2007-08-26, 19:10
Medlem
flukkes avatar
Jag har märkt 280kr (1st 100 och 9st 20 lappar) med FB - Flukke. Dessa är snart ute i omlopp runt om i göteborg (frölunda)
Citera
2007-08-26, 19:56
Medlem
Kom till sida 25 sen orkade jag inte läsa mer :P
Har någon fått en märkt sedel?
Var inget. Hittade träff-tråden

Sen en grej som det diskuterats längre bak i tråden är huruvida sedlar som är kladdade på går till destruktion eller inte så är det så att alla sedlar som är skrivna eller ritade på går till destruktion direkt och ersätts med nya sedlar. Detta såg jag på en dokumentär för ett antal år sen så jag har ingen källa på det men ni kan säkert googla och hitta svaret nånstans om ni orkar
Citera
2007-08-26, 21:06
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Slayer
Kom till sida 25 sen orkade jag inte läsa mer :P
Har någon fått en märkt sedel?
Var inget. Hittade träff-tråden

Sen en grej som det diskuterats längre bak i tråden är huruvida sedlar som är kladdade på går till destruktion eller inte så är det så att alla sedlar som är skrivna eller ritade på går till destruktion direkt och ersätts med nya sedlar. Detta såg jag på en dokumentär för ett antal år sen så jag har ingen källa på det men ni kan säkert googla och hitta svaret nånstans om ni orkar

Ja, du hittade ju träfftråden på egen hand...
Jodå, det du också påpekar - att nerkladdade/märkta sedlar makuleras när de når bank - har utretts längre bak i denna monstertråd. Dock: så länge inte mer än maximalt en tredjedel av sedeln kladdats ner, är den fullt ut giltig som betalningsmedel och kan därför också vandra runt ett bra tag ute i samhället innan den kommer till elaka banken.

Nå, vad märker du dina sedlar med då? Hur mycket har du märkt?
Citera
2007-08-26, 21:16
Medlem
AboXiss avatar
5x 20 kr
2x 50 kr

Märkta FB ABOXIS
Finns på något av systembolagen i Malmö
Citera
2007-08-26, 22:22
Bannlyst
60x tjugolappar

Fick lön idag.. i tjugor. (http://piratserver.mine.nu/pengar.jpg)
Citera
2007-08-26, 22:45
Medlem
volvo 240s avatar
170 kronor märkta.
1x100
1x20
1x50
Citera
2007-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senilone
bor du i det området?

Jepp, 2 min från film tajm
Citera
2007-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Jag har märkt 280kr (1st 100 och 9st 20 lappar) med FB - Flukke. Dessa är snart ute i omlopp runt om i göteborg (frölunda)

Kommer nog bara vara våra sedlar som fladdrar runt i frölunda ett tag nu ^^

EDIT; Även om pengar är i ständigt omlopp runt sverige ändå, men man kan ju alltid hoppas
Citera
2007-08-26, 23:55
Awaiting Email Confirmation
Schickhardts avatar
Jag har varit medlem här ett tag, men har inte vart särkilt aktiv. Men det här var ju verkligen en rolig idé! Bara för att göra det ännu roligare märkte jag 3 hundralappar, 2 femtiolappar och 2 tjugolappar med FB-sch.
Citera
2007-08-27, 00:28
Medlem
mrspeeds avatar
Var och köpte en bil i Stockholm i helgen!

50 st femhundringar märkta FB Mrspeed är nu utspridda i Kallhäll!
Citera
2007-08-27, 00:31
Medlem
Rauzs avatar
1x50-lapp är på grönbete.
Citera
2007-08-27, 00:44
Medlem
fooltocrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstar82
Projekt FB-märkning av sedlar går ut på att vi användare på Flashback skriver FB + valfri text nere i vänstra hörnet på svenska sedlar.

# Hur?
Skriv med valfri penna "FB" på framsidan, längst nere i vänstra hörnet vid serienummret med lagom stora bokstäver. Efter skriver du vad du vill med mindre bokstäver, tex användarnamn, ett tecken, en siffra eller någonting annat, det är helt valfritt, men välj gärna ditt användarnamn då det underlättar att spåra den till dig.

Se exempel på en 20 kronors-sedel
http://i9.tinypic.com/4v3l6bp.jpg

# Varför?
Detta är bara en kul grej, främst för att se hur många som vill vara med och hjälpa till, och se vilken effekt det får. Om du får en FB-märkt sedel tillbaks i växel, kan du med hjälp av den här tråden spåra sedeln och se vem som haft den innan. Blir vi tillräckligt många som aktivt hjälper till kommer det bli en del sedlar i cirkulation.

Eventuellt har liknande projekt genomförts tidigare, men nu ska det ske med större genomslagskraft vilket krävs för att det ska hända något!

Så sätt igång, märk dina sedlar! Ju fler ju roligare och bättre effekt. Anmäl dig gärna i denna tråd!

Meddela (med bild) om du kommit över en märkt sedel i följande tråd:
>> Projekt FB-märkning av sedlar - Träffar!

Lägg gärna in följande i din signatur för att ge projektet mer uppmärksamhet, kopiera och klistra in!

HTML-kod:
[center][url=http://www.flashback.info/showthread.php?t=516635]Projekt FB-märkning av sedlar![/url][/center]

Ass nice ide. Jag är på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in