2011-10-16, 11:33
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
En av sedlarna satt i omlopp. Köpte en Coca-cola och fick 4 tjugor tillbaka, alla nu signerade med "FB-Detvardåsjälva".

PS: Är sedeln ogiltig om man ritar Hitlermustasch på Selma?
Det vet jag inte däremot kan jag tänka mig att många kassörer tvekar och vägrar att ta emot dem

Även jag har gjort mig av med ett gäng sedlar nu, i Göteborg
Citera
2011-10-16, 12:34
Medlem
Har till dags dato märkt följande antal sedlar som spridits runt om på olika platser i Sverige, men bara fått en träff. Ni måste bli bättre på att hålla ögonen öppna!
18st 20kr
11st 50kr
27st 100kr
4st 500kr

Totalt 5610kr
Citera
2011-10-16, 20:03
Medlem
singularitets avatar
Jag har hittat några sedlar som varit märkta FB+signatur. Undrar varför, men det har enbart varit växel jag fått tillbaka på systembolaget. Jag använder dock mest bara kort och har inte haft möjlighet att notera vem som märkt sedlarna.
Citera
2011-10-17, 16:30
Medlem
dwgs avatar
Slänger in 3*20 i leken FB-DWG
Länge sen man hade sedlar :
Citera
2011-10-17, 23:04
Medlem
Nu har jag märkt mina förta sedlar och satt de i omlopp 4 st tjugor 1 50 lapp och 1 hundra lapp Vid bromma området Det står FB JP89

Så nu kom jag till rätt tråd
Citera
2011-10-23, 00:28
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Riktigt roligt idé! Lite små löjlig som jag är märkte jag bara en tjuga med: FB - PttP
Citera
2011-10-29, 01:17
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten
Hittade en av dina nu en sådär 4 år senare, eller du kanske fortfarande märker sedlarna aktivt. Tänkte att det var lättare för dig att hitta om jag citerade i denna tråd i stället.

En 20:a märkt "FB KRAFSE" i Göteborg i närheten av Linné. En milf i 45-50årsåldern köpte en kaffe med denna sedel. Möjligtvis din mors pengar som du smygmärkt?

Hur som. Slänger upp en bild när jag återvänt hem.

Vad sköj! Lite gammalt inlägg iofs, jag såg det först nu när jag skummade igenom citerade inlägg.

Njae jag har inte märkt mina sedlar på länge nu, (är för paranoid för att betala med Krafse-märkta sedlar hela tiden) gjorde det bara en gång för sketalängesen så det är en av dem du har fått tag på.

Skulle vara kul med en bild, ifall du har kvar den förstås.

Jag ska förresten märka en 500-ing nu. Vågar bara märka en, den ska jag nog betala med vid ett speciellt tillfälle, någonstans där man inte är i närheten av sitt hem.

Edit: Det blev en något subtil märkning med en blå CD-penna, precis ovanför serienumret.

Edit: Jo men nu minns jag, det var visst min morsans sedlar! Det stämmer faktiskt. Däremot har jag för mig jag märkte mina också nån gång men minns inte riktigt när. Längesen var det iaf.
Senast redigerad av Krafse 2011-10-29 kl. 01:24.
Citera
2011-10-29, 01:54
Medlem
Krafses avatar
Nu märkte jag en femhundring till. Denna gången blev det ett självporträtt (av min avatar alltså) på den blåaktiga byggnaden i bakgrunden av femhundringens originalbild. Använde mig av en vanlig bläckpenna denna gången då jag inte villa kladda ner lappen för mycket. Det var svårt att rita av den, och då använde jag ändå datorskärmen under så jag såg litegrann vad fan jag gjorde.

Bilden är nog lite svår att se om man inte tänker på det kanske, men vet man vad man letar efter så går det alldeles utmärkt.

http://i43.tinypic.com/2ns8hzo.jpg
Citera
2011-11-02, 13:46
Medlem
gandihellfishs avatar
Detta har nu spridit sig utomlands, jag märker sedlar för fullt i Tjeckien!
Citera
2011-11-02, 13:50
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Nu märkte jag en femhundring till. Denna gången blev det ett självporträtt (av min avatar alltså) på den blåaktiga byggnaden i bakgrunden av femhundringens originalbild. Använde mig av en vanlig bläckpenna denna gången då jag inte villa kladda ner lappen för mycket. Det var svårt att rita av den, och då använde jag ändå datorskärmen under så jag såg litegrann vad fan jag gjorde.

Bilden är nog lite svår att se om man inte tänker på det kanske, men vet man vad man letar efter så går det alldeles utmärkt.

http://i43.tinypic.com/2ns8hzo.jpg
Den sedeln vill jag hitta! Var släpps den ut, så jag vet var jag ska leta?
Citera
2011-11-02, 13:58
Medlem
Lunchen betalades med med två märkta sedlar. En femtiolapp och en hundralapp. Citykvarteren i Stockholm.
Citera
2011-11-03, 19:29
Medlem
Zebbe47s avatar
Har nu märkt alla mina sedlar. Runt 200 märkningar blev det, tog ett tag!

FB - Zebbe47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in