• 2
  • 3
2015-07-07, 11:31
Medlem
Tingelingus avatar
Jag har en bengal katt,hane han är 5 år.kastrat.Inga problem alls.rumsren,kelig,snäll,förstör inte möbler.

Jag brukar titta på animal planet,det är en kille där som hjälper folk som har problem med sina katter,allt från aggression till markeringar.

Vad jag vet så finns det en orsak att katter kissar inne: 1:könsmognad,katten är inte kastrerad och då märker de revir inne.
2:de är stressade
3 de är sjuka.

Om din hankatt är kastrerad så ta en funderare VARFÖR han kissar inne.
Är lådan rengjord varje dag?
ser han andra katter ute som kan trigga honom ?
är han stressad av ngn orsak?
har han varit hos veterinär och är friskförklarad?
Citera
2015-07-10, 14:35
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av last1
Trådskaparen är helt jävla utvecklingsstörd! Jag önskar att man kunde ge sånna som DIG en spruta så vi slapp er din äckliga jävel! Sånna som dig ska inte ha husdjur överhuvudtaget! Om du inte har möjlighet att ta hand om husdjur, varför skaffar du då det? Bengaler är väldigt vilda katter, vilken jävla idiot skaffar två bengaler när man bor i en lägenhet? Det är DIT fel att katten mår dålogt och beter sig därefter! Någon borde rädda katterna från DIG!

Bästa jag läst på länge!

Att folk inte fattar att djur är levande varelser med olika personligheter.
Citera
2015-07-14, 11:27
Medlem
doog.si.tops avatar
Fattar inte hur svaren här kan vara så mycket bättre 8 år senare.. var alla dumma i huvet 2007??
Citera
2015-07-30, 20:41
Medlem
Omplacera honom, tydligen vill du inte lägga ner tid/samt verkar ej ha tålamodet.

Omplacera honom och avhåll dig från att skaffa fler djur.
Citera
2015-08-02, 20:54
Medlem
Yoshi.crews avatar
Bengalkatter som är så söta, har faktiskt funderat på att skaffa men om de inte gillar att bo i lägenhet så är det nog bäst att inte skaffa såna. Tur att jag läste denna tråden.
Citera
2015-08-03, 14:18
Medlem
Ulvhamns avatar
Lånar tråden lite ang Bengaler. Avliva en katt nyss och är erbjuden en kastrat hane Bengal 2-3 år. Funkar de som utekatter? Tycker de ser ut som fryslortar alltså klena för klimatet. Vill inte ha en katt som är inne 24/7 5 månader om året.
Citera
2015-08-04, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Lånar tråden lite ang Bengaler. Avliva en katt nyss och är erbjuden en kastrat hane Bengal 2-3 år. Funkar de som utekatter? Tycker de ser ut som fryslortar alltså klena för klimatet. Vill inte ha en katt som är inne 24/7 5 månader om året.
Varken du eller TS som startade tråden ska ha djur -enkelt
Citera
2015-08-04, 09:01
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Varken du eller TS som startade tråden ska ha djur -enkelt
Nu får du allt förklara dig!
Vi har ute katter och vill att katter ska fungera i det svenska klimatet och trivas med lite snö och slask ibland. Inte springa in så fort det blir lite kylligt. Så har vi haft katter i många år och bara bondkatter. Då är det väl självklart att vi frågar före vi tar in en halvafrikansk katt i vår grupp.

Du förstår det är klok att ställa dumma frågor...
Citera
2015-08-04, 09:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Nu får du allt förklara dig!
Vi har ute katter och vill att katter ska fungera i det svenska klimatet och trivas med lite snö och slask ibland. Inte springa in så fort det blir lite kylligt. Så har vi haft katter i många år och bara bondkatter. Då är det väl självklart att vi frågar före vi tar in en halvafrikansk katt i vår grupp.

Du förstår det är klok att ställa dumma frågor...

Har ett par bengaler, har haft ännu fler och nej de trivs inte så bra ute på vintern så jag avråder starkt.
Dessutom kommer leopardkatter från Sydostasien, inte från Afrika.
Citera
2015-08-04, 10:00
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har ett par bengaler, har haft ännu fler och nej de trivs inte så bra ute på vintern så jag avråder starkt.
Dessutom kommer leopardkatter från Sydostasien, inte från Afrika.

Tack för snabbt svar. :-)
Det blir en bondkatt till som vanligt och det är väl lika bra.
Citera
2015-08-06, 00:49
Medlem
Rompetrolls avatar
Vad som är otroligt viktigt om man omplacerar katter, raskatt eller huskatt, är att UPPLYSA OM PROBLEM!
Katten kan hamna hos någon som behandlar det mycket illa! Som kanske slår och mer till. För att sen slänga ut den utan att ta ansvar!
Och en utslängd katt far mycket illa! Kolla gärna med ett katthem! Dit kommer dom - i bästa fall.

Och viktigt - att doppa nosar i urinpölar för att "lära katt/hund" är helt förkastligt!
Djuret kan tvingas andas in urinen och få i lungorna. Detta kan döda katten och i "bästa fall" ge hög veterinärkostnad. (viket ägaren INTE vill ha - för DET djuren!)

Egentligen är nog döden bättre för en katt med sådan ägare!
Utsätt inget djur för detta!
(denna uppgift från en vet. tidigare i forumdelen som jag fick lov att föra vidare)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in