Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Hägges blev av med alkoholtillståndet och jag tror inte George kan driva rest. med tillstånd på ett tag eftersom "dricksandelen" (dvs. ej inslaget) i kassan vida översteg normalitetens gräns.
Nya ägare och alkoholtillståndet åter och haket heter numer Lindas.
Jag tror tom. att Georges (? iaf. den han brukade rulla runt i) halvsunkiga Merca kan ha ingått i övertagandet av lokalen eftersom den fortfarande syns parkerad bakom Häggviks "centrum".
Har inte sett honom sedan ägarbytet. Vet att han bodde/bor i Märsta.
Vad gäller bröderna Ylidiz kan jag efter att ha läst boken Rinkebymordet säga med stor säkerhet att rätt personer sitter. Boken är ett rent beställningsverk av pappa Yildiz som sedan länge är bundis med journalisten.
Alla svårförklarade och besvärande omständigheter som fick dem fällda i rätten har nu fått lagom krystade och tillrättalagda förklaringar. Yngsta brorsan gjorde allt... Antar att det ingår i tanken att han redan är dömd i samma mål och om jag nu inte helt misstar mig inte kan dömmas.
Så om nu HD skulle frikänna och tilldela ytterligare några livstidsdömda en rejäl dusör för sina brott är vardagen snart som vanligt runt middagsbordet på Malmvägen. Allt i sann svensk PK-anda.
George måste ju vara en utav de allra värsta inom katergorin "Turkar med egen pizzaaffär", ett under att han drev det där haket i så många år utan att mista tillståndet tidigare (????-2006). Det allra roligaste måste ändå vara att George trodde det var Norrorts Spybar.
Vad gäller någon merca så vill jag minnas att Geroge alltid tog sista pendeln hem till Märsta, detta var väl dock under tiden han drack en halva jägermeister i timmen. På senare tid blev det väl mest pulver och då kanske en beirut-merca fick duga (fast nått körkort hade han nog inte).
Någon som kan dra något roligt minne om Häggestiden, måste finnas en hel del med tanke på att Häggviks "elit" ständigt satt där, allt ifrån kvartersalkisarna som drack på krita, kickers, centrumsvennar, narkomaner och langare.