2025-04-30, 10:58
Gammal Tråd om marko
(FB) Man skjuten till döds i Kortedala (Göteborg) inatt....
https://www.expressen.se/gt/skott-i-...-skyddsvasten/

Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige......
Nyfiken på om nån i denna tråd minns Marko Koivistoinen...
Han va duktigt aktiv från han föddes tills han dog..
Typ hota sos tanter med skrämskotts pistol han hade köpt bara för han va aktiv i hemvärnet..
Han körde runt som liten i en stor jävla lastbil som va reggad som atraktor..
Va på nån fest i landvetter o körde över en massa mopeder osv..
Sen greps han när han va ute o åkte och hamna på höjdens nåt ungdomshem..
Han sa det va för han hotat sos tanter andra sa det rörde sig om nån våldtäkt..
När vi va yngre rökte la han bara hash men sen växla han över till tjack och pga hur han hade växt upp så va han väldigt duktig på kampsport..
Men fick man ut med han så rånade han nån o sparka ner folk till höger o vänster...
Han blev en duktigt jobbig jävel allt o alla omkring han blev missahandlade så fort han fick nån flipp...
Hans pappa dog uppe i bergsjön på nån gräsmatta rykten sa han hade vägrat lämna pengar till marko den dan..
Sen ute på öarna va det nån Marko hade ihjäl o kasta i havet men det gick förmodligen inte att utreda men va en massa skriverier..
Han va lite lätt jobbig o växa upp med för vartenda gång han tog hissen upp till mig så blev det fullt av blod i hissen och han mena på att det va nån som varit uppkäftig hehehe...
Har känt en jävla massa människor genom åren och suttit med dom mest tilltade psykopater man kan hitta som sitter och skryter om hur sjuka dom är.
Men Marko Koivistoinen är nog den farligaste o värsta människan jag någonsin träffat komiska är att när jag va yngre så brukade vi spärras och han va rätt jobbig för han gick alltid all in fullt ut så man konstant va halvt ihjälslagen hahahahahaa
Men han va ändå snäll jag fick la låna hans motorcykel i typ 1 år när vi växte upp och och när vi blev stoppad efter nån biljakt med polisen så flög marko ut o banka ner polisen hehe
Ganska komiskt va 18 år kom med en stulen saab jag körde marko satt bredvid polis kontroll jag tyckte ok stannar o marko bara de gör du så faan heller kör..
Blev lite som polisen inte orolig för men bli Marko pissed blir svårt o hantera hehehe
Så körde lite rally tills polisen ställde bilarna o blockera vägen i en kurva det va ju bara o gasa på mer sen fanns det ingen mer väg o köra på hahaha
Tror marko veva ner 3 snutar innan de fick ner han..
Komiska va in på polishuset 1 timme jag släppt o fick åka hem o det va jag som körde och marko blev kvar ett halvår hehehe
Han va la aktiv på 90 talet sen dog han när nån han ville böta valde o skjuta han hehehe
Citera
2025-04-30, 11:53
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Saab-Mannen åker iaf dit en gång med spikmatta - denna :

Nu har göteborgspolisen börjat använda kodnamn på avfarter över den då okrypterade radion för att många inte bara saab-mannen lyssnade på radion och drev med dom.

Nu lyckades dom spika honom med matta o han och en i sällskapet flyr över åkrar,järnvägspår,floder o in i ett bostadsområde - hunden har spårat dom dit.
Sen kommer en taxi körandes på morgonkvisten en kollega han hoppade i baksätet - taxin hade fått en körning och dom visste att Saab-mannen inte bodde där

Han stod där o polisen i baksätet

Inte helt hundra att allt är just han men det var 15 år sen han drog detta och lär ha inträffat innan 2010

Ursäkta men jag fattar inte: var det Saab-mannen som satt i baksätet på taxin?

Tack annars för underhållande inlägg.
Citera
2025-04-30, 12:03
Polisen som hoppa in i baksätet och åkte med för de misstänkte det va saabmannen som beställt en taxi

Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Ursäkta men jag fattar inte: var det Saab-mannen som satt i baksätet på taxin?

Tack annars för underhållande inlägg.
Citera
2025-04-30, 12:19
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Polisen som hoppa in i baksätet och åkte med för de misstänkte det va saabmannen som beställt en taxi
Tackar, då fattar jag och kanske andra också.

Jag skulle ha blivit rejält lång i synen om jag suttit i en taxi och en polis plötsligt hoppat in och sagt att han skulle åka med mig hem för att kolla så att jag inte var "Saab-mannen". 😆
Citera
2025-04-30, 12:29
Känns la värre om är jagad så kommer en taxi med snuten i baksätet och försöka näe jag tror nog jag prommenerar i stället
Citat:

Jag skulle ha blivit rejält lång i synen om jag suttit i en taxi och en polis plötsligt hoppat in och sagt att han skulle åka med mig hem för att kolla så att jag inte var "Saab-mannen". 😆
Citera
2025-04-30, 12:36
Medlem
448s avatar
Citat:

