2007-07-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Argumentera gärna för det när det är helt värdelöst som antivirus i jämförelse med de vi räknat upp, har hjärndött interface och när Nod32 är snålare och alla har någonlunda vettiga datorer år 2007!

O GU' vad han kan denne man !
Och han slantar naturligtvis upp 430 svenska kronor .... Juste och ärlig som han är.

Vi andra, mindre bemedlade, får hålla oss till Avast, t.ex., det utmärkta gratisprogrammet.

That's life amigos.
Citera
2007-07-13, 17:33
Medlem
927s avatar
hur mycket minne tar nod32 då, ligger inte det runt 20 mb??
isf borde alla gratisalternativen ligga under nod32. antivir classic vet jag använder typ 10 mb

avast är det sämsta av gratisalternativen (dit jag räknar avast, antivir och avg) men det är inte dåligt. och med sämst menar jag som alltid detektion men det beror ju på vilka förehavanden man har på nätet... man kanske kan tänka och känner till riskerna och då behövs inte det bästa
Citera
2007-07-13, 17:39
Medlem
Old Insights avatar
Jag använder en kombination av Kaspersky Anti-Virus och ZoneAlarm. Funkar väldigt bra och tar knappt upp någon prestanda.

Nackdelen är dock att Kaspersky Anti-Virus inte är gratis, men det finns alltid nycklar man kan tanka på Piratebay. Den nyckel jag har nu funkar tills 2009.
Citera
2007-07-13, 17:40
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabeltand

O GU' vad han kan denne man !
Och han slantar naturligtvis upp 430 svenska kronor .... Juste och ärlig som han är.

Vi andra, mindre bemedlade, får hålla oss till Avast, t.ex., det utmärkta gratisprogrammet.

That's life amigos.

Jaså, nämn ett antivirus man inte kan hämta på sin lokala tracker?

Är du inte sökkunnig får du två länkar av mig till gratis, legala och bland det allra bästa just nu...

http://www.activevirusshield.com

http://www.personalfirewall.comodo.com/
Citera
2007-07-13, 17:56
Medlem
jastors avatar
Zone Alarm Security Suite funkar ju annars rätt bra? Finns att tanka från de flesta ställen.
Citera
2007-07-14, 17:46
Medlem
snaska-kottes avatar
givetvis NOD32 (svenska försvaret använder det, säger en hel del).

NOD32 är det antivirus program som tar minst av prestandan av alla "bra" antivirus program............mycket effektivt & säkert program.

PM mig om du vill ha en sjyst "uppdatering"
Citera
2007-07-14, 17:47
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaska-kotte
givetvis NOD32 (svenska försvaret använder det, säger en hel del).

PM mig om du vill ha en sjyst "uppdatering"

Uppdatering? Update-fixen ingår ju i var och varenda release hitils :)
Citera
2007-07-14, 17:50
Medlem
snaska-kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Uppdatering? Update-fixen ingår ju i var och varenda release hitils

he he.......du misstolka ...............menar nått helt annat...PM dig istället
Citera
2007-07-23, 23:18
Medlem
Tack för alla svar. Även om tråden spårade ur något till att handla om specifika programs kvalite.
Får jag fråga ytterligare ett varv om det finns ytterliggare tips på bra, enkelt att lägga in och gratis alternativ till Norton?
Och med risk för att verka korkad, det är väl så att jag måste ta bort Norton ur min dator innan jag installerar ett nytt antivirus program?
Citera
2007-07-23, 23:38
Medlem
927s avatar
jag det måste och det bör man annars så kan det bli problem.
glöm inte avinstallera liveupdate och sök sen på orden norton och symantec för att ta bort lite mappar som inte försvinner vid avinstallationen (det var iaf så tidigare)
Citera
2007-07-23, 23:39
Medlem
WidingDaLeets avatar
Kör med nod32 ja också..
Funkat utmärkt för min egen del, kan langa över senaste versionen med diverse tillbehör till den som vill ha..
Citera
2007-07-23, 23:58
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitman
Tack för alla svar. Även om tråden spårade ur något till att handla om specifika programs kvalite.
Får jag fråga ytterligare ett varv om det finns ytterliggare tips på bra, enkelt att lägga in och gratis alternativ till Norton?
Och med risk för att verka korkad, det är väl så att jag måste ta bort Norton ur min dator innan jag installerar ett nytt antivirus program?

vad var det som inte passade med activevirusshield och Comodo då?
Grisoft free AVG finns ju annars också...
http://free.grisoft.com/

Sunbelt Kerio Personal Firewall
http://www.sunbelt-software.com/Home...onal-Firewall/

Själv använder jag comodo och Activevirusshield
Bättre gratis antivirusprogram än ActiveVirusshield får man leta efter...
även om AntiVir PE Premium verkar rätt vasst har dock inte sett nåt test på gratisversionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in