Citat:
Ursprungligen postat av
Lorenzo.Benzo
Blev ärligt lite besviken på att effekten kändes som ca hälften av Boehringers Lendormin 0,25mg som e det kändaste märket för denna ute i världen. Kanhända att det handlar om det faktum att olika människor funkar olika på samma meds på grund av de tillsatser som används. Har dock kanske tagit fyra st inom en timme o då slocknade jag på tangentbordet med följden att jag hade asdfghjklöä på ena kinden i nån timme, är dock 99% säker på att det är rätt substans och jag skulle aldrig använda 100% om något av anl att det finns en mängd prep som är väldigt lika varandra, denna är som en blend av midazolam o Halcion imho....
Även jag delar den tesen om att det är bindemedlen som spelar in. Min tes som punktlista:
1. GABA's piller innehåller rätt mängd aktiv substans i förhållande till bindemedel med en felmarginal på maximalt 10% om ens det. Och dom som påstår att 10% skulle vara en oacceptabel felmarginal måste vara benson's motsvarighet till vinkännare. En felmarginal på 10% betyder tablettstyrka 0.225mg eller 0.275mg. GABA marknadsför dom som 0.250mg.
2. Gabas piller innehåller ett bindemedel som påverkar hur snabbt det aktiva ämnet tas upp av kroppen. Det KAN vara möjligt att detta leder till mycket långsamt påslåg vilket så klart även leder till ett mer utdraget rus och därför känner många av effekten även dagen efter. Därför funkar dina apoteksprylar bättre, där har dom optimerad bindemedel för att kroppen ska kunna ta upp det aktiva ämnet på snabbast och bästa sätt. (Detta är f.ö. anledningen till t.ex. att många påstår att 2 x 1mg xanor är sämre än 2mg stav xanor fast det är samma mängd aktivt ämne).
3. Ruset känns inte som någon annan benso och den har dom typiska "sömn" effekterna som flunitrazepam t.ex. Inte lika soft, men påminner. Man har ju läst på engelsktalande sidor om att siter sålt xanorer men som istället innehållit diazepam, detta kan vi utesluta.
Slutsats: GABA har gjort detta jävligt bra. Men, alla kan utvecklas och ett nästa steg för GABA är att börja forska lite i vilka former som aktiv substans/bindemedel är ultimat, så han får den att fungera som apoteksgrejer. För det går som sagt inte att bara säga att 1mg är 1mg, bindemedel påverkar.
EDIT: Anledningen till att jag i min tes hyllar GABA och utgår från att han är duktig är för att:
1. Tablettkvalitén är jämn - så han har lagt ned mycket tid och gjort ett bra jobb.
2. Man tummar inte på kvalitén på en produkt man försöker introducera på den Svenska marknaden genom FS då "vinsten" vore HELT obetydlig och ALLT hänger på ryktet.
Så GABA: Fixa bindemedlet om det är värt det och du orkar, jag kommer handla oavsett och får helt enkelt ta tabletten redan vid 7 på kvällen. Då blir jag ju jävligt soft också och somnar fint några timmar senare. Tack ska du ha, om du läser det här!