Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-15, 18:15
Medlem
Ko Fångares avatar
Ja, hur kommer det sig att stenåldersmänniskor får så pass mycket mer kvinns än akademiker? Nog måste det bero på att kvinnor känner sig hotade när de träffar på män som är mer intellektuella än de själva?

Väldigt svår & viktig fråga, tycker Kickan2!
Citera
2007-07-15, 18:17
Medlem
Goggens avatar
Intressant frågeställning, indeed. Kan tänka mig att det har med att göra att den intelligenta mannen genast genomskådar kvinnan när hon startar könskrig.
Citera
2007-07-15, 18:21
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Intressant frågeställning, indeed. Kan tänka mig att det har med att göra att den intelligenta mannen genast genomskådar kvinnan när hon startar könskrig.

Ja, troligtvis är det så att den intelligente herren genom erfarenhet och med hjälp av sitt intellekt listat ut vad kvinnor går för.
Jag skulle faktiskt säga att den intelligenta manliga delen av befolkningen i det närmaste gjort sig av med beroendet till kvinnan och hellre tyr sig till likkönade med vilka man kan ha ett mer ärligt och långvarigt förhållande, baserat på ömsesidig vinning istället för ensidig vilket ofta är fallet med kvinnor.
Citera
2007-07-15, 18:40
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Ja, troligtvis är det så att den intelligente herren genom erfarenhet och med hjälp av sitt intellekt listat ut vad kvinnor går för.
Jag skulle faktiskt säga att den intelligenta manliga delen av befolkningen i det närmaste gjort sig av med beroendet till kvinnan och hellre tyr sig till likkönade med vilka man kan ha ett mer ärligt och långvarigt förhållande, baserat på ömsesidig vinning istället för ensidig vilket ofta är fallet med kvinnor.

Om det ännu inte är så, är det åt minstonne åt det hållet vi går!
Citera
2007-07-15, 18:57
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag misstänker starkt att trådskaparen har gjort ett antal kardinalfel i sitt resonemang.

1. Han har utgått från sej själv, och antar att eftersom kvinnor hatar honom, så hatar de andra med samma egenskaper som honom.

2. Han utgår troligen också från att han själv är intelligent, något som vi har svårt att bedöma, även om hans inlägg på FB inte direkt ger något bevis i den frågan.

3. Av dessa två - väldigt tveksamma antaganden - gör han dessutom sej skyldig till att generalisera utifrån vad en troligtvis ganska begränsad krets kvinnor (sådana som han stöter på) har gett uttryck för.

Så, som tröst vill jag alltså säga: - Kvinnor hatar inte intelligenta män, de hatar dej på helt andra grunder.

Sök i dessa skäl så kanske du blir lyckligare.
Citera
2007-07-15, 18:59
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag misstänker starkt att trådskaparen har gjort ett antal kardinalfel i sitt resonemang.

1. Han har utgått från sej själv, och antar att eftersom kvinnor hatar honom, så hatar de andra med samma egenskaper som honom.

2. Han utgår troligen också från att han själv är intelligent, något som vi har svårt att bedöma, även om hans inlägg på FB inte direkt ger något bevis i den frågan.

3. Av dessa två - väldigt tveksamma antaganden - gör han dessutom sej skyldig till att generalisera utifrån vad en troligtvis ganska begränsad krets kvinnor (sådana som han stöter på) har gett uttryck för.

Så, som tröst vill jag alltså säga: - Kvinnor hatar inte intelligenta män, de hatar dej på helt andra grunder.

Forumets PK-riddare rider in till kvinnans försvar... men var har du din lans?
Citera
2007-07-15, 19:03
Medlem
kniebolos avatar
Citat:

TS har nog, som han själv antyder, startat denna tråd som ett något ironiskt svar på tråden "varför hatar män intelligenta kvinnor?".
Varför har vi inte sett dig lägga in lika smarta TS-sänkningar i den tråden?
Citera
2007-07-15, 19:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Forumets PK-riddare rider in till kvinnans försvar... men var har du din lans?

Försvarar jag kvinnan här?

Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
TS har nog, som han själv antyder, startat denna tråd som ett något ironiskt svar på tråden "varför hatar män intelligenta kvinnor?".
Varför har vi inte sett dig lägga in lika smarta TS-sänkningar i den tråden?

Kanske för att den trådens skapare inte gjort sej skyldig till lika enfaldiga antaganden? Dessutom har ju den trådens skapare - av hennes inlägg i andra trådar - visats sej vara betydligt smartare än vad den här trådens skapare har gjort.
Citera
2007-07-15, 19:05
Bannlyst
för att kvinnor vill ha manliga män, som gruffar, knuffar och får oss att känna oss säkra,

inte någon som skulle skrika lika gällt så fort en "fara" dyker upp

(fara kan tex. vara spindel, råtta, mördare osv osv)

så de så
Citera
2007-07-15, 19:07
Medlem
kniebolos avatar
Citat:

Kanske för att den trådens skapare inte gjort sej skyldig till lika enfaldiga antaganden?

Ja bergis...

Citat:
Ursprungligen postat av kickan2
Varför hatar män intelligenta kvinnor?

Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Citera
2007-07-15, 19:07
Medlem
Det här är ju jättebra egentligen.
Intelligenta kvinnor gifter sig med intelligenta män. Och vice versa.
Allt enligt sina egna definitioner. Spån söker spån, raketforskare söker raketforskare. Och alla klappar de varann på axlarna och utser sig till "intelligenta" för det är de finaste de vet, smart eller dum.

För att svara riktigt seriöst på det jag gissar ligger inunder trådstartarens skämtsamma frågeställning, så tror jag att självförtroende gör att man erkänner att man är attraherad av djupt manliga/(kvinnliga) egenskaper. Och samma självförtroende gör att man kan avstå från "resten" dvs intelligens och försörjningsförmåga, för det har man själv.
Citera
2007-07-15, 19:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Ja bergis...

Se min edit.

Att sedan den här trådens skapare behövt nästan ett år på sej att komma fram till en kopia, kanske är ytterligare ett bevis för att det nog inte var intelligensen som gjort honom till kvinnors hatobjekt.

Kanske hade det gått bättre om någon som du eller jag skapat en sån här tråd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in