Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-10, 04:02
  #1
Medlem
madwolfs avatar
Hej..

Det är så att jag och min tjej har varit ihop i 1.5 år nu.
Men det är så att hon vill ta ett sex "uppehåll" varannan vecka säger hon och att hon har tappat sexlusten. hon äter p-piller, första året knullade vi varje dag mist 3 gng och nu en gång per vecka så jag håller på att bli galen!!

Vad ska jag/hon göra?

Jag har redan pratat med hon om det.
och hon sa bara, Vill du bara ha mig för sex eller?
Och det ärklart att jag vill ha sex med hon men jag älskar hon så jävla mycket också. så ni behöver inte skriva gör slut elr nå.

Seriösa svar tack !
Citera
2007-07-10, 08:10
  #2
Medlem
coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madwolf
Hej..

Det är så att jag och min tjej har varit ihop i 1.5 år nu.
Men det är så att hon vill ta ett sex "uppehåll" varannan vecka säger hon och att hon har tappat sexlusten. hon äter p-piller, första året knullade vi varje dag mist 3 gng och nu en gång per vecka så jag håller på att bli galen!!

Vad ska jag/hon göra?

Jag har redan pratat med hon om det.
och hon sa bara, Vill du bara ha mig för sex eller?
Och det ärklart att jag vill ha sex med hon men jag älskar hon så jävla mycket också. så ni behöver inte skriva gör slut elr nå.

Seriösa svar tack !

Fundera på om p-pillerna kan ha en negativ inverkan.. det är vanligare än vad man tror att P-piller har en negativ effekt på sexlusten men det är det inget som talas högt om...

Sen är det nog så att man aldrig har lika mycket sex som man hade första halvåret...

Prata med henne och förklara att det inte bara handlar om sex men att det endå är viktigt för dig...

Det kan ju även vara något annat som gnager henne som stör sexlusten...
Citera
2007-07-10, 11:37
  #3
Medlem
Snövits avatar
Se till att hon slutar äta p-piller omedelbart. Det är ofta den stora boven och det kan mycket väl komma efter hand även om hon har ätit dem tidigare. Jag själv när jag började med p-piller i min relation undrade först vad det var för fel på mig som började få minskad lust. Jag ville egentligen men på något sät så saknades kopplingen till lusten, fast jag visste att jag ville. Svårt att förklara.

Jag fick i alla fall hjälp och äter numera yasmin ett lite dyrare p-piller som de rekommenderade. Men har hon tappat lusten så bör hon nog först prova helt utan och sen eventuellt prova att fas in ett nytt piller.
Citera
2007-07-10, 13:13
  #4
Medlem
Ni har varit ihop 1,5 år säger du.
Har ditt fysiska attribut förändrats under tiden??
Menar på om du gått ner dig utseendemässigt. Från vältränad till slapp halvmullig navelpetande soffliggare?

Utseendeförfall är ett underskattat fenomen som kan rubba många relationer. Sexuell attraktion är A & O i ett förhållande. Det som skiljer relationen från en nära kompisrelation! Människan är till sin natur ytlig.
Citera
2007-07-10, 14:10
  #5
Medlem
Flushbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Ni har varit ihop 1,5 år säger du.
Har ditt fysiska attribut förändrats under tiden??
Menar på om du gått ner dig utseendemässigt. Från vältränad till slapp halvmullig navelpetande soffliggare?

Utseendeförfall är ett underskattat fenomen som kan rubba många relationer. Sexuell attraktion är A & O i ett förhållande. Det som skiljer relationen från en nära kompisrelation! Människan är till sin natur ytlig.

Njae. Att människan är ytlig no doubt.
Men tänk dig Hjalmar & Rut, 80år. Har vart gifta i 50år och håller fortfarande ihop, fast mycket sexuell attraktion tror jag inte det finns.
Har du aldrig vart en nära-döden upplevelse och sett din farmor duscha nån gång när du var mindre?

Citera
2007-07-10, 14:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flushbang
Njae. Att människan är ytlig no doubt.
Men tänk dig Hjalmar & Rut, 80år. Har vart gifta i 50år och håller fortfarande ihop, fast mycket sexuell attraktion tror jag inte det finns.
Syftade givetvis på potenta människor. Inte par som hängt ihop sen Krita-perioden
Pengar kan iof ändra det. Se bara Howard J Marshall som gifte sig med Anna Nicole... Gubben torde varit tämligen tänd på henne - hon tänd på pengarna!
Citat:
Har du aldrig vart en nära-döden upplevelse och sett din farmor duscha nån gång när du var mindre?
Klarat mig från det sån tur var. Eller så har jag bara förträngt sådana traumatiska minnen
Citera
2007-07-10, 14:53
  #7
Medlem
Tyvärr är den troligaste förklaringen att hon inte
tycker om dig lika mycket längre men kanske ändå
inte vill göra slut förrän hon hittat nån annan.
Trist men ärlighet i dessa frågor är viktigast här på forumet.
Citera
2007-07-10, 15:13
  #8
Avstängd
EnHeltVanligDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madwolf
Hej..

