2007-06-29, 13:36
Medlem
Carradines avatar
Denna diskussion kommer från tråden "Wufc"(http://flashback.info/showthread.php?t=506780) som spårade ur lite.

/moderator
memorexonece

Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
¨
Vem menar du?
Jag trodde förresten inte du målade?
Jag menar att det är löjeväckande att se tuffingar som målar uttrycka sig att de skiter i vad samhället säger om deras hobby, när någon annan som målar skiter i andra målare och målar vad han vill ja då ska han ha spö - jag får det inte att gå ihop.

Det är ju graffarna som vill ha anarki och när de får det så ska det hämnas.

Och nej, jag målar inte men jag känner graffare.
Citera
2007-07-03, 00:05
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Carradine, graffarna vill inte "ha anarki", de vill bara "uttrycka sin konstnärliga sida"
Ja, och ska inte graffare få uttrycka det hur de än vill? (bortsett från att det är olagligt)
Även om det betyder att de använder andras "nick"?
Citera
2007-07-03, 12:15
Medlem
wamdues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ja, och ska inte graffare få uttrycka det hur de än vill? (bortsett från att det är olagligt)
Även om det betyder att de använder andras "nick"?
Märks klart och tydligt att ditt intresse för graffiti är absolut noll, inget fel med det.
Men det är en sak att stå utanför graffitin, som du gör, än att vara insatt.
Jag är inte så speciellt intresserad av fotboll, därmed kan jag inte alla reglerna i den sporten.
Är helt övertygad om att du redan vet varför det inte är roligt när någon använder ens egna tag (signatur).

Du vill bara göra dig lustig, vilket du inte är.
Citera
2007-07-03, 12:32
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wamdue
Märks klart och tydligt att ditt intresse för graffiti är absolut noll, inget fel med det.
Men det är en sak att stå utanför graffitin, som du gör, än att vara insatt.
Jag är inte så speciellt intresserad av fotboll, därmed kan jag inte alla reglerna i den sporten.
Är helt övertygad om att du redan vet varför det inte är roligt när någon använder ens egna tag (signatur).

Graffare yttrar sig jämt och ständigt om att de ska få göra som de vill, hur de vill och när de vill men när någon annan målar en tag förutom sin egna så ska han ha stryk.

Helt klart ett fall av dubbelmoral och inget försök från min sida att vara "lustig".
Citera
2007-07-03, 12:51
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Håller helt med wamdue...

Citat:
Graffare yttrar sig jämt och ständigt om att de ska få göra som de vill, hur de vill och när de vill
Jaha, när hörde du senast någon som gjorde det?

Citat:
Graffare yttrar sig jämt och ständigt om att de ska få göra som de vill, hur de vill och när de vill men när någon annan målar en tag förutom sin egna så ska han ha stryk. Helt klart ett fall av dubbelmoral och inget försök från min sida att vara "lustig".
Fattar inte hur du menar att det är ett fall av dubbelmoral...?
Citera
2007-07-03, 20:58
Medlem
wamdues avatar
Citat:
Graffare yttrar sig jämt och ständigt om att de ska få göra som de vill, hur de vill och när de vill men när någon annan målar en tag förutom sin egna så ska han ha stryk.

Helt klart ett fall av dubbelmoral och inget försök från min sida att vara "lustig".
Håller med att det är onödigt att hålla på med våld, men det finns tyvärr våldsamma personer inom allt.
Personligen tror jag inte på våld överhuvudtaget, förutom i nödsituationer om det gäller livet, men det är ju ändå ganska logiskt.

Så din fördom om att alla graffitimålare går runt och ger folk stryk höger och vänster, faller alltså grovt på mig och säkerligen många fler.

Sen är det trist att du inte lägger ner tid att sätta dig in i hur verkligenheten ser ut, för det är skillnad på hur scenen ser ut över internet och i verkligenheten..
Bara för att jag skriver på ett forum att jag är miljonär så är jag det eller?
Samma princip gäller när en del personer kaxar och tuffar till sig över internet, du får ta det med en nypa salt helt enkelt.
Citera
2007-07-03, 21:39
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Jaha, när hörde du senast någon som gjorde det?

Fattar inte hur du menar att det är ett fall av dubbelmoral...?
I varenda tråd där en person som är negativt inställd till graffiti yttrar sig så kommer det alltid liknande svar från graffare, kolla denna tråden som är full av de:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=10514

Jag tänker inte citera då jag skulle behöva sitta här tills solen exploderade.

Dubbelmoral: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelmoral

Dubbelmoral är en informell beteckning på att förespråka andra moraliska principer (ge fan i min tag) än de man tillämpar i sitt eget liv (strunta i lagar och regler).

Blev det klarare nu?
Citat:
Håller med att det är onödigt att hålla på med våld, men det finns tyvärr våldsamma personer inom allt.
Personligen tror jag inte på våld överhuvudtaget, förutom i nödsituationer om det gäller livet, men det är ju ändå ganska logiskt.

Så din fördom om att alla graffitimålare går runt och ger folk stryk höger och vänster, faller alltså grovt på mig och säkerligen många fler.

Sen är det trist att du inte lägger ner tid att sätta dig in i hur verkligenheten ser ut, för det är skillnad på hur scenen ser ut över internet och i verkligenheten..
Bara för att jag skriver på ett forum att jag är miljonär så är jag det eller?
Samma princip gäller när en del personer kaxar och tuffar till sig över internet, du får ta det med en nypa salt helt enkelt.
Vart har jag påstått att alla graffare går runt och ger folk stryk?

