2007-07-23, 17:37
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
Men det är ju uppenbart felaktigt. Det finns inga regler som upperätthålls utav ett graffitikollektiv. Utan det finns individer som ser efter sitt eget hus.

Och det finns massor av klottrare som går över andra och gör precis som det vill. Det kändaste exemplet är väl cap från filmen stylewars.

Vad hände med den snubben förresten?
Försvann han bara?
Citera
2007-07-23, 18:13
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Carradine, sitter och letar efter citat där du påstår att graffare struntar i regler och/eller uppmanar andra till det, och så slår det mig - Du snackar mycket utan att säga något. Du drar till med så många "fancy words" att budskapet försvinner helt bland alla krångliga ord - eller så är det bara jag som är för trött för att fatta.
Hur som helst, Kan du lägga ner allt skitsnack om min påstådda ålder nu?
Försöker du få mig utslängd eller något bara för att jag har en annan åsikt än dig? Lagomt nazi-style av dig (Och jag vet väl för fan att jultomten inte finns!).

Oh, and by the way; Det är en typo i rubriken.
Inte mitt problem att du har svårigheter med ord som innehåller fler än två stavelser, kom tillbaks när du läst svenska på gymnasiet, du börjar väl där till hösten?

Oh, by the way: Det är inte jag som skrivit rubriken utan det är graffemoden memorexonece som har gjort det, hade du kunnat något om forumet så hade du vetat att trådskaparen inte kan ändra rubriken efter en viss tid.
Citat:
Men det är ju uppenbart felaktigt. Det finns inga regler som upperätthålls utav ett graffitikollektiv. Utan det finns individer som ser efter sitt eget hus.

Och det finns massor av klottrare som går över andra och gör precis som det vill. Det kändaste exemplet är väl cap från filmen stylewars.
Jag har aldrig påstått att det skulle finnas någon form av graffitikollektiv som upprätthåller reglerna, däremot är majoriteten av graffarna rörande överrens om sina åsikter om baitare.

Observera att det i denna tråden (m fl) finns flera graffare som själva sagt att det finns regler som de flesta andra graffare följer och förväntas följa.
Citera
2007-07-23, 18:27
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Inte mitt problem att du har svårigheter med ord som innehåller fler än två stavelser, kom tillbaks när du läst svenska på gymnasiet, du börjar väl där till hösten?

Oh, by the way: Det är inte jag som skrivit rubriken utan det är graffemoden memorexonece som har gjort det, hade du kunnat något om forumet så hade du vetat att trådskaparen inte kan ändra rubriken efter en viss tid.

Jag har aldrig påstått att det skulle finnas någon form av graffitikollektiv som upprätthåller reglerna, däremot är majoriteten av graffarna rörande överrens om sina åsikter om baitare.

Observera att det i denna tråden (m fl) finns flera graffare som själva sagt att det finns regler som de flesta andra graffare följer och förväntas följa.

Bara för att jag inte är nån jävla professor i svenska språket då...

Sen är det väl inte regler direkt, utan mer som riktlinjer, det är samma förväntning på en graffare att inte bajta som det är på en svensson på en fin tillställning att inte supa ner sig och bli oförskämd. Sociala normer typ...
Citera
2007-07-23, 20:02
Bannlyst
Citat:

Om ingen ser efter dina rättigheter bortsätt ifrån du själv. Var är vi då?

Jo då är vi i djungeln. Och i djungelns gäller bara en lag och det är djungelns lag.

I slutändan så är det så graffiti världen fungerar. Är du tillräckligt stor ball och tuff så står det dig fritt att göra vad du vill.

Graffitimålare bryr sig inte om graffitiregler, det ser efter sitt revir.
Citera
2007-07-23, 20:20
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Bara för att jag inte är nån jävla professor i svenska språket då...

Sen är det väl inte regler direkt, utan mer som riktlinjer, det är samma förväntning på en graffare att inte bajta som det är på en svensson på en fin tillställning att inte supa ner sig och bli oförskämd. Sociala normer typ...
Det krävs inte att du är någon "professor" i det svenska språket för att använda det på rätt sätt - det kan tydligen inte du och det betyder att du inte har utvecklat ett sinne för språket än, vilket i sin tur betyder att du är femton.

Vad spelar det för roll om du kallar det riktlinjer istället?
Citat:
Om ingen ser efter dina rättigheter bortsätt ifrån du själv. Var är vi då?

Jo då är vi i djungeln. Och i djungelns gäller bara en lag och det är djungelns lag.

I slutändan så är det så graffiti världen fungerar. Är du tillräckligt stor ball och tuff så står det dig fritt att göra vad du vill.

Graffitimålare bryr sig inte om graffitiregler, det ser efter sitt revir.
Och detta är ny information hur?

Jag vet hur det fungerar, vi har diskuterat exakt hur det fungerar i över 200 inlägg nu, ska du komma med något så kom med något nytt och som hör till ämnet.
Citera
2007-07-23, 20:35
Bannlyst
Bra.

