2007-07-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wargen
Haha Fredr*k Österb'rg, kul att någon reagerade på han, ja som sagt nån maffialedare var han inte, men han trodde det, gled ständigt runt i hvk-centrum i adidas-kläder i ett ständigt hash-rus always hanging with 10 year younger kids. han var dock bra att ha när man ville ha tag på folköl när man var i 14 årsåldern. Undra vad karlfan gör idag?

Har för mig att han blåste fel personer så han fick fly stockholm. haha han trodde att han va värsta gangstern, kommer ihåg när han gick omkring och sa till oss små killar att han hade blivit skjuten i handen men det kom fram senare att dåren hade bränt sig med en ciggarett på handen, är det nån som vet vad han gör idag?

Jobbade för ett par år sen på en av Stockholms större porrklubbar. Nu har jag inte hört något om han på ett tag, har också för mig att han gjorde bort sig och blev tvungen att lämna sthlm.
Citera
2007-07-15, 14:56
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsnepojken
Hej, minns tyvärr inget knivmord i Sollentuna där någon finnpajsare skurit halsen av någon 1994, googlade lite men hittade inget. Om du ger mig lite mer info om det så ska jag höra med lite folk om någon vet nått.

Jag har fel på årtalet tror jag, kan vara 96-97 också, men namnet och brottet stämmer, vet inte om det begicks i sollentuna, men han var därifrån och rätt "hård" kille, pysslade med indrivning etc
Citera
2007-07-15, 15:20
Medlem
Juha med Kniven

Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Jag har fel på årtalet tror jag, kan vara 96-97 också, men namnet och brottet stämmer, vet inte om det begicks i sollentuna, men han var därifrån och rätt "hård" kille, pysslade med indrivning etc

Hmmm. det finns 5st med det namnet i Sverige varav två är i intressant ålder, en född 72 och en född 63, varav den sistnämnda är bosatt inne i stan, vet du ålder på den du "letar" efter?

Har du någon mer info om honom?
Citera
2007-07-16, 17:40
Medlem
Toros avatar
Citat:
Jobbade för ett par år sen på en av Stockholms större porrklubbar. Nu har jag inte hört något om han på ett tag, har också för mig att han gjorde bort sig och blev tvungen att lämna sthlm.

Just fan kommer nu ihåg att jag träffa han på pendeln för flera år sen o han sa att han jobbade i en porrbutik. Kommer dock inte ihåg vilken o jag har inte sett honom sen dess.
Hade glömt bort honom.
Citera
2007-07-16, 18:22
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Hmmm. det finns 5st med det namnet i Sverige varav två är i intressant ålder, en född 72 och en född 63, varav den sistnämnda är bosatt inne i stan, vet du ålder på den du "letar" efter?

Har du någon mer info om honom?

Det borde vara han född 72, åldern stämmer hyffsat perfekt, hade en villa i sollentuna tidigare
Citera
2007-07-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Det borde vara han född 72, åldern stämmer hyffsat perfekt, hade en villa i sollentuna tidigare

Han borde ju rimmligen sitta inne nu om han blev dömd för mord och det ca 1997.

Jag har hört med lite folk, det är ingen som hört nått om detta, har även sökt mig blå på nätet ...det finns nada.
Citera
2007-07-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toro
Just fan kommer nu ihåg att jag träffa han på pendeln för flera år sen o han sa att han jobbade i en porrbutik. Kommer dock inte ihåg vilken o jag har inte sett honom sen dess.
Hade glömt bort honom.

Du verkar ju ha koll på Hooden, kan du inte dra några sköna gamla skrönor om någon av våra lokala kändisar?
Citera
2007-07-18, 20:35
Medlem
"Raskrig i norrviken"

är det någon som minns nåt om "raskriget" som utspelades i norrviken tror det var 94-95?
Citera
2007-07-18, 20:48
Medlem
"raskriget"

Citat:
är det någon som minns nåt om "raskriget" som utspelades i norrviken tror det var 94-95?

Det bodde väl ett gäng rasister/bulor i norrviken vid den tiden, man brukade gå omvägar runt vissa ställen p.g.a att man är mörkhyad, minns att det var bråk runt stationen ett par helgkvällar, vet inte om det var mellan sollentuna-skinsen och malmvägarna? Minns en gång då det small ordentligt uppe på norrvikenleden i höjd med stationen, gängen låg och tryckte på varsin sida av stationen, sen haglade det sten och till slut en drabbning mellan 20-30 man uppe på vägen. På denna tiden hängde det ju alltid 40-50 pers av alla sorter i norrviken centrum och drack folköl och förde liv så det var ofta bråkigt. blev väl även lite vevningar vid festplatserna torparängen och kärleksudden (där f.ö. även Jam*s Whi*e höggs ihjäl 12 år senare) om jag inte minns fel...
Citera
2007-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
Det bodde väl ett gäng rasister/bulor i norrviken vid den tiden, man brukade gå omvägar runt vissa ställen p.g.a att man är mörkhyad, minns att det var bråk runt stationen ett par helgkvällar, vet inte om det var mellan sollentuna-skinsen och malmvägarna? Minns en gång då det small ordentligt uppe på norrvikenleden i höjd med stationen, gängen låg och tryckte på varsin sida av stationen, sen haglade det sten och till slut en drabbning mellan 20-30 man uppe på vägen. På denna tiden hängde det ju alltid 40-50 pers av alla sorter i norrviken centrum och drack folköl och förde liv så det var ofta bråkigt. blev väl även lite vevningar vid festplatserna torparängen och kärleksudden (där f.ö. även Jam*s Whi*e höggs ihjäl 12 år senare) om jag inte minns fel...

Haha ja dom där bulorna,det fanns en del av dom som inte var riktigt kloka. Man gick inte gärna själv i norrviken c under den tiden dom härjade där. Vad gör dom idag?
Citera
2007-07-18, 20:58
Medlem
Citat:

Du kanske var med när det sköts raketer och kastades smällare på varandra nere i tunneln under järnvägen? och polisen låg med filmkameror uppe på taket till videobutiken. Det var tider det
Citera
2007-07-18, 21:03
Medlem
Citat:
Du kanske var med när det sköts raketer och kastades smällare på varandra nere i tunneln under järnvägen? och polisen låg med filmkameror uppe på taket till videobutiken. Det var tider det

Jag var aldrig "med" men man hängde ju lite i Centrum på den tiden och snacket gick ju. Ingen större koll på vad dessa gör idag, hälften är väl normala och resten sitter på kåken eller är nerpundade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in