Det är så att jag och min tjej har varit ihop i 1.5 år nu.
Men det är så att hon vill ta ett sex "uppehåll" varannan vecka säger hon och att hon har tappat sexlusten. hon äter p-piller, första året knullade vi varje dag mist 3 gng och nu en gång per vecka så jag håller på att bli galen!!

Vad ska jag/hon göra?

Jag har redan pratat med hon om det.
och hon sa bara, Vill du bara ha mig för sex eller?
Och det ärklart att jag vill ha sex med hon men jag älskar hon så jävla mycket också. så ni behöver inte skriva gör slut elr nå.

Seriösa svar tack !

Du och din sköna mö har alltså varit ihop i 1.5 år och ni kan inte ens prata ut om något så simpelt som detta?

Om du får svar "Vill du bara ha mig för sex eller?" så tycker jag du ställer henne mot väggen och ber henne börja tänka med huvudet istället med arslet, det är klart somfan du vill ha Sex med henne i ett jävla förhållande, hur ska ni annars behålla en viss intinimitet (lr hurfan det stavas.)

Som snubbe ovan sa, ärlighet varar längst, prata med din flickvän istället för att fråga på ett forum bland massa kåta helt okända FB:are.
Citera
2007-07-10, 15:30
  #9
Medlem
Don Fadäsos avatar
Jag har varit i din situation och det förhållandet rasade just på grund av att all intimitet blev förstörd. Till slut var jag så djävla kåt att varje kram gav mig en erektion och det ville jag inte visa eftersom hon bara suckade så fort något sånt var på gång.

Mitt tips är faktiskt att göra slut. Utan sex så kommer förhållandet att rasera långsamt och till slut har du och hon förspillt år tillsammans. Jag beklagar men utan sex har ni inte en chans tillsammans.
Citera
2007-07-10, 15:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Utan sex så kommer förhållandet att rasera långsamt och till slut har du och hon förspillt år tillsammans. Jag beklagar men utan sex har ni inte en chans tillsammans.
Så sant som sagt!!

Till synes ogrundade diffusa problem i sexlivet är en tydlig indikator på att något är (allvarligt) fel!
Hon kanske träffar någon annan, tänder inte på dig som jag pekat på tidigare, allmänt less på dig, tycker att du inte kan tillfredsställa henne i sängen eller helt enkelt konstaterat att relationen är uttömmande vilket manifesteras i sexlivsproblem.
Citera
2007-07-10, 15:58
  #11
Medlem
Helt klart p-pillrernas fel jag hade bl.a. denna biverkning.. och det är vanligt.. det tog 3 veckor efter jag slutat med dom tills jag blev "jag igen".. Jag är mycket gladare och intresserad av min grabb än när jag käkade dessa skitpiller.. Tänkte aldrig på att det kunde vara dom som gjorde att allt blev så fel. Vi kunde ibland ha uppehåll på 1 månad eller mer. Jag hade ingen kännsla alls för sex eller mys.. Kolla om hon kan byta märke ett tag eller strunta i dom och använda annat skydd. Pojkvännen tycker vi ska strutna i pillrerna pga att jag även mår dåligt på andra vis. man blir deppad och därmed ingen sexlust elelr livsglädje typ. Biverkningar kan vara väldigt olika..

Biverkningar
I början av behandlingen drabbas många kvinnor av småblödningar, illamående, huvudvärk och spända bröst. Dessa besvär är oftast lindriga och försvinner inom två till fyra månader. Om man får rikliga och långvariga mellanblödningar bör man kontakta barnmorska eller läkare.

Andra biverkningar som kan förekomma är till exempel fet hy, akne, ökad aptit, nedstämdhet, minskad sexlust, benkramper och svampinfektion i underlivet. Dessa biverkningar kan minskas om man byter till något annat p-piller.

Blodproppsrisk

Kvinnor som använder p-piller har något ökad risk för att drabbas av blodpropp jämfört med kvinnor som inte använder p-piller. Men denna biverkning är sällsynt och risken är betydligt lägre än när man är gravid.
Citera
2007-07-10, 16:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Helt klart p-pillrernas fel
..kan du inte komma och säga förstår du väl?
Egocentrering som talar?? Har det varit så för dig så måste det vara så för alla andra!

Vi har radat upp en hel del andra förklaringar i tråden. Den ena förklaringen inte bättre än den andra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback