Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Du gör en suverän insats, som definitivt gör det här ännu roligare. Jag följer dina rapporter och inväntar nu med spänning vad du under morgondagen kommer erfara på banken. Bankens besked kommer ju ha rätt stor inverkan på totalsummans storlek samt hur vi skall jobba framgent.
Något man bör ha i åtanke är också det som herrar (?) Ugbug och wääuu påpekar, nämligen att inte alla rapporterar allt de prånglar ut. En del rapporterar allt, andra inget (berättar bara i tråden att de är med i projektet), en del sina första sedlar men inte fortsättningen osv. Mörkertalet är alltså stort - fast det är vi ju alla redan väl medvetna om. Sammanställningarna signerade Doctor Who ger ändå en fingervisning om summan och hur den växer.
Mjo, jag insåg redan innan jag första gången summerade allting som rapporterats in att jag var tvungen att sätta upp regler för hur jag skulle räkna. Reglerna jag gått efter har jag redan postat men jag skriver dem igen i slutet av det här inlägget ändå.
Eftersom många bara glider in och säger "jag är med" så måste jag ha en summa att gå efter på dessa, jag kände att 200kr är vettigt eftersom faktiskt förvånansvärt många "förstarapporterare" säger att de markerat en tjuga eller femtiolapp.
Sedan har vi dem som säger "har markerat alla pengar jag har", där räknar jag med 500kr enbart för att skjuta i överkant och jämna ut fältet lite.
Till syvende og sist har vi dem som rapporterar in summor under 200kr, alla dessa räknas som 200kr, än en gång för att skjuta i överkant men fortfarande inte riskera att överdriva summan.
Kort och gott så är det en väldigt skygg representation av den totala summan som jag rapporterar men den kan stoltsera med att inte vara överdriven
Reglerna som jag gått efter är alltså:
Summor under 200kr räknas som 200kr.
"Jag är med på projektet" räknas som 200kr.
"Alla mina pengar" räknas som 500kr.
Alla andra summor räknas in precis så som de skrivs, för att vara med i Top 3 krävs fotobevis på markerade pengar.
Hör av mig imorgon eftermiddag/kväll angående frågorna jag ska ställa bankkontoren!