2014-05-26, 18:14
Medlem
nakedjunkies avatar
Om man är riktigt rock'n'roll så kan man blanda innehållet i en kapsel med kokain och låtsas att man är Nikki Sixx: Zombie dust.
Citera
2014-05-28, 21:43
Medlem
Brotizolam

Har kommit över lite brotizolam, vilken är ny för mig.
Jag har sökt runt lite både på forumet och internet, och det jag har kommit fram till är att den är grymt dospotent.

Rekomenderad dos är 0,25-0,50 mg, vid sömnbesvär.
Så långt är jag med.
Men min fråga är: hur mycket är en 0,25 kapsel bromo i diazepam omräknat?
En användare hävdade här p forumet att 0,25 mg motsvarar 2 mg alprazolam, alltså 40 mg diazepam,men det tror jag inte på tyvärr.

Är det någon som kan säga vad skiten motsvarar ungefär?
Eller om någon mer skulle kunna bekräfta att det faktiskt stämmer att 0,25 mg= 2 mg alpra.
Senast redigerad av FarbrorFolköl 2014-05-28 kl. 21:48.
Citera
2014-05-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFolköl
Har kommit över lite brotizolam, vilken är ny för mig.
Jag har sökt runt lite både på forumet och internet, och det jag har kommit fram till är att den är grymt dospotent.

Rekomenderad dos är 0,25-0,50 mg, vid sömnbesvär.
Så långt är jag med.
Men min fråga är: hur mycket är en 0,25 kapsel bromo i diazepam omräknat?
En användare hävdade här p forumet att 0,25 mg motsvarar 2 mg alprazolam, alltså 40 mg diazepam,men det tror jag inte på tyvärr.

Är det någon som kan säga vad skiten motsvarar ungefär?
Eller om någon mer skulle kunna bekräfta att det faktiskt stämmer att 0,25 mg= 2 mg alpra.

Som jag förstått det är Brotizolam en ersättare för Flunitrazepam i japan då Flunitrazepam är olagligt att använda som narkos för operationer, därför använder Brotizolam istället. 0.25mg skall motsvara 2mg Flunitrazepam.

Jäkligt bra substans faktiskt, funkar att bli väck på och även utmärkt i medicinskt syfte (insomning, avslappning, emot ångest)
Citera
2014-05-28, 22:01
Medlem
C-3POs avatar
Tråden Brotizolam infogad.

/Mod
Citera
2014-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudkip8611
Som jag förstått det är Brotizolam en ersättare för Flunitrazepam i japan då Flunitrazepam är olagligt att använda som narkos för operationer, därför använder Brotizolam istället. 0.25mg skall motsvara 2mg Flunitrazepam.

Jäkligt bra substans faktiskt, funkar att bli väck på och även utmärkt i medicinskt syfte (insomning, avslappning, emot ångest)

Vad härligt att höra! Grym info.
Då får man ta det lugnt med dem då.

Intog en kapsel 0,25 för 30 min sen, utan noterbar bensotolerans.
Det var meningen som en liten lätt ångestdämpare och för att kunna somna tidigt, men nu blir man tydligen flödrad på köpet
Citera
2014-05-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Vad härligt att höra! Grym info.
Då får man ta det lugnt med dem då.

Intog en kapsel 0,25 för 30 min sen, utan noterbar bensotolerans.
Det var meningen som en liten lätt ångestdämpare och för att kunna somna tidigt, men nu blir man tydligen flödrad på köpet
Uppdatera gärna hur det går, mycket intressant bensodiazepin. Det jag har läst mig till är att 0.25 mg Brotizolam motsvarar 0.5 mg Alprazolam, 10 mg Diazepam, 1 mg Klonazepam, 1 mg Flunitrazepam för att nämna några.

Ska bli intressant att testa denna.
Citera
2014-05-28, 23:38
Medlem
Krävdes 2 st 0,25 kapslar för att få bort ångesten/bensoavtändingen.
Bra tryck i de små rackarna, men att de motsvarar 2mg flu, eller 1 mg alpra har jag svårt att tro. (kanske bara är mina, men det tror jag inte, jag har en väldigt säker källa som aldrig skulle lura mig.)
Dock efter den andra så fick jag en fint sederande effekt som fortfarande håller i sig.

Skulle bli ångestfri/absitnensfri på 1 mg alpra direkt.
Trappar ut benso och är nere på 2,5 mg nitra var tredje dag och senast jag behövde en paus i nedtrappningen, då 2,5 varje dag, så fungerade 1 mg alpra som himmelriket ungefär.

Är det långsamt påslag på dessa?
Som jag har begripit så ska de slå ganska så snabbt.
Citera
2014-05-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Uppdatera gärna hur det går, mycket intressant bensodiazepin. Det jag har läst mig till är att 0.25 mg Brotizolam motsvarar 0.5 mg Alprazolam, 10 mg Diazepam, 1 mg Klonazepam, 1 mg Flunitrazepam för att nämna några.

Ska bli intressant att testa denna.

Såg ditt inlägg efter jag skrev det andra och de doser som du beskriver tycker jag låter mer nära hur det känns i förhållande till de andra bensona, vilka jag är allt för bevandrad i tyvärr.

