Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-15, 19:08
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Kanske för att den trådens skapare inte gjort sej skyldig till lika enfaldiga antaganden?

Nu läser du allt med kuken Ruskigbuss.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Skulle inte detta vara enfaldigt enligt din definition? Både TS och Kickan2 utgår ifrån sig själva samt ifrån att de själva är intelligenta. I kickan2s fall är det ju tom statistiskt troligt att så inte är fallet.
Citera
2007-07-15, 19:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Nu läser du allt med kuken Ruskigbuss.

Skulle inte detta vara enfaldigt enligt din definition? Både TS och Kickan2 utgår ifrån sig själva samt ifrån att de själva är intelligenta. I kickan2s fall är det ju tom statistiskt troligt att så inte är fallet.

Läs gärna genom hela tråden.
Citera
2007-07-15, 19:10
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Läs gärna genom hela tråden.

Du springer ju och ändrar dina inlägg medans jag skriver mina. Inte så jävla lätt då ju.
Citera
2007-07-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Du springer ju och ändrar dina inlägg medans jag skriver mina. Inte så jävla lätt då ju.
Och du hinner ju inte ens läsa inlägg i innevarande tråd...
Citera
2007-07-15, 19:23
Medlem
kniebolos avatar
Citat:
Se min edit.

Att sedan den här trådens skapare behövt nästan ett år på sej att komma fram till en kopia, kanske är ytterligare ett bevis för att det nog inte var intelligensen som gjort honom till kvinnors hatobjekt.

Kanske hade det gått bättre om någon som du eller jag skapat en sån här tråd?

Ok, fair enough!

Däremot så tycker jag att det finns en relevant frågeställning i denna tråd. Hur kommer det sig att smarta kvinnor väljer drägg-partners i sådan utsträckning som ju ändå tycks vara fallet.

Om man ser sig omkring i den egna bekantsskapskretsen, eller drar sig till minnes skolåren, så måste jag säga att det är betydligt vanligare att kvinnor väljer ned sig vad gäller partner än att män gör det. Hur många smarta killar känner ni som har ett urblåst våp till partner? Och hur många smarta och ordentliga kvinnor känner ni som har en looser med olja under naglarna eller en långhårig rockstar-wannabe till pojkvän? I min bekantsskapskrets är iallafall det senare betydligt vanligare.

Sannolikt beror det på att unga kvinnor har större behov av att frigöra sig från sin tråkige medelklassfarsa än vad söner har att frigöra sig från sina mödrar.
Citera
2007-07-15, 19:48
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Jag misstänker starkt att trådskaparen har gjort ett antal kardinalfel i sitt resonemang.

1. Han har utgått från sej själv, och antar att eftersom kvinnor hatar honom, så hatar de andra med samma egenskaper som honom.

2. Han utgår troligen också från att han själv är intelligent, något som vi har svårt att bedöma, även om hans inlägg på FB inte direkt ger något bevis i den frågan.

3. Av dessa två - väldigt tveksamma antaganden - gör han dessutom sej skyldig till att generalisera utifrån vad en troligtvis ganska begränsad krets kvinnor (sådana som han stöter på) har gett uttryck för.

Så, som tröst vill jag alltså säga: - Kvinnor hatar inte intelligenta män, de hatar dej på helt andra grunder.

Sök i dessa skäl så kanske du blir lyckligare.

Du är för dum för att förstå vad jag skriver.
Citera
2007-07-15, 19:49
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Du är för dum för att förstå vad jag skriver.

Ett lysande exempel på hur "intelligent" du framställer dej här.
Citera
2007-07-15, 19:52
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ett lysande exempel på hur "intelligent" du framställer dej här.

Ja, fy fan vad kul. Du har hål i huvudet eller råkat ut för syrebrist ett antal gånger.

Till skillnad från dig har jag inte behov av att hävda mig och visa mig duktig över internet, jag har inget problem med att kalla en spade spade och Ruskigbuss blåst.
Citera
2007-07-15, 19:55
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Ja, fy fan vad kul. Du har hål i huvudet eller råkat ut för syrebrist ett antal gånger.

Till skillnad från dig har jag inte behov av att hävda mig och visa mig duktig över internet, jag har inget problem med att kalla en spade spade och Ruskigbuss blåst.

Mja du Ko Fångare, nu är du ute på lite hal is. Att Ruskigbuss bedömmer olika människor efter olika premisser är en sak, men blåst är han inte.
Citera
2007-07-15, 19:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ptja, det är mycket möjligt att jag ÄR blåst, och det bekommer mej väldigt lite. Jag bedömer faktiskt inte personer efter hur intelligenta de är, det finns betydligt viktigare egenskaper hos människor.

Däremot finner jag det ganska roande när personer - på fullt allvar - vill framställa sej själva som intelligenta.

Och ännu roligare är det när de misslyckas kapitalt.
Citera
2007-07-15, 20:10
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ptja, det är mycket möjligt att jag ÄR blåst, och det bekommer mej väldigt lite. Jag bedömer faktiskt inte personer efter hur intelligenta de är, det finns betydligt viktigare egenskaper hos människor.

Däremot finner jag det ganska roande när personer - på fullt allvar - vill framställa sej själva som intelligenta.

Och ännu roligare är det när de misslyckas kapitalt.

Nu är det ju så att jag inte sagt i denna tråd att jag är intelligent och jag försöker heller inte framstå som sådan. Däremot är det sant att jag är intelligent, men det har inte med trådens frågeställning att göra.

Varför hatar kvinnor intelligenta män?
Citera
2007-07-15, 22:08
Medlem
Diamantinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Ok, fair enough!
Hur kommer det sig att smarta kvinnor väljer drägg-partners i sådan utsträckning som ju ändå tycks vara fallet
För att de är mindre komplicerade. Vad är problemet?

Citat:
Hur många smarta killar känner ni som har ett urblåst våp till partner?
Eeeeehh alltför många...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in