Var så länge sen han berättade denna historia om Saab-mannen och hans äventyr men just denna händelse kanske inte var hans som jag tidigare sagt om Göteborg och dess unika medborgare
Citera
2025-04-30, 16:28
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Tiderna går ju innan va det lite kul för många av häktes vakterna som varit där i 100 år va typ som insats styrka vid stora visitationer osv och när det strulat till sig på anstalterna så många av vakterna jobba på häktet och i bland på anstalterna..
Och pga att man kände lite allt o alla på den tiden va det kul när det kom nån häktes vakt o jävlades typ skulle ta ett pisseprov och ville göra om det till rena förnedrings aktionen hehe..
Då kunde man nämna den inlånade vaktens för och efternamn och fråga typ behöver du med lämna pisseprov på detta sättet på jobbet för du kollas la för du tränar ju med dom o brukar köpa prepp från den o den hahahaha
När man störde sig på vissa vakter så va det bara o kolla upp dom max hehehe
En som hettte Koffe en riktigt övernitisk jävel vartenda gång fanskapet dök upp blev det hårda tag och man blev behandlad som en pundare trots att man va nollad i alla papper alla tester hehehhehe
men du hade suttit i malmö va? har du träffat Rembrandt?
Citera
2025-04-30, 16:43
Va nog bara där 2 månader och på avdelningen jag satt träffa 1 svensk från malmö resten va albaner hehehe
Satt en kul livstidare där dom va vlatte men han va ganska kul han hade fått 7 dagar påbackning för typ olydnad hahahaha
Han brukade fråga plitarna om han får en vecka till om han gnäller på maten typ
Sen nere i monteringen träffa man några kul svenskar men jag va la inte där för o skaffa nya vänner hehehe
Monteringen va riktigt rolig kom lådor med handdukehängare från kina och man packa i fina paket stod attt det va svensk tillverkad kvalitet hehehehe
Skulle lägga i typ 1 hängare 2 skruvar med plugg och 2 dubbelhäftande tejp hahaha
Jag skicka med 2 plast skedar och 2 tepåsar i varje paket sen satt en vid samma bord o börja packa med en massa socker och sa 8 sockerbitar måste ingå med hahaha
Malmö va la jädrigt lungt ställe mest horsare och folk som satt för horse
Varje morgon 1 mil kö till sjukan för vartenda kotte va Neserilberoende hahahahahahahahahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Citera
2025-04-30, 17:44
Känner igen namnet men det är ingen jag känner..
Det va la 10 pers på olika kåkar alla prata om att de suttit med som va så bra på kåken och total motsats till vad den stod om dom i alla tidningar...
Så jag har hört namnet i nått sammanhang men det är ingen jag sprang på o lärde känna av vad jag vet...
Typ prata ofta om såna som myran hahaha han satt la 100 år eller nåt..
Sen en gammal pilot karatemästare som hängde upp sin tjej på vinden fick livstid runt 2002 Mariniusson han sitter la ännu vi kalla han nackkragen för ränner runt med nackkrage och sitter konstant o jo anmäler vartenda plit hehehehe
Mariniusson är en skit trevlig kille men total psykopat får full pott på alla tester om hur sjuk i huvet han är...
Hans son blev med lite kändis för han råka kasta en tårta på kungen och han mariniusson själv är ingen förstagånagre förra straffet satt han för han råkat skicka en bomb till sin fru men hon misstänkte det va nåt skummt så hon ringde polisen sen satt de o pilla på den på polisstationen och då explodera den där heheheh

Sitter så jävla mycket sjuka individer på kåkarna men där inne så är dom roliga o trevliga och de flesta är givetvis oskyldiga hahahahahaha

Citat:
Citera
2025-04-30, 19:15
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Känner igen namnet men det är ingen jag känner..
Det va la 10 pers på olika kåkar alla prata om att de suttit med som va så bra på kåken och total motsats till vad den stod om dom i alla tidningar...
Så jag har hört namnet i nått sammanhang men det är ingen jag sprang på o lärde känna av vad jag vet...
Typ prata ofta om såna som myran hahaha han satt la 100 år eller nåt..
Sen en gammal pilot karatemästare som hängde upp sin tjej på vinden fick livstid runt 2002 Mariniusson han sitter la ännu vi kalla han nackkragen för ränner runt med nackkrage och sitter konstant o jo anmäler vartenda plit hehehehe
Mariniusson är en skit trevlig kille men total psykopat får full pott på alla tester om hur sjuk i huvet han är...
Hans son blev med lite kändis för han råka kasta en tårta på kungen och han mariniusson själv är ingen förstagånagre förra straffet satt han för han råkat skicka en bomb till sin fru men hon misstänkte det va nåt skummt så hon ringde polisen sen satt de o pilla på den på polisstationen och då explodera den där heheheh

Sitter så jävla mycket sjuka individer på kåkarna men där inne så är dom roliga o trevliga och de flesta är givetvis oskyldiga hahahahahaha
nej rembrandt är plit alltså, väldigt känd i sverige bland de äldre, bla åker han över till usa och jobbar som plit på fängelserna där på sin semester, en riktig sadist som är känd för misshandla och plåga intagna på alla sätt och vis.
Citera
2025-04-30, 20:34
Medlem
Citat:
bla åker han över till usa och jobbar som plit på fängelserna där på sin semester,

Det där låter som en skröna, finns inte ens chans att man får arbetstillstånd för det under sin semester.
Citera
2025-04-30, 20:39
Medlem
Citat:
Haha men vi är ju inne på rätt ämne ändå för det är la mer nu hur det gick för 80/90 tals kändisarna som numer i nya samhället är både okända och bortglömda..
Folk va bättre förr det fanns många som stack ut som beteer sig som den nya importerade brottsligheten men förr va folk justare det fans nån sorts moral tjuvaheder sånt existerar inte längre man får vänja sig att huggas i ryggen och bli rånad av sina närmsta
Lämna in vantarna för länge sen men minnen lever kvar för evigt
Förr hade man faktiskt roligt när man va i farten o begick brott hehehehe

Du som verkar ha koll. Min morbror brukade prata om en gubbe från Haga som byggde bomber och som hade suttit för detta. Detta ska ha varit en rätt speciell figur på flera olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in