2017-09-08, 22:48
Bannlyst
Jag ska testa detta snarast, jag återkommer med resultat om det påverkar min insomnia, stress och annat.
Citera
2017-09-11, 03:44
Medlem
Psykotons avatar
Jag tycker bästa effekten av l-theanin fås vid samtidigt intag av koffein - som i vissa gröna och vita (helt obehandlade) teer. Köpte tabletter men det blev inte lika bra effekt. Köp ett japanskt grönt Sencha eller Gyokuro-té och testa.

Varning! Undvik " Clipper"- tepåsarna i hälsokosten. Jag tål mycket koffein, men dessa påsar ger en kraftig speed-effekt (bra vid städning men inte högskoleprov) ;-)
Citera
2017-09-28, 17:26
Medlem
Funkar bra att ta två timmar innan sovdags. Lagligt också.
Citera
2017-10-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Funkar bra att ta två timmar innan sovdags. Lagligt också.

Tar detta på morgonen då det även innehåller 100mg koffein(utöver 200mg theanin) per kapsel. Ni som använder theanin, vilken dos tar ni?

Visst det är inget att bli hög på men det verkar hjälpa mot stress samt lättare ångest och insomnia. Verkar även vara bra för kropp och själ.
Citera
2017-10-02, 20:45
Bannlyst
Aldrig märkt något av teanin eller pascoflair ensamt, inte ens under abstinens där valeriana, magnesium och b-vitaminer åtminstone gör något. Boostar det andra gaba-droger som benso, fenibut, baklofen, heminevrin, ghb, alkohol osv?
Senast redigerad av DisSid 2017-10-02 kl. 20:47.
Citera
2017-10-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Aldrig märkt något av teanin eller pascoflair ensamt, inte ens under abstinens där valeriana, magnesium och b-vitaminer åtminstone gör något. Boostar det andra gaba-droger som benso, fenibut, baklofen, heminevrin, ghb, alkohol osv?

Förmodligen inte lika psykoaktivt som de droger du nämnde. Men jag tycker att det boostar iaf lite. Kanske placebo men det verkar skumt då det finns så många studier som visar att det visst påverkar signalsubstanserna...
Citera
2018-07-25, 16:38
Medlem
Aldrig testat l-theanine men finns teer som har hög halt l-theanine. För tillfället dricker jag ett te som heter longjing och ger ett skönt lugn och välmående men samtidigt ge en "lugn" energi. Från skillnad mot kaffe så är det mildare i koffein och har inge l-theanine som kan ge ångest känslor hos vissa. L-theanine gör att koffeinet blir "mjukare" Om du endast tar l-theanine missar du massa ämnen te som ger positiva effekter. Det sägs ju också att té har en del antioxidanter. Men jag dricker det för att det är så gott och boostar mitt välmående

Spendera inte pengar på l-theanine. Köp bra kvalité grönt te istället om du gillar smaken

En longjing av hög kvalité är oslagbar, nötig, och nästan lite gräsig smak samt lite söt. Dock så är dålig kvalité av detta te ingen vidare.
Senast redigerad av Babyspenat 2018-07-25 kl. 16:43.
Citera
2018-07-25, 17:23
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Aldrig testat l-theanine men finns teer som har hög halt l-theanine. För tillfället dricker jag ett te som heter longjing och ger ett skönt lugn och välmående men samtidigt ge en "lugn" energi. Från skillnad mot kaffe så är det mildare i koffein och har inge l-theanine som kan ge ångest känslor hos vissa. L-theanine gör att koffeinet blir "mjukare" Om du endast tar l-theanine missar du massa ämnen te som ger positiva effekter. Det sägs ju också att té har en del antioxidanter. Men jag dricker det för att det är så gott och boostar mitt välmående

Spendera inte pengar på l-theanine. Köp bra kvalité grönt te istället om du gillar smaken

En longjing av hög kvalité är oslagbar, nötig, och nästan lite gräsig smak samt lite söt. Dock så är dålig kvalité av detta te ingen vidare.

Var köper du dina teer ?
Citera
2018-07-25, 20:54
Medlem
Bluepants avatar
Jodå, fungerar bra minskar biverkningarna från samtliga stimulanter (ev. rastlöshet, spänningar osv). Är ju väldigt diskret, diskretare än vad kaffe är, men betydligt mer behagligt.

Tycker att bäst effekt uppnås av grönt te. Coops gröna te är starkare än Liptons enligt min erfarenhet. Man får ta minst två tepåsar och låta det dra länge. Effekten liknar tjack mer än vad det liknar kaffe faktiskt, fast väldigt svagt.
Citera
2018-07-29, 17:27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Suntheanine skall man ha.
Resterande är skit.

50-200mg är optimalt, men går att gå upp till 1200mg per dag.
Är klassificerat som GRAS i USA (generally recognized as safe*).
Citera
2018-08-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Suntheanine skall man ha.
Resterande är skit.

50-200mg är optimalt, men går att gå upp till 1200mg per dag.
Är klassificerat som GRAS i USA (generally recognized as safe*).

Suntheanine må vara bra, men mycket bättre än en hyfsad theanineprodukt är det inte. Samma innehåll, bara att Suntheanine lovar att deras är hundra procent rent. Anser att theanine som har analys att vara 99,8% rent duger lika bra. Visst du kanske behöver 1mg mer om ens det, men esh. Suntheanine är ett föesäljningsknep. Många andra mycket billigare theanine är minst lika bra i styrka kan jag och många andra på nätet intyga. Tom BPs theanine funkar lika bra, för en bråkdel av priset.

Tycker att man ska dosera det sublingualt då det smakar inget i stort sätt. Behövs ca en tredje-fjärdedel av din orala dos då. Känns effektivare sublingualt också.
För hög dos gör mig passiv/letargisk så det lämpar sig bra i kombo med grönt te(eller valfri koffeindryck) eller yerba mate(detta är bättre än både te och kaffe).
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2018-08-06 kl. 15:32.
Citera
2018-08-06, 15:35
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Suntheanine må vara bra, men mycket bättre än en hyfsad theanineprodukt är det inte. Samma innehåll, bara att Suntheanine lovar att deras är hundra procent rent. Anser att theanine som har analys att vara 99,8% rent duger lika bra. Visst du kanske behöver 1mg mer om ens det, men esh. Suntheanine är ett föesäljningsknep. Många andra mycket billigare theanine är minst lika bra i styrka kan jag och många andra på nätet intyga. Tom BPs theanine funkar lika bra, för en bråkdel av priset.

Tycker att man ska dosera det sublingualt då det smakar inget i stort sätt. Behövs ca en tredje-fjärdedel av din orala dos då. Känns effektivare sublingualt också.
För hög dos gör mig passiv/letargisk så det lämpar sig bra i kombo med grönt te(eller valfri koffeindryck) eller yerba mate(detta är bättre än både te och kaffe).

Suntheanine är en garanti att du får en bra produkt, ungefär som svenska möbler är utomlands.
Ett gott rykte.

Jag har alltid failat med andra produkter än Suntheanine.
Sublinguala lösningar finns, håller de dock lika länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in