2014-05-19, 14:19
Medlem
horses avatar
Brotizolam

Hej.

Sett att det dykt upp en (ny?) bens på inrikes shoppar som heter Brotizolam.

Alltså ny på den svenska marknaden.

Hittar ingenting när jag söker på den, endast några gamla trådar från 2007 med få svar.

Något som vet något om den, testat den eller har något att berätta?
Citera
2014-05-19, 15:19
Medlem
C-3POs avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2014-05-19, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Hej.

Är det offentliga shoppar? Har bara sett den på flugsvamp.
Citera
2014-05-19, 20:06
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Hej.

Alltså ny på den svenska marknaden.

Hittar ingenting när jag söker på den, endast några gamla trådar från 2007 med få svar.

Något som vet något om den, testat den eller har något att berätta?
Jag har köpt brotizolamen från flugsvamp och jag är riktigt nöjd med dom
Dom påminner mycket om ikto, dom "knockar" mig skönare än vad ikto gör dock (bra att somna på mao)
Kort halveringstid
Riktigt skön muskelavslappning på dessa, goare än ikto imo

Bensodiazepiner är inte min starka sida direkt men där fick du ett omdöme om vad jag tycker om dom. Tycker du ska testa dessa! du kommer inte bli besviken (hoppas jag)
Citera
2014-05-21, 03:06
Medlem
Urbanoroligs avatar
Vilka doser låg du på?
Har ganska hög tolerans.
Införskaffar nog dessa om du inte var tvungen att käka för höga doser.

Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag har köpt brotizolamen från flugsvamp och jag är riktigt nöjd med dom
Dom påminner mycket om ikto, dom "knockar" mig skönare än vad ikto gör dock (bra att somna på mao)
Kort halveringstid
Riktigt skön muskelavslappning på dessa, goare än ikto imo

Bensodiazepiner är inte min starka sida direkt men där fick du ett omdöme om vad jag tycker om dom. Tycker du ska testa dessa! du kommer inte bli besviken (hoppas jag)
Citera
2014-05-21, 15:15
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Vilka doser låg du på?
Har ganska hög tolerans.
Införskaffar nog dessa om du inte var tvungen att käka för höga doser.
Jag låg på doserna 0.25-0.50mg och de räckte gott och väl för mig utan bensotolerans.
0.25mg brotizolam motsvarar ca 2mg alprazolam, så gå efter de när du doserar dessa Oerhört mysigt och potent benso!
Citera
2014-05-21, 19:27
Medlem
Urbanoroligs avatar
Låter underbart! Blir att införskaffa sig dessa när man fått löning!
Varför har det inte skrivits mer om denna undrar jag över.
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag låg på doserna 0.25-0.50mg och de räckte gott och väl för mig utan bensotolerans.
0.25mg brotizolam motsvarar ca 2mg alprazolam, så gå efter de när du doserar dessa Oerhört mysigt och potent benso!
Citera
2014-05-22, 17:23
Medlem
nakedjunkies avatar
Kul fakta om brotizolam:

1. Brotizolam är inte någon benzo utan en thienotriazolodiazepin (ursäkta svengelskan).

2. Brotizolam är narkotikaklassat (PDF).

3. Möss kan ta väldigt mycket brotizolam utan att dö.

4. Brotizolam går ut i blodet snabbare än triazolam.

5. Brotizolam verkar i övrigt vara typ samma som triazolam.

6. Man är mindre trött dagen efter av zolpidem än brotizolam.

7. Efter två veckors, ehrm, "behandling" så är man inte trött dagen efter längre.
Citera
2014-05-22, 17:31
Bannlyst
hur är den att blanda med andra benso som iktorivil eller mexazolam?
Citera
2014-05-22, 18:48
Bannlyst
Liknar den mest Triazolam? Hur är den ångestdämpande och lugnande egenskapen? Det är ju mest ett sömnmedel, men en sådan dospotent bensodiazepin är alltid intressant.
Citera
2014-05-22, 19:43
Medlem
nakedjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Liknar den mest Triazolam? Hur är den ångestdämpande och lugnande egenskapen? Det är ju mest ett sömnmedel, men en sådan dospotent bensodiazepin är alltid intressant.

Har inte provat triazolam, så jag kan inte jämföra. Studierna verkar ju tyda på att tri och bro har mer eller mindre samma effekter, även om bro tar sig in i blodet marginellt snabbare och tri har lite kortare halveringstid.

Ångestdämpande effekten är utmärkt, men framför allt är bro mycket sederande och mycket muskelavslappnande. Förmodligen perfekt att sova på, eller chilla i soffan med en spliff. Ingen eufori direkt utöver den där "inget att oroa sig för"-känslan.

Jag tror verkligen inte det är något hit att gå omkring på det här dagtid om man vill verka opåverkad.

Har iofs bara tagit två gånger, och i höga doser båda gångerna, så ha en nypa salt redo.

edit: dubbelcitat
Citera
2014-05-23, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Har inte provat triazolam, så jag kan inte jämföra. Studierna verkar ju tyda på att tri och bro har mer eller mindre samma effekter, även om bro tar sig in i blodet marginellt snabbare och tri har lite kortare halveringstid.

Ångestdämpande effekten är utmärkt, men framför allt är bro mycket sederande och mycket muskelavslappnande. Förmodligen perfekt att sova på, eller chilla i soffan med en spliff. Ingen eufori direkt utöver den där "inget att oroa sig för"-känslan.

Jag tror verkligen inte det är något hit att gå omkring på det här dagtid om man vill verka opåverkad.

Har iofs bara tagit två gånger, och i höga doser båda gångerna, så ha en nypa salt redo.

edit: dubbelcitat
Intressant! Tack för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in