Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-07, 18:16
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenMedMat
Och på denna byggfirma jobbade hur många ester? Anser du att det var möjligt att räkna ut majoritetens åsikt genom att fråga denna lilla grupp?

Jag säger en gång till.

För vanligt folk spelar statyn ingen roll. Det är rassar i estnisk regering som provocerar konflikter och statyn var en del av deras kampanj inför valet.

På samma sätt van antirusister i Polen. De spelade på folkets rädsla genom att ta upp gamla icke aktuella minnen från Stalin tider och hotade folk och lovade försvar - rösta på oss så räddar vi er från Stalin!

Idioter fick makt och skapar problem i EU. Kachinski är bra exempel på idiot politiker som blev vald pga han spelade på rädsla. Som politiker är han total nolla.

Rusofobi liksom antisemitism måste bekämpas.

Vilken javla hot kan komma från Ryssland nu när landets ekonomi är integrerad i global marknad?

När fan ska ni javla idioter fatta att Ryssland är ingen Stalin länge!

Fattar du nu eller ska jag skriva det en gång till?
Citera
2007-09-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag säger en gång till.

För vanligt folk spelar statyn ingen roll. Det är rassar i estnisk regering som provocerar konflikter och statyn var en del av deras kampanj inför valet.

På samma sätt van antirusister i Polen. De spelade på folkets rädsla genom att ta upp gamla icke aktuella minnen från Stalin tider och hotade folk och lovade försvar - rösta på oss så räddar vi er från Stalin!

Idioter fick makt och skapar problem i EU. Kachinski är bra exempel på idiot politiker som blev vald pga han spelade på rädsla. Som politiker är han total nolla.

Vilken javla hot kan komma från Ryssland nu när landets ekonomi är integrerad i global marknad?

Din skojare, jag skrattar så mycket att jag nästan trillar av stolen

Hur vore det om du för en gångs skull kunde försöka att svara på frågan istället för att bjuda på nya utsvävningar?
Citera
2007-09-07, 19:59
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citysim
Din skojare, jag skrattar så mycket att jag nästan trillar av stolen

Hur vore det om du för en gångs skull kunde försöka att svara på frågan istället för att bjuda på nya utsvävningar?

Varför ska jag svara på dina frågor?

Svara på dina frågor själv.

Jag svarar på frågor som jag tycker är relevanta och behöriga till diskussionen.

Jag vill inte alls läsa vad du skriver. Synd att det inte finns så kallad Ignore funktion på denna forum, då skulle jag sätta dig i Ignore och slipa läsa vad du skriver.

Absolut icke intressant att diskutera med dig.

Försvinn och smusta inte ner denna diskussion.

Mods: Varför finns inte det ignor funktion på denna forum?
Citera
2007-09-07, 20:14
Medlem
modinaxes avatar
Citat:
Jag säger en gång till.

Men allvarligt talat om man vill flytta en staty som symboliserar en svunnen tid till en kyrkogård är väl inget och tjafsa om. Om ett lands regering vill det och som du själv säger att det spelar ingen roll för Esterna var den statyn står. I annat fall, varför flyttades Stalin från Mausoleumet till en grav nära Kremls vägg? Det fanns säkert många i Sovjet som inte gillade det när det hände.

Citat:

När Ryssland inför fria val och väl fungerande demokrati och slutar att provocera andra länder. Då kommer jag sluta att vara orolig. Det är inte Rusofobi ! Det är inte medborgarna det är fel på kom ihåg det !

Citat:
När fan ska ni javla idioter fatta att Ryssland är ingen Stalin länge![/b]

Nej du får tänka om en gång till !
Citera
2007-09-07, 20:32
Medlem
Citat:
Varför ska jag svara på dina frågor?

Svara på dina frågor själv.

Jag svarar på frågor som jag tycker är relevanta och behöriga till diskussionen.

Jag vill inte alls läsa vad du skriver. Synd att det inte finns så kallad Ignore funktion på denna forum, då skulle jag sätta dig i Ignore och slipa läsa vad du skriver.

Absolut icke intressant att diskutera med dig.

Försvinn och smusta inte ner denna diskussion.

Mods: Varför finns inte det ignor funktion på denna forum?

Nu tror jag att dina bristande kunskaper i flera ämnen spelar dig ett spratt. Läs igenom tråden igen...

Jag vill definitivt inte ignorera dig och dina inlägg. Sällan har jag (vi) skrattat så mycket åt någon på internet som nu.

Om du själv däremot känner att du har fått nog så föreslår jag att du stänger av datorn...
Citera
2007-09-08, 13:00
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Jo, exakt, det var det som hände i Estland och det var det som skapade konflikten.

Javla rasistiska minoriteten i estnisk regering bestämde att flytta på statyn utan att fråga folk först.

De flesta estländare hade inget emot statyn. Så att du vet.

Förra gången blev det kravaller på årsdagen vid statyn, vilket var en anledning till att man ville flytta den före själva årsdagen.

Så nog rör den upp känslor
Citera
2007-09-08, 13:35
Medlem
Citat:
Jag säger en gång till.

Uttalanden om det estniska folkets åsikter är synnerligen fruktlösa, speciellt med tanke på att du baserar ditt påstående på samtal med ett fåtal emigrerade byggjobbare.

Det är klart att det finns ester som inte bryr sig, ester som hatar ryssar, ester som älskar ryssar och ester som odlar blommor. En uppskattning om vad den stora majoriteten tycker är dock väldigt svår att uppnå utan en statistisk undersökning. Även då brukar bias vara ett problem.

Då du inte har presenterat en sådan, kan ingen tro på dina påståenden.

Citat:
Det är nog ett väldigt litet antal personer i tråden som tror detta. Man kan fortfarande uppfatta Rysslands nutida handlingar som negativa utan att hänvisa till landets mest blodbesudlade diktator.

