2008-01-07, 19:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lippfitt
Tycker knappast att MIlito/Oliveira är bättre än Ruud/Raúl.

Världens bästa målvakt - Iker Casillas, allt annat är en lögn.

Personligen får jag ont av att kolla på Valencia anno 07/08. Tror ni Koeman är kvar säsongen ut?
Sett till skytteligan var de det näst bästa anfallsparet i ligan innan denna omgång.

Helle hur kan ett kryss mot ligans, med god marginal, sämsta lag ses som att det går "sakta men säkert framåt"?

Igår var Sevilla precis så bra som de kan och ska vara, inte en enda spelare var underkänd. Alves och Navas river upp stora sår på högerkanten medan Capel gör lite som han vill ute till vänster, Kanouté agerar både avslutare och playmaker i sin anfallsroll och Fabiano är en knivskarp exekutor. Solklar armtouch vid första men vem bryr sig? Sevilla hade bud på säkert 5-6 mål till utom de som gick in medan Betis knappt skapade någonting. Om de nu bara kan finna lite stabilitet så är CL-platsen deras.
Citera
2008-01-07, 21:26
Medlem
Ska vi köra statistik så fine, då har ju även Valdes varit La Ligas bästa målvakt de senaste säsongerna och det kan vi ju alla vara överens om att han knappast varit. Oliviera är för mig överskattad medans Milito förtjänar en bättre klubb.
Citera
2008-01-07, 21:40
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ska vi köra statistik så fine, då har ju även Valdes varit La Ligas bästa målvakt de senaste säsongerna och det kan vi ju alla vara överens om att han knappast varit. Oliviera är för mig överskattad medans Milito förtjänar en bättre klubb.
Vilken statstik säger att Valdes är bäst?
Citera
2008-01-07, 22:36
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Helle hur kan ett kryss mot ligans, med god marginal, sämsta lag ses som att det går "sakta men säkert framåt"?
Du kanske inte vet hur Valencias resultat sett ut men när man har förlorat mot Bilbao hemma med 0-3 och när man förlorade mot Rosenborg 0-2 och Barcelona 0-3 och Real Madrid 1-5 så anser jag att man nu är på väg framåt.

Först spelade man 0-0 hemma mot Schalke och sen 0-0 borta mot Chelsea, sen vände man ett 2-0 underläge till 2-2 borta mot Zaragoza sista kvarten innan uppehållet. Och Valencia - Levante 0-0.
Citera
2008-01-08, 00:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Du kanske inte vet hur Valencias resultat sett ut men när man har förlorat mot Bilbao hemma med 0-3 och när man förlorade mot Rosenborg 0-2 och Barcelona 0-3 och Real Madrid 1-5 så anser jag att man nu är på väg framåt.

Först spelade man 0-0 hemma mot Schalke och sen 0-0 borta mot Chelsea, sen vände man ett 2-0 underläge till 2-2 borta mot Zaragoza sista kvarten innan uppehållet. Och Valencia - Levante 0-0.
Precis, och då får man snarare se en pinne hemma mot Levante (7 poäng innan matchen) som ett rejält steg bakåt.
Citera
2008-01-08, 09:31
Medlem
slumpiratens avatar
Haha Banega

Bra start =D jag älskar när det går dåligt för Valencia Nyförvärvet Ever Banega (19-årig supertalang, 170 miljoner) runkar i cam !! =) Det kommer ut hans första dag i Spanien =D Wiiiiiiie
Citera
2008-01-08, 10:20
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
Bra start =D jag älskar när det går dåligt för Valencia Nyförvärvet Ever Banega (19-årig supertalang, 170 miljoner) runkar i cam !! =) Det kommer ut hans första dag i Spanien =D Wiiiiiiie

Hmmpf, fan va trist om det är sant. Vilken jävla mardröm det måste vara, killen kan utan tvekan bli en superstjärna i framtiden och detta kommer följa honom resten av karriären.
Citera
2008-01-08, 10:40
Medlem
GabbeLiTos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Hmmpf, fan va trist om det är sant. Vilken jävla mardröm det måste vara, killen kan utan tvekan bli en superstjärna i framtiden och detta kommer följa honom resten av karriären.

Han stinker i FM2008 så det finns inget som tyder på att han blir en superstjärna.
Citera
2008-01-08, 14:58
Medlem
Quorthons avatar
Killen imponerade verkligen i U-20 VM i alla fall där han var en viktig kugge i det vinnande laget. Kul att han valde Valencia istället för Juventus som det ryktades om. Mindre kul med dessa "nyheter"
Citera
2008-01-08, 15:38
Medlem
Krooked.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten

Länk på det?

Förövrigt är Barcelona intresserade av Isaksson http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article1584768.ab

En bänk mot en annan, det är ju åtminstone varmare i Spanien..
Citera
2008-01-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vilken statstik säger att Valdes är bäst?

Zamora-priset, minst insläppta.

Edit: länk om Banega?

Edit 2: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/spanien/article1584794.ab
Citera
2008-01-08, 17:22
Medlem
Gurrams avatar
Citat:
Zamora-priset, minst insläppta.

Edit: länk om Banega?
Real madrid har enligt mig haft en backlinje som fokuserat på mer än att hålla tätt bakåt, därför är Casillas odiskutabel etta för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in