Citat:
Ursprungligen postat av
Intotherainbow
Nu har gått en månad, hur går det för dig på basåret?
Undrar nyfiket. Var det som du tänkte dig? Fungerar det att stanna uppe på nätterna och spela?
ag visste att det var extremt mycket efter att jag läst forum i några månader och jag ställde in mig på det, speciellt med hänsyn till att jag inte studerat sen gymnasiet som var för 10 år sedan så är riktig färsking.
trots min mentala inställning och förberedelse inför detta blev jag förvånad över att det ändå var så pass mycket haha
men tror det handlar om från person till person, jag som inte pluggat på 10 år kanske är lite mer svårstartad än om någon precis kommit från gymnasiet eller så. jag pluggar kanske 8 timmar per dag på helger också och känner fortfarande att jag halkar efter lite, dock inte så långt att jag inte klarar av det. har haft kontrollskrivning och en tenta som man klarat så de lugnt än så länge men svettigt
har inte hunnit vänja min hjärna vid så mycket timmar plugg per dag plus att jag inte hunnit forma min personliga studieteknik än, kanske delvis också beror på att jag kanske lägger många fler timmar än nödvändigt men det blir bättre varje månad. väldigt ovan med kontrollskrivningar och prov också vet ej exakt hur man ska fördela tiden osv men det utvecklas också så småningom .
det är mest kemin jag är bajsnödig för, läste kemi i högstadiet för typ 13 år sen haha så det kan jag mist om, matte intresserat mig sen tidigare så det har man enklare för och är enkelt att man då underskattar tempot då så även om man är bra på det så kötta så man inte hamnar för långt efter
spelar inte så mycket som jag vill men brukar busa till det ibland och spela, kanske blir lite mindre nu när jag märkt hur mkt man behöver kunna :P eller klämmer in mer speltid när jag utformat mer effektiv studieteknik