Jag vet hur det fungerar och att det är skillnader i verklighet och internet, men detta forum är på internet och därför skriver jag här, det riktar sig alltså till de fånar som skriver i denna tråden om att man borde utöva våld mot de målare som använder andras tags.
Citera
2007-07-03, 22:00
Medlem
wamdues avatar
Citat:
Vart har jag påstått att alla graffare går runt och ger folk stryk?

Jag vet hur det fungerar och att det är skillnader i verklighet och internet, men detta forum är på internet och därför skriver jag här, det riktar sig alltså till de fånar som skriver i denna tråden om att man borde utöva våld mot de målare som använder andras tags.
Hur kommer det sig att du fjantar runt och frågar sjävklara saker som, varför det är så känsligt att använda någon annans signatur då?
Det är som att jag skulle stryka omkring i avdelningen Psykologi och psykiatri här på Flashback och fråga saker som jag redan känner till.
Ditt syfte här är glasklart, tolkade det för mycket länge sen.
Citera
2007-07-03, 22:52
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du fjantar runt och frågar sjävklara saker som, varför det är så känsligt att använda någon annans signatur då?
Det är som att jag skulle stryka omkring i avdelningen Psykologi och psykiatri här på Flashback och fråga saker som jag redan känner till.
Ditt syfte här är glasklart, tolkade det för mycket länge sen.
Du kan väl svara på min fråga istället?

Och visst kan det vara känsligt att använda någon annans tag, men det är ju inte det jag skriver, läs vad fan jag skriver.

Jag kan fan inte förenkla det mer för dig, hur kan en person som å ena sidan förespråkar att man ska strunta i lagar och regler (måla graffiti) samtidigt själv komma med egna regler om hur något ska fungera - dubbelmoral är det.

Hela graffitikulturen genomsyras av ett förakt för polisen och rättstaten men att låta folk måla vad de vill går tydligen inte.
Citera
2007-07-03, 23:08
Medlem
wamdues avatar
Citat:
Du kan väl svara på min fråga istället?

Och visst kan det vara känsligt att använda någon annans tag, men det är ju inte det jag skriver, läs vad fan jag skriver.

Jag kan fan inte förenkla det mer för dig, hur kan en person som å ena sidan förespråkar att man ska strunta i lagar och regler (måla graffiti) samtidigt själv komma med egna regler om hur något ska fungera - dubbelmoral är det.

Hela graffitikulturen genomsyras av ett förakt för polisen och rättstaten men att låta folk måla vad de vill går tydligen inte.
Låt mig först få citera dig, "Ja, och ska inte graffare få uttrycka det hur de än vill? (bortsett från att det är olagligt)
Även om det betyder att de använder andras "nick"?"
Så visst verkar du inte "förstå" känsligheten, det var där jag menade att du höll på att löjla dig med ett svar du redan vet.
Och för det andra har jag inget förakt mot varken polisen och rättstaten, att jag däremot inte samtycker på vissa punkter är en helt annan sak, det är min åsikt helt enkelt.

Jag vet att vi har delade åsikter om graffiti, men jag vet också att det är naturligt att tycka olika.
Ett tips för dig som inte verkar klara av graffiti är att flytta ut i skogen, men det är klart då skulle du ju gnälla över något annat istället..
Typ att bonden kör traktor för tidigt på morgonen.
Citera
2007-07-03, 23:16
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Låt mig först få citera dig, "Ja, och ska inte graffare få uttrycka det hur de än vill? (bortsett från att det är olagligt)
Även om det betyder att de använder andras "nick"?"
Så visst verkar du inte "förstå" känsligheten, det var där jag menade att du höll på att löjla dig med ett svar du redan vet.
Och för det andra har jag inget förakt mot varken polisen och rättstaten, att jag däremot inte samtycker på vissa punkter är en helt annan sak, det är min åsikt helt enkelt.
Suck, jag skiter i om det är känsligt - ser du inte vad jag menar, måste jag rita en bild för att du inte fattar?

Och svara på min jävla fråga, du misskrediterar dig själv och andra graffare om du inte kan besvara en seriös fråga på ett seriöst sätt.
Citat:
Jag vet att vi har delade åsikter om graffiti, men jag vet också att det är naturligt att tycka olika.
Ett tips för dig som inte verkar klara av graffiti är att flytta ut i skogen, men det är klart då skulle du ju gnälla över något annat istället..
Typ att bonden kör traktor för tidigt på morgonen.
Det där måste fan vara det dummast jag läst på länge, ska jag som inte accepterar brott flytta? Är du helt hjärndöd eller?

Det finns inget svenskt ord som beskriver din dumhet så jag var tvungen att gå till engelska: mind-boggling!
Citera
2007-07-03, 23:40
Medlem
storytellers avatar
En grupp/subkultur ställer sig utanför delar av de lagar och regler som gäller i samhället (då de är missnöjda med dessa), och skapar sedan sina egna regler inom gruppen.
Vad är det för konstigt med det? Reglerna gäller ju ändå bara mellan medlemmarna i gruppen - om någon utanför graffitisfären börjar spitta målningar skulle det knappast leda till att någon fick spö, utan snarare en trött suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in