2018-08-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
Är det någon eller känner någon som klarat tekniskt basår kombinerat med spela WoW?

Ny expansion släpps 14/8 och undrar om det finns levande bevis på att det möjligt på mänsklig nivå

Du får väl prova och rapportera tillbaka här om ett år
Citera
2018-08-10, 15:43
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Är det någon eller känner någon som klarat tekniskt basår kombinerat med spela WoW?

Ny expansion släpps 14/8 och undrar om det finns levande bevis på att det möjligt på mänsklig nivå

Nej men däremot känner jag en person som spelade wow och halkade såpass långt efter i studierna att personen hoppade av och började spelade wow på heltid istället. Personen gick om första höstterminen tre år i rad innan den gav upp.

Du är rolig, om någon därute lyckats kombinera wow med basåret som är känt för sitt höga tempo, så säger det ingenting om din egna förmåga att lyckas med samma sak.

Du påbörjar väl basåret för att du vill investera i dig själv och din framtid? Gör det fullt ut nu när du har chansen i så fall och slösa inte bort din tid på wow.
Citera
2018-08-10, 15:44
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:

Här har vi en riktig legend!

Tror det beror helt på hur mycket du spelar, men om du ska spela med vänner på sos-bidrag eller som fortfarande går på gymnasiet så kommer det nog gå åt helvete innan du slutar spela.

Ska också börja med tekniskt basår om två veckor ungefär och jag undvek att laga min dator när den gick sönder för att förhindra mig själv från att spela

Om allt går åt helvete, sälj din dator och köp en kass laptop.
Citera
2018-08-10, 16:50
Medlem
Citat:

Du kommer inte klara det om något av följande stämmer in på dig;

-Du bestämmer dig för att spela 2 timmar, men spelar 3 eller 4.
-Du stannar uppe längre än du tänkt dig, på grund av datorspelandet.

Du kan kombinera krävande studier med vadsomhelst, men bara om du har disciplinen att göra rätt val.
Citera
2018-08-10, 20:28
Medlem
Citat:

Det är bara att skita i datorn och fokusera på att få ett bra liv. Genom tekniskt basår får du möjlighet att komma in på något som du annars inte hade betyg till, en andra chans helt enkelt. Tycker att problemställningen är sjukt märklig. Spela datorspel kan du göra hela livet, att studera gör man i ett par år.
Citera
2018-08-11, 15:07
Medlem
Citat:

Om du är en homo economicus kan du göra en egen uppskattning.

Kod:
Budget 168 h

Sova: 54 h
Plugga: 40 h
Transport: 5 h
Handla/matlagning: 5 h
Diverse: 5 h
Summa: 109 h

59 timmar till gäjming alltså!
Citera
2018-08-11, 17:44
Medlem
Milton-Neotropoliss avatar
Citat:

En av mina vänner klarade av en av de tuffare linjerna samtidigt som hon spelade WoW 3-4 timmar per dag. Hon gick ut med toppbetyg så det är absolut möjligt.

Men hon råkar ha en vilja av stål samt 155 IQ. Om du besitter liknande förmågor så är det bara att köra, annars så rekommenderar jag att du ger upp WoW och fokuserar på studierna.
Citera
2018-08-24, 15:11
Medlem
Tjena! Ni som läst basåret, fungerar det lika bra med den gröna boken för matematik 3c med ISBN 978-91-27-42628-3 eller är det den blå boken som gäller för att man skall klara det bra? Vad har ni för tankar om det ?
Citera
2018-08-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemlyftarn
Tjena! Ni som läst basåret, fungerar det lika bra med den gröna boken för matematik 3c med ISBN 978-91-27-42628-3 eller är det den blå boken som gäller för att man skall klara det bra? Vad har ni för tankar om det ?

Var ska du läsa basåret?
Citera
2018-08-24, 17:50
Medlem
Högskolan Dalarna
Citera
2018-08-26, 16:34
Medlem
tänker fixa massa matlådor till skolan på söndagar så att det är klart den kommande veckan, men kom på nu att jag inte tänkt på vad man ska äta efter skolan. vad brukar vara mest optimalt, ska man göra matlådor som man äter till lunch + efter skolan även på söndagen så det är klart när man kommer hem och kan plugga direkt eller hur gör ni?
Citera
2018-08-26, 17:03
Medlem
Citat:
tänker fixa massa matlådor till skolan på söndagar så att det är klart den kommande veckan, men kom på nu att jag inte tänkt på vad man ska äta efter skolan. vad brukar vara mest optimalt, ska man göra matlådor som man äter till lunch + efter skolan även på söndagen så det är klart när man kommer hem och kan plugga direkt eller hur gör ni?

En proteindrink på det så är kostschemat komplett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in