2007-08-17, 00:36
Medlem
Sjömannens avatar
Ett antal lappar kommer inom kort cirkulera inom västra götaland märkta FB med ett ritat ankare bredvid. För övrigt tycker jag detta projekt är intressant.

Vem vet? Någon dag kanske man får tillbaka en FB sedel från någon korvkiosk i Gotland.
Citera
2007-08-17, 01:07
Medlem
Har börjat sprida lite "FB crip" i göteborg, har dock jävligt snålt med pengar atm men gör mitt bästa :P
Citera
2007-08-17, 01:15
Medlem
Vappas avatar
Har märkt lite sedlar framför datorn. Har märkt att 100lapparnas ljusa färg gör sig bra att skriva och måla på. Om någon skulle hitta mina sedlar märkta FB Vappa så glöm inte bort att vika sedlen ifall där är lite bläckstreck som ser malplacerade ut. Det kanske gömmer sig något roligt där
Citera
2007-08-17, 01:17
Medlem
Bourlogs avatar
Skriver FB/Bour på varje sedel jag får tag på!

Har en fråga.. Det finns väll ingen chans att butiker m.m. Inte skulle ta emot sedlarna?
Citera
2007-08-17, 01:40
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine
Jo för att sprida bäst skall man ju gå till Pressbyrån och handla för 780:- i tjugor Dock inte riktigt värt att handla där bara för pengarna skall iväg.

ICA har fått pengar!

Jag bara tipsade om hur man kan prångla ut sedlar så att de får maximal spridning. Själv sprider jag ju också de flesta sedlarna i närområdet, typ på ICA, lokala pizzerian o.d.

Citat:
Ursprungligen postat av Bourlog
Har en fråga.. Det finns väll ingen chans att butiker m.m. Inte skulle ta emot sedlarna?

Risken finns ju, men sedlarna är fullt dugliga som betalningsmedel så länge du inte klottrat över mer än max. en tredjedel av ytan. Ju diskretare märkning, ju mindre risk.
Jag har ännu inte råkat ut för att de ej velat ta sedlarna - och mig veterligen ingen annan deltagare i projektet heller (hade nog rapporterats här i tråden i så fall).
Kör hårt!
Citera
2007-08-17, 01:46
Medlem
Pjuuds avatar
Citat:

Jag har då inte haft några som helst problem med att betala med mina märkta sedlar. Är det bara en diskret märkning nere i hörnet så kommer h*n i kassan nog inte lägga märka till den, om det mot förmodan skulle hända så tror jag inte h*n skulle bry sig ändå!

Summan av kardemumman: Du behöver inte oroa dig, "Keep on märkin'!"

EDIT:stavfel
Citera
2007-08-17, 01:51
Medlem
Citat:

Knappast. Om en liten 16 årig tös sitter i kassan på ICA exempelvis. Tror du hon nekar dig att betala då för det är lite kladd på knapast. Sen så är det väldigt liten risk att dem ens ser märkningen. Tar ju bara pengarna och stoppar in i "automaten"/kassalådan direkt. Don't worry, be happy
Citera
2007-08-17, 02:01
Medlem
Fittfittas avatar
Vad tramsiga ni är. Självklart tar alla emot sedlar som är lite klottrade nere i hörnet då de inte ens tänker på skiten. Slutan noja er. Det är ingen fara. Strunta i det för fan.
Citera
2007-08-17, 08:08
Medlem
smiley81s avatar
Hundringar och 20-lappar för en summa av 1500 är nu märkta och ska shoppas för på Nordstan i Göteborg. FB Smiley81 för att undvika beblandning med andra liknande nick.
Citera
2007-08-17, 08:13
Medlem
smiley81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Vad tramsiga ni är. Självklart tar alla emot sedlar som är lite klottrade nere i hörnet då de inte ens tänker på skiten. Slutan noja er. Det är ingen fara. Strunta i det för fan.

Skulle vara om det här "projektet" kom ut i media. Som t.ex. projektet "rädda den töntige idolkillen (insert name)" gjorde hösten 2005. Inte alltför sällan skriver kvällsblaskorna om vad som försigår på FB och "vilket språk ungdomarna har"
o.s.v. Och i sluuutändan kanske man går ut till alla butiker och ver dem ej ta emot sådana pengar, men det är väl inte så troligt i första taget, väl?
Citera
2007-08-17, 12:00
Medlem
keks avatar
jaadå

2st 50 lappar och en hunka märkta med FB kek, blå spritpenna.

bortslösade i umeå
Citera
2007-08-17, 12:09
Medlem
S Nubbens avatar
Två tjugor och tre hundringar märkta "FBSNUB"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem