2018-08-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemlyftarn
En proteindrink på det så är kostschemat komplett

En proteindrink på vadå? Vänligen återkom med en tydligare beskrivning
Citera
2018-08-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
En proteindrink på vadå? Vänligen återkom med en tydligare beskrivning

Förslagsvis, om du inte är en bättre kock än jag så tar jag nog köttbullar och makaroner till lunch med valfri sallad till och macka med frukt till mellanmål samt proteindrink. Då står du dig bra till du kommer hem och kan äta i lugn och ro. Därefter fortsatta studier. Its on!
Citera
2018-08-26, 17:58
Medlem
Citat:
Förslagsvis, om du inte är en bättre kock än jag så tar jag nog köttbullar och makaroner till lunch med valfri sallad till och macka med frukt till mellanmål samt proteindrink. Då står du dig bra till du kommer hem och kan äta i lugn och ro. Därefter fortsatta studier. Its on!

jag vet ej om jag är en bättre kock än dig men jag är bra på laga mat, men grundliga fråga är om ni bulkar alla matlådor på en dag och gör detsamma med det mat ni äter efter skolan eller lagar ni mat varje dag?
Citera
2018-08-26, 18:39
Medlem
Citat:
jag vet ej om jag är en bättre kock än dig men jag är bra på laga mat, men grundliga fråga är om ni bulkar alla matlådor på en dag och gör detsamma med det mat ni äter efter skolan eller lagar ni mat varje dag?

Personligen lagar jag hellre mat varje dag och tar med det som blir över till matlådan dagen efter.
Citera
2018-08-26, 19:37
Medlem
Citat:
Personligen lagar jag hellre mat varje dag och tar med det som blir över till matlådan dagen efter.

krockar det inte med plugg efter skola/stanna kvar i skolan och plugga/plugga tillsammans med folk?
Citera
2018-08-26, 20:22
Medlem
Citat:
krockar det inte med plugg efter skola/stanna kvar i skolan och plugga/plugga tillsammans med folk?

Mitt schema för basåret är upplagt från 8-15 varje dag och har barn som ska hämtas på dagis så efter 15 blir det hem och laga mat. Du kanske har långt pendelavstånd till skolan och behöver extra matlådor
Citera
2018-08-26, 21:23
Medlem
Citat:
tänker fixa massa matlådor till skolan på söndagar så att det är klart den kommande veckan, men kom på nu att jag inte tänkt på vad man ska äta efter skolan. vad brukar vara mest optimalt, ska man göra matlådor som man äter till lunch + efter skolan även på söndagen så det är klart när man kommer hem och kan plugga direkt eller hur gör ni?

Jag äter mat som är proteinrik, går snabbt att laga, och håller en mätt en evighet.

Kombinationer av tonfisk / halloumi / kyckling med brocolli och bulgur tar dig 8 minuter eller mindre att laga från scratch och är jättebra mat.

Om din spis är bättre än min (troligt) går det ännu fortare.
Citera
2018-08-27, 09:25
Medlem
Har man nationellt prov i matematik under basåret?
Citera
2018-08-27, 21:56
Medlem
Citat:
Har man nationellt prov i matematik under basåret?

Nej.
Citera
2018-08-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenigaStenen
Nej.

Okej, tack för svar!
Citera
2018-10-02, 21:31
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:

Nu har gått en månad, hur går det för dig på basåret?

Undrar nyfiket. Var det som du tänkte dig? Fungerar det att stanna uppe på nätterna och spela?
Citera
2018-10-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Nu har gått en månad, hur går det för dig på basåret?

Undrar nyfiket. Var det som du tänkte dig? Fungerar det att stanna uppe på nätterna och spela?

ag visste att det var extremt mycket efter att jag läst forum i några månader och jag ställde in mig på det, speciellt med hänsyn till att jag inte studerat sen gymnasiet som var för 10 år sedan så är riktig färsking.

trots min mentala inställning och förberedelse inför detta blev jag förvånad över att det ändå var så pass mycket haha

men tror det handlar om från person till person, jag som inte pluggat på 10 år kanske är lite mer svårstartad än om någon precis kommit från gymnasiet eller så. jag pluggar kanske 8 timmar per dag på helger också och känner fortfarande att jag halkar efter lite, dock inte så långt att jag inte klarar av det. har haft kontrollskrivning och en tenta som man klarat så de lugnt än så länge men svettigt

har inte hunnit vänja min hjärna vid så mycket timmar plugg per dag plus att jag inte hunnit forma min personliga studieteknik än, kanske delvis också beror på att jag kanske lägger många fler timmar än nödvändigt men det blir bättre varje månad. väldigt ovan med kontrollskrivningar och prov också vet ej exakt hur man ska fördela tiden osv men det utvecklas också så småningom .

det är mest kemin jag är bajsnödig för, läste kemi i högstadiet för typ 13 år sen haha så det kan jag mist om, matte intresserat mig sen tidigare så det har man enklare för och är enkelt att man då underskattar tempot då så även om man är bra på det så kötta så man inte hamnar för långt efter

spelar inte så mycket som jag vill men brukar busa till det ibland och spela, kanske blir lite mindre nu när jag märkt hur mkt man behöver kunna :P eller klämmer in mer speltid när jag utformat mer effektiv studieteknik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in