2007-07-18, 11:31
Medlem
Bottenlaget Betis har börjat rusta någorlunda. Behövs dock ett par nyfärvärv till.

Årets skrälllag då? Förra året var det Recreativo, vilka blir det iår?
Citera
2007-07-18, 12:40
Medlem
Hur är det med Bilbao? Stämmer det att klubben bara använder sig av spelare som är födda i Baskien?

Hur fungerar det i längden? Blir det inte ont om spelarmaterial?

MVH
Citera
2007-07-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Intressant matchprogram. Ligan slutar mycket tidigare (nästan en månad) än i år. Hur kommer det sig?

Anledningen stavas EM, Spanska ligan slutar alltid i mitten av maj när det är EM/VM (åtminstånde sedan FIFA/UEFA började gnälla om trötta spelare) och i mitten av juni under mellan åren.

Vem som vinner ligan bero nog på flera faktorer: skador på nyckelspelare, hur långt laget når i Europaspelet (Barcas dubbel lär inte göras om under överskådlig tid), hur gämna/ojämna lagen strax under toppen är, T.ex. Sevilla och Zaragossa som med ett jämnare spel hade kunna vinna ligan den här säsongen.

Jag sticker ut och säger Atletico de Madrid, skulle vara just typiskt att laget går och vinner nu när Torres just lämnat.
Citera
2007-07-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bochum123
Hur är det med Bilbao? Stämmer det att klubben bara använder sig av spelare som är födda i Baskien?

MVH

Ja klubben spelar bara med spelare som är födda i Baskien eller har baskiska föräldrar, tror att även spelare från det baskdominerade sydvästra Frankrike tillåts spela där.

Förr har det fungerat bra, Bilbao åtminstånde har haft en av Spaniens bästa fotbollsakademier, på senare år har ju dock inga större spelare kommit fram.
Citera
2007-07-18, 13:41
Medlem
Tack för svaret, Gincan!
Citera
2007-07-18, 14:18
Medlem
Argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochum123

MVH

Det fungerar rätt så bra också. Jag tror att Bilbao är enda laget som aldrig åkt ur högsta ligan. Det är dock möjligt att fler lag lyckats hålla sig uppe under hela tiden.
Citera
2007-07-18, 14:20
Medlem
Eastons avatar
Tror och hoppas att Barca tar ligan och CL, Man har ju en hel del nya BRA nyförvärv! tex Henry!
Citera
2007-07-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Tror och hoppas att Barca tar ligan och CL, Man har ju en hel del nya BRA nyförvärv! tex Henry!
Håller inte du på Chelsea? Barcas bittra fiender...
Citera
2007-07-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argot
Det fungerar rätt så bra också. Jag tror att Bilbao är enda laget som aldrig åkt ur högsta ligan. Det är dock möjligt att fler lag lyckats hålla sig uppe under hela tiden.

Stämmer, bilbaio har väl även vunnit ligan 5 gånger? Senaste gången tidigt 90tal tror jag.
Citera
2007-07-18, 15:19
Medlem
Senast de vann var 80/81 och 81/82 med Clemente som tränare. Då hade laget även den sympatiske Goikoetxea som lyckades driva Maradona till tokspel. Finns en film på youtube med den händelsen tror jag.
Citera
2007-07-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Senast de vann var 80/81 och 81/82 med Clemente som tränare. Då hade laget även den sympatiske Goikoetxea som lyckades driva Maradona till tokspel. Finns en film på youtube med den händelsen tror jag.
Sympatiske? Var det inte han som försökte sätta Maradona i rullstol för gott?
Citera
2007-07-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Sympatiske? Var det inte han som försökte sätta Maradona i rullstol för gott?

Svår att läsa mellan raderna?

http://ie.youtube.com/watch?v=XpcBkpOf4z8

osså fighten då

http://ie.youtube.com/watch?v=vttuYis46A0&mode=related&search=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här