Citat:
Det kommer du väl ändå att göra? Din debatteknik verkar bestå i att citera andras inlägg och sen skriva lite vad du vill, oavsett vad som står i den citerade skribentens inlägg.
Citera
2007-09-08, 13:47
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenMedMat
Uttalanden om det estniska folkets åsikter är synnerligen fruktlösa, speciellt med tanke på att du baserar ditt påstående på samtal med ett fåtal emigrerade byggjobbare.

Det är klart att det finns ester som inte bryr sig, ester som hatar ryssar, ester som älskar ryssar och ester som odlar blommor. En uppskattning om vad den stora majoriteten tycker är dock väldigt svår att uppnå utan en statistisk undersökning. Även då brukar bias vara ett problem.

Då du inte har presenterat en sådan, kan ingen tro på dina påståenden.

Det är nog ett väldigt litet antal personer i tråden som tror detta. Man kan fortfarande uppfatta Rysslands nutida handlingar som negativa utan att hänvisa till landets mest blodbesudlade diktator.

Det kommer du väl ändå att göra? Din debatteknik verkar bestå i att citera andras inlägg och sen skriva lite vad du vill, oavsett vad som står i den citerade skribentens inlägg.

Jo, jag kan hålla med om det.

Men du måste förstå att det finns massor med trollen här.

För exempel Ukko som skriver att alla ryssar är judar och Pringlez som aldrig skrivit nägot värdefull utan skriver bara trams.

Och så finns det massor med rysshatare här inne och rusofober.

Till skillnad från dig hade jag varit här på länge och blev lite trött på ovannämnda idioter och kan ibland reagera impulsivt.

Synd att mod inte banner dem. Åtminstone Ukko som skriver att ryssar är judar och Pringlez som skriver bara trams måste ju vara bannade.

Jag är modig person och trots tydlig antiryska miljö fortsätter skriva vad jag tycker, så att det blir lite olika åsikter på forumet.
Citera
2007-09-08, 14:03
Bannlyst
Problemet med dig människa är att du skriver så mycket skit och förolämpar andra non stop på andra trådar mot personer och folkgrupp och när någon tycker illa om nått som handlar om Ryssland så dampar du loss och klarar inte av att ta kritiken. Det är alltså helt ok för dig att dela med dina åsikter men inte för andra ?

Så fort någon ogillar Ryssland, '' han har russfobi'', '' han är xenofobisk'' eller ''han är sjuk och blind''. Det är alltid samma visa med dig. Du fattar inte att när du skriver så mycket skit så får du räkna med att många skriver tillbaka. Och det gör de, bara att kolla på olika trådar där du skriver och även då spårar du ur och hela tråden kollapsar.

Ett exempel, hur många balkantrådar har du inte förstört ? Du kommer med något helt ointressant, förolämpningar, hets mot folkgrupp och du klagar på oss. Sen klagar folk på att alla trådar går överstyr, det är människor som dig som ska bannas. Du tycks ha en tendens att blanda ihop saker och ting.
Citera
2007-09-08, 14:28
Medlem
TrialByErrors avatar
Tverskoy får en tillsägelse för upprepat trams i tråden

/Mod
Citera
2007-09-08, 15:02
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pringl3z
Problemet med dig människa är att du skriver så mycket skit och förolämpar andra non stop på andra trådar mot personer och folkgrupp och när någon tycker illa om nått som handlar om Ryssland så dampar du loss och klarar inte av att ta kritiken. Det är alltså helt ok för dig att dela med dina åsikter men inte för andra ?

Så fort någon ogillar Ryssland, '' han har russfobi'', '' han är xenofobisk'' eller ''han är sjuk och blind''. Det är alltid samma visa med dig. Du fattar inte att när du skriver så mycket skit så får du räkna med att många skriver tillbaka. Och det gör de, bara att kolla på olika trådar där du skriver och även då spårar du ur och hela tråden kollapsar.

Ett exempel, hur många balkantrådar har du inte förstört ? Du kommer med något helt ointressant, förolämpningar, hets mot folkgrupp och du klagar på oss. Sen klagar folk på att alla trådar går överstyr, det är människor som dig som ska bannas. Du tycks ha en tendens att blanda ihop saker och ting.

Bara genom kamp kan jag föra fram sanningen om diskriminerad minoritet i estland till ljuset på denna i stort sätt antirysk forum.

Du kanske inte minns vad tyckte människor om subjekten av denna diskussion innan jag startade denna tråd och tog upp debatten.

Nu efter allt kamp blev situation mer klarlagd och även min "bästa kompis" TrialByError insåg att han var "lite" mindre belyst om den verkliga situation i Tallinn.

Estländsk regering inte ens ger möjlighet till landets minoritet att säga ifrån och estländska massmedia belyser situation på subjektiv sätt.

Så det är inte alls konstigt att vi här i Sverige har felaktig bild på situationen där med tanke på våra frukostnyheter handlar om jämförelser mellan Putin och Stalin.

Flshback är liberal forum och folk är här för att höra olika åsikter och ta redo på sanningen som är alltid någonstans mitt i mellan.

Annars kan jag erkänna att jag kunde ha varit lite impulsiv
Citera
2007-09-09, 01:55
Medlem
Citat:
Angående slå sönder Tallinn. SS Estland brände ner massor av byar i Vittryssland och hängde massor av oskyldiga människor. Trots det står memorial för SS Nazister i Estland och soviet statyn tvingas att flytta.

Fortfarande en spottstyver jämfört med det skoningslösa förtryck Esterna upplevde från 1721 (då Estland erövrades av Ryssarna) fram tills 1991 med undantag för åren 1918 - 1940.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in