Citat:
Ursprungligen postat av PsyKick
Finns det fler här som har eller haft en Bengalkatt? Eller ja två, ett fiuck-up och en grym
Problemet är katten på 1 år och en månad. NU samt en VÄLDIGT lång tid ser jag denna katt mer som problem, det var inte riktigt därför jag betalade 8000 spänn för han. Nu ska han omplaceras, om det går.
Han är stor som en mindre hund men använder hela min lägebhet till pissoar.
Min yngre Bengal är som guld och gröna skogar i jämförelse.
Vad har ni gjort?
Finns två option; omplacering eller spruta...
SÅ jävla trött!
Vad skulle ni gjort? Spydiga kommentarer undanbedes...
Har alltid haft katt och har för närvarande två bengaler, en "vanlig" på två år samt en "silver" som snart är ett.
Den äldre, som är en hankatt, har lugnat ner sig efter ett galet första år och är nu en mönsterkatt. Den yngre är en hona som är något busig men inga problem.
Min erfarenhet av katter är att om de inte går på låda så gör de det i protest för någonting. Tillexempel så kanske din äldre katt är missnöjd över att behöva dela låda ned en nykomling eller helt enkelt inte gillar sanden du använder. Har testat de flesta märken kattsand på marknaden och har slutligen fastnat för kiselkrisall vilket även katterna verkar trivas med.
Kastrering är ju annars ett hett alternativ, om du inte gjort det, men det gäller ju i princip för alla katter som ej skall avlas på.