2007-07-14, 15:32
Medlem
Aiolis avatar
Personligen blir jag lätt förolämpad när jag märker hur någon kille försöker tjejanpassa samtalsämnena när han pratar med mig. Eller ännu värre, börjar förklara datorer/spel/bilar/whatever som om jag var en treåring. Jag är tjej, inte efterbliven. Hitta ett ämne båda är intresserade av bara? Film eller musik brukar vara jättebra om båda har ett intresse för det. Annars funkar resemål, litteratur, träning, gemensamma bekanta eller ibland t.o.m. politik som samtalsämnen. Vad jobbar hon med/pluggar? Det kan säga en del om hennes intresseområden och vad du bör sikta in dig på. Och har du själv ett specialintresse du brinner för kan det vara spännande att höra dig prata om det ett tag.

Måste dock säga att om samtalet inte flyter på av sig självt efter en stund så kanske det är bättre att satsa på en annan tjej, eller eventuellt hångla upp den du är sysselsatt med och hoppa över vidare snack.
Citera
2007-07-14, 16:35
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aioli
Jag är tjej, inte efterbliven.
Du motsäger dig själv. Hur menar du egentligen?
Citera
2007-07-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Du motsäger dig själv. Hur menar du egentligen?

Kan du inte läsa mellan raderna? Den är ju uppenbarligen transvestit, då förekommer det att "tjejer" inte är efterblivna.
Citera
2007-07-14, 17:24
Medlem
grens avatar
Jag har mina egna regler. En blivande partner till mig måste tycka om djur, eftersom jag tycker om djur. Gör hon inte det så är det meningslöst att hoppas på någon framtid.
Citera
2007-07-14, 17:27
Medlem
En gammal lägenhetskompis gav mig det bästa tjej fixar tricket enligt honom, fråga mycket, titta henne i ögonen, le, nicka och tänk -Håll käften din jävla hora! Kanske ingen överaskning men enligt honom hade tjejer inget intressant o säga.

Personligen har jag inte testat det. Jag brukar mest prata strunt och försöka hitta nått annat o prata om istället för skola, vädret osv... tråkigt. I såfall lägger jag ner det o dricker bärs istället.
Citera
2007-07-14, 17:55
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Nej, vi spelade Yatzy och pratade om precis det jag sa. Hundar nämndes en del också då det spatserade förbi ett par såna.

Måste bara komma med ett tips, som är anledningen till att jag och min väninnan överhuvudtaget pratade med dessa grabbar ute i lördags. Satt på bordet bredvid dem på en krog och de föreslog en lek. Vi skrev fem kategorier på en lapp och sen rabblade en av oss alfabetet tyst, när någon stoppade på en bokstav skulle man så fort som möjligt komma på saker som passade in på dessa kategorier med stopp-bokstaven som begynnelsebokstav. Vi spelade bort ett par timmar där och hade hur kul som helst. Ingen av oss med en baktanke. Så idag var det dags för Yatzy nere i Västra Hamnen, ringde dem och de var på. Sånt är kul och lättsamt!

tönt
Citera
2007-07-14, 17:59
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltron3030
En gammal lägenhetskompis gav mig det bästa tjej fixar tricket enligt honom, fråga mycket, titta henne i ögonen, le, nicka och tänk -Håll käften din jävla hora! Kanske ingen överaskning men enligt honom hade tjejer inget intressant o säga.

tönt
Citera
2007-07-14, 19:19
Medlem
Barringtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauthron
Tips! Läs denna:

Neil Strauss - The Game

Den sämsta bok jag någonsin läst med dom sämst valda karaktärsnamnen.

"Mr.Bluefox83_NY sa att han ville ha omkull Foxy-5, för han hade gjort det så många gånger förr."

Usch, jag ryser.
Citera
2007-07-19, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington
Den sämsta bok jag någonsin läst med dom sämst valda karaktärsnamnen.

"Mr.Bluefox83_NY sa att han ville ha omkull Foxy-5, för han hade gjort det så många gånger förr."

Usch, jag ryser.
Jo den var lättläst men man känner sig dummare för att ha läst den.
Har skrivit ett inlägg i bokens tråd:
http://www.flashback.org/showthread...42#post7753242
Citera
2012-10-30, 21:22
Medlem
Jag såg en intervju med henrik fexeus, snubben som skrev boken som hjälper folk att få ligga :P

Han sa en bra kommentar om att man inte skulle fråga en fråga som svaret skulle bli ''ja eller nej''

Har märkt att man kan snacka egentligen vafan som helst med brudar.. En fest gick jag ut på röksidan, helt själv kände ingen på hela festen, va dyngfull och drog en sån här enkel kommentar :
Tjejer!! min kompis tycker att de här vinet smakar hora va tycker ni?? Dom tog en klunk och skrattade, vi diskuterade vin i 1 minut sen kom vi på nya saker att prata om

Det är egentligen enkelt har jag själv märkt.. Men det är somsagt att lära sig låta käften löpa och fråga saker som gör att dom pratar lite!

En kille som frågar en kort tråkig standard fråga är inte kul att umgås med..
Citera
2020-07-01, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henksson
Varför ska du snacka en massa trams med dem för? Hur många gånger tror du inte att de har fått svara på dessa frågor redan. Du måste alltså komma med nått nytt. Testa gärna att vara ärlig med dem och tala om vad du vill göra med dem.

Du: Tja fan vad kul att se dig de var inte igår
Tjej: Hehe nej det kanske beror på att vi aldrig sett varandra förrut
Du: Jag vill ta dig i 2an
Tjej: Ok, bra ide

Det blir tyvärr såhär, tror jag.

Jag: När ska