Själv använder jag comodo och Activevirusshield
Bättre gratis antivirusprogram än ActiveVirusshield får man leta efter...
även om AntiVir PE Premium verkar rätt vasst har dock inte sett nåt test på gratisversionen
Tack,jo det verkar bra. Ska nog köra på det.
Och tillbaka till idiotfrågan: Räcker det med att jag via kontrollpanelen väljer att ta bort program? När jag ska ta bort mitt nuvarande skydd.
Det finns många program och välja mellan när det gäller att välja virusprogram. Det gäller bara att hitta programmet som passar dig sj bäst. Om man bara vill ha något enkelt kan jag ju inte rekommendera Comodo. (har det sj). Får trycka sönder musknappen.. (gäller brandväggen då). Något jag kan rekommendera är kaspersky Internet security. Funkar väldigt bra. Och det är knappast svårt och få tag i en nyckel som fungerar. Tar inte heller alltför mycket av datorn.
Hur långt klarar man sig på enbart Active Virus Shield + Windows inbyggda i SP2? Är det värt att köra en bättre mjukvarubrandvägg? I det här fallet är det på farsans dator som i princip bara behöver 1-2 öppna portar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!