Du håller alltså med om att graffitimålare skiter i graffiti-regler och att de i själva verket endast ser efter sina egna intressen.
Citera
2007-07-23, 20:39
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Bra.

Du håller alltså med om att graffitimålare skiter i graffiti-regler och att de i själva verket endast ser efter sina egna intressen.
Det spelar ingen roll om det är personen graffares regel eller om det är gruppen graffares regel - dubbelmoralen kvarstår.
Citera
2007-07-23, 20:58
Bannlyst
Vilken dubbelmoral?

Ingen i tråden verkar ha förstått exakt vad du menar.

Men jag håller nog med. Det flesta målare jag kände i plugget var fulla av dubbelmoral eller ännu värre när det försökte rättfärdiga svineriet med de mest galna av flumteorier.
Citera
2007-07-23, 20:58
Bannlyst
Kan det inte bara vara respekt för den jämnlike då?
Citera
2007-07-23, 21:12
Medlem
Citat:
Jag menar att det är löjeväckande att se tuffingar som målar uttrycka sig att de skiter i vad samhället säger om deras hobby, när någon annan som målar skiter i andra målare och målar vad han vill ja då ska han ha spö - jag får det inte att gå ihop.

Om det är löjeväckande så är det en åsikt, många människor bryr sej garanterat inte om den åsikten om att du tycker det är löjeväckande.
När du springer runt på stan, är full och odräglig så tycker jag du är löjeväckande som beter dej illa bara för att du är full och beter dej som ett svin.Vänder man på min stek så skiter du garanterat i vad jag tycker om dej.Alltså det är ömsesidigt.

Sen tjatar du om dubbelmoral i vart och vart annat inlägg som om det vore dödsstraff på dubbelmoral.Angående ditt inlägg i första rutan, ja det är dubbelmoral....
Men du får det att låta som om ALLA målare beter sej så med din frågeställning (och resten av inläggen i tråden), det gör dom inte kan jag upplysa dej om alltså faller inte ALLA målare in på dubbelmoralen som du försöker få fram i din frågeställning.
Är inte du lite trångsynt som har en viss syn på hur alla målare är när du inte har den blekaste aningen om egentligen hur endel av målarna är? (samma gäller lill-me)
Jag personligen tycker trångsynthet är lika illa som dubbelmoral........

Citat:
Det är ju graffarna som vill ha anarki och när de får det så ska det hämnas.
Jasså så det betyder återigen att ALLA graffare vill ha anarki, inklusive dom äldre?Jag vill då inte ha anarki alltså faller jag bort från dina påståenden om att graffare har dubbelmoral.

Så kom med något fint påhopp nu så ska vi se om jag bryr mej om den.
Citera
2007-07-23, 21:31
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Vilken dubbelmoral?

Ingen i tråden verkar ha förstått exakt vad du menar.

Men jag håller nog med. Det flesta målare jag kände i plugget var fulla av dubbelmoral eller ännu värre när det försökte rättfärdiga svineriet med de mest galna av flumteorier.
Du hänger inte med, det är redan klarlagt och graffarna håller med:
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=174
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Om det är löjeväckande så är det en åsikt, många människor bryr sej garanterat inte om den åsikten om att du tycker det är löjeväckande.
När du springer runt på stan, är full och odräglig så tycker jag du är löjeväckande som beter dej illa bara för att du är full och beter dej som ett svin.Vänder man på min stek så skiter du garanterat i vad jag tycker om dej.Alltså det är ömsesidigt.

Sen tjatar du om dubbelmoral i vart och vart annat inlägg som om det vore dödsstraff på dubbelmoral.Angående ditt inlägg i första rutan, ja det är dubbelmoral....
Men du får det att låta som om ALLA målare beter sej så med din frågeställning (och resten av inläggen i tråden), det gör dom inte kan jag upplysa dej om alltså faller inte ALLA målare in på dubbelmoralen som du försöker få fram i din frågeställning.
Är inte du lite trångsynt som har en viss syn på hur alla målare är när du inte har den blekaste aningen om egentligen hur endel av målarna är? (samma gäller lill-me)
Jag personligen tycker trångsynthet är lika illa som dubbelmoral........

Jasså så det betyder återigen att ALLA graffare vill ha anarki, inklusive dom äldre?Jag vill då inte ha anarki alltså faller jag bort från dina påståenden om att graffare har dubbelmoral.

Så kom med något fint påhopp nu så ska vi se om jag bryr mej om den.
Suck - ännu en som inte läst tråden, läser första inlägget och tror att vi inte kommit någonstans i diskussionen på över 200 inlägg.

Kan lika gärna be mod att låsa denna tråd egentligen med tanke på alla puckon som ramlar in här...
Citera
2007-07-23, 21:37
Bannlyst
Citat:
Nu snedvrider du vad jag skrivit igen, poängen är att graffare skiter i den lagen som har med respekt för andras egendom att göra - alltså ingen respekt för andras egendom.

Varför ska de då bry sig om andra graffares "egendom"?

Det är inte relevant nånstans.

Av självbevarelsedrift. Inget annat.

/thread.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in