Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-06, 14:22
Medlem
Ördögs avatar
Vi har som du vet inte samma uppfattning om statyer och krigshistoria, Tverskojar'n - men jag hjälper dig gärna med språket om du vill. Du skriver svenska väldigt bra, dina fel är snarast av kosmetisk typ.

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jo, jag måste erkänna, ni har ochså bra poänger.

Det stavas också.

Citat:
Jag är faktiskt här för att förbättra stavning

Förbättra stavningen eller min stavning.

Citat:
Det känns som att jag inte får någonting ut av den här.

Det ska vara av det här, om du syftar på läget i allmänhet. Eller av den här verksamheten.

Nu måste jag gå och prata med min placeringsrådgivare och höra hur mina ryska fonder har utvecklats. Da svidanija, jag återkommer snart med mer språkråd!
Citera
2007-09-06, 17:19
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vi har som du vet inte samma uppfattning om statyer och krigshistoria, Tverskojar'n - men jag hjälper dig gärna med språket om du vill. Du skriver svenska väldigt bra, dina fel är snarast av kosmetisk typ.

Det stavas också.

Förbättra stavningen eller min stavning.

Det ska vara av det här, om du syftar på läget i allmänhet. Eller av den här verksamheten.

Nu måste jag gå och prata med min placeringsrådgivare och höra hur mina ryska fonder har utvecklats. Da svidanija, jag återkommer snart med mer språkråd!

Tack. Åtminstone en snäll person har dykt upp.
Citera
2007-09-06, 22:47
Medlem
tverskoy

Citat:
Hörru du, amerikanska bajs kulturen har gjort mer skada på mänskligheten än Nazi tyskland och Sovjet tillsammans.

Visste du om att dina texter här på forumet numer används som undervisningsmaterial i en av Stockholms större gymnasier.
Då du är ett belysande exempel på någon som förvränger historien och
skapar motsättningar. Faktum är att lärarkollegiet planerar en temavecka där nån som du skulle vara en välkommen gäst för en kort föreläsning med efterföljande debatt. Om du är intresserad så förmedlar jag gärna kontakt. Om du är seriös dvs. ??

Eller är tverskoy ryska för -bara på skoj?
Citera
2007-09-06, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citysim
Visste du om att dina texter här på forumet numer används som undervisningsmaterial i en av Stockholms större gymnasier.
skapar motsättningar. Faktum är att lärarkollegiet planerar en temavecka där nån som du skulle vara en välkommen gäst för en kort föreläsning med efterföljande debatt. Om du är intresserad så förmedlar jag gärna kontakt. Om du är seriös dvs. ??

Givetvis är det mer än rätt att undervisning i skolor håller PK-standard annars skulle det vara fel och det tror jag att gemene svensk håller med om.
Citera
2007-09-07, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag hoppas att alla ryssar kommer att repatrieras från Estland. Estländarna förtjänar inte den behandling som russki har gett tjetjenerna.

Ja det är jo din åsikt och defenetion av bra/dåligt , jag hyllar exempelvis
columbine mördare och många anser säkert att dom är inga bra förebilder,
sista skolskjutning utfördes av en korean och även han faller in i min defenition av vad som är godhet. Och jag är ryss. Enligt min åsikt är du rasist då du generaliserar hej-vilt och dömmer hella befolkning efter ditten och datten.
Citera
2007-09-07, 01:31
Medlem
modinaxes avatar
Citat:
Blanda inte saker ihop.

Du blev likställd med nazisterna eftersom du är rasse enligt dina uttalande om ryska minoriteten i estland och kategoriseringar av estländsk folk.

Intressant teori om minoriteter...Så du tycker på allvar att en minoritet ska bestämma vart en majoritet vill att en staty skall stå ? Dessutom till en kyrkogård där ett krigsmonument hör hemma !
Såklart att Putin lägger sig i andra länders angelägenheter. Det är väl känt.

Den senaste tidens Ryssland med flaggor på Nordpolen, militärplan som inte har fastsatta bomber, sprängning av gasledningar, bombflyg över England, Putins utspel om global uppvärmning. Allt detta skrämmer mig iaf !
Citera
2007-09-07, 10:19
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modinaxe
Så du tycker på allvar att en minoritet ska bestämma vart en majoritet vill att en staty skall stå ?

Jo, exakt, det var det som hände i Estland och det var det som skapade konflikten.

Javla rasistiska minoriteten i estnisk regering bestämde att flytta på statyn utan att fråga folk först.

De flesta estländare hade inget emot statyn. Så att du vet.
Citera
2007-09-07, 10:25
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citysim

Eller är tverskoy ryska för -bara på skoj?

Det är bra att mina texter blivit en del av undervisning på gymnasier.

Nu har svenska unga möjlighet att få läsa olika åsikter och inte begränsa sig med endast svensk/EU propaganda.

Fascism måste bekämpas i alla former och folk ska inte delas i grupper.

Ryssar, ester, svenskar - alla är lika värda och det är det som jag tog upp i denna diskussion.

Diskriminering och rasism hör inte hemma varken i Estland eller i Sverige.
Citera
2007-09-07, 12:08
Medlem
modinaxes avatar
Citat:
Jo, exakt, det var det som hände i Estland och det var det som skapade konflikten.

Javla rasistiska minoriteten i estnisk regering bestämde att flytta på statyn utan att fråga folk först.

De flesta estländare hade inget emot statyn. Så att du vet.

Skitsnack, vad vet du vad Estländarna vill och inte vill !
Citera
2007-09-07, 12:31
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modinaxe
Skitsnack, vad vet du vad Estländarna vill och inte vill !

Fråga esterna. Jag pratade med många ester när jag jobbade på finsk byggfirma i sverige. Ingen av de var emot statyn. De brydde sig inte alls om var ska statyn stå. För de spelar det ingen roll.
Citera
2007-09-07, 15:43
Medlem
Citat:
Det är bra att mina texter blivit en del av undervisning på gymnasier.

Nu har svenska unga möjlighet att få läsa olika åsikter och inte begränsa sig med endast svensk/EU propaganda.

Fascism måste bekämpas i alla former och folk ska inte delas i grupper.

Ryssar, ester, svenskar - alla är lika värda och det är det som jag tog upp i denna diskussion.

Diskriminering och rasism hör inte hemma varken i Estland eller i Sverige.

mmm, men i detta fall används dina texter som ett varnande exempel för hur sådana som du förvränger historien och skapar motsättningar. Läser du svenska lika dåligt som du skriver?

Jag tog mig friheten att förtydliga det jag skrev ovan med en kort översättning till engelska för att kontentan verkligen ska gå fram.
Min skrivna engelska är i sin tur inte den bästa och jag vet ju inte ens om du kan någon engelska överhuvudtaget. Men förhoppningsvis ska något av vad jag skrev gå fram till dig i klartext.

-Yes, but In this case your texts are used as an example for how persons try to distort and falsify the history to their benifit and to create hostility betwen peoples.-
Citera
2007-09-07, 15:50
Medlem
Citat:
Fråga esterna. Jag pratade med många ester när jag jobbade på finsk byggfirma i sverige. Ingen av de var emot statyn. De brydde sig inte alls om var ska statyn stå. För de spelar det ingen roll.
Och på denna byggfirma jobbade hur många ester? Anser du att det var möjligt att räkna ut majoritetens åsikt genom att fråga denna lilla grupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in