Skulle nog tippa på att en 0,25 är ungefär som du säger 0,5 mg alpra eller 10 mg diazepam.
Efter den andra jag tog nu så blev jag faktiskt ångestfri och småflöddrad, ganska likt 1 mg alpra faktiskt.
Citera
2014-05-28, 23:48
Bannlyst
Citat:
Krävdes 2 st 0,25 kapslar för att få bort ångesten/bensoavtändingen.
Bra tryck i de små rackarna, men att de motsvarar 2mg flu, eller 1 mg alpra har jag svårt att tro. (kanske bara är mina, men det tror jag inte, jag har en väldigt säker källa som aldrig skulle lura mig.)
Dock efter den andra så fick jag en fint sederande effekt som fortfarande håller i sig.

Skulle bli ångestfri/absitnensfri på 1 mg alpra direkt.
Trappar ut benso och är nere på 2,5 mg nitra var tredje dag och senast jag behövde en paus i nedtrappningen, då 2,5 varje dag, så fungerade 1 mg alpra som himmelriket ungefär.

Är det långsamt påslag på dessa?
Som jag har begripit så ska de slå ganska så snabbt.
Antar att du köpt de som är i kapselform, 0.25 mg/kapsel. Det kan vara något bindningsmedel eller liknande som gör att de tar lång tid på sig att kicka. De ska motsvara 0.5 mg Alprazolam enligt vad jag hittade. Dessutom har du ju om än mild bensotolerans en viss tolerans. Detta får du också räkna in.

Här finns ett par tabeller man kan gå lite efter:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines
http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Citera
2014-05-29, 00:21
Medlem
Citat:
Antar att du köpt de som är i kapselform, 0.25 mg/kapsel. Det kan vara något bindningsmedel eller liknande som gör att de tar lång tid på sig att kicka. De ska motsvara 0.5 mg Alprazolam enligt vad jag hittade. Dessutom har du ju om än mild bensotolerans en viss tolerans. Detta får du också räkna in.

Här finns ett par tabeller man kan gå lite efter:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines
http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Jajjemen, kaplsarna är det.
Grymt fint att du fick fram tabeller med broti också, de jag hittade hade inte den med.
Wikipedia fixar biffen.

Ja det måste vara något bindingsmedel som gör att det tar längre tid eftersom jag börjar känna av dem först efter 2h ungefär.

Ska inte klaga iaf, helt klart godkända,men känner att 1 mg alpra skulle ha gjort lite mer.
Den lilla toleransen jag har kan möjligtvis ha förstört det lite också kanske, men 2,5mg nitra var 3:E dag är ju inte direkt monsterdoser heller.
Intressant benso måste jag säga.

Blir riktigt sugen på att testa lite högre doser nu, så man vet vad den verkligen går för.
Citera
2014-05-29, 00:34
Bannlyst
Citat:
Jajjemen, kaplsarna är det.
Grymt fint att du fick fram tabeller med broti också, de jag hittade hade inte den med.
Wikipedia fixar biffen.

Ja det måste vara något bindingsmedel som gör att det tar längre tid eftersom jag börjar känna av dem först efter 2h ungefär.

Ska inte klaga iaf, helt klart godkända,men känner att 1 mg alpra skulle ha gjort lite mer.
Den lilla toleransen jag har kan möjligtvis ha förstört det lite också kanske, men 2,5mg nitra var 3:E dag är ju inte direkt monsterdoser heller.
Intressant benso måste jag säga.

Blir riktigt sugen på att testa lite högre doser nu, så man vet vad den verkligen går för.
Du kan testa och hälla ut pulvret och svälja med valfri vätska för att eventuellt få något snabbare effekt. Enligt Wikipedia så verkar sjävla substansen Brotizolam i sig nå sin peak efter 30-120 minuter. Så det är möjligt att det är substansen i sig som tar tid på sig att kicka. Berätta gärna hur du sov på dem, om du lägger dig sen eller tar de till natten någon annan gång. Är intresserad av denna och skulle behöva ha något bra sömnmedel då jag inte har några Imovane för tillfället.
Citera
2014-05-29, 02:23
Medlem
Citat:
Du kan testa och hälla ut pulvret och svälja med valfri vätska för att eventuellt få något snabbare effekt. Enligt Wikipedia så verkar sjävla substansen Brotizolam i sig nå sin peak efter 30-120 minuter. Så det är möjligt att det är substansen i sig som tar tid på sig att kicka. Berätta gärna hur du sov på dem, om du lägger dig sen eller tar de till natten någon annan gång. Är intresserad av denna och skulle behöva ha något bra sömnmedel då jag inte har några Imovane för tillfället.

Ska prova hälla ut pulvret imorgon i ett glas, innan sömn, så kan jag säga hur de funkade som enbart sömnmedel.
Vilket långsamt påslag det var, 30 min till2h...D förklarar saken, är nu småflöddrad och ångsetfri, tröttheten börjar krypa på.

Har själv ätit imovane för sömn tills för c:a en månad sedan.
Tycker att det är den absolut bästa bensoanalgoen och även den bäst ångestdämpande benson efter xanor, men broti var i närheten, dock måste man ta större dos än imovane, omräknat såklart.

Men som sagt, återkommer med en sömnrapport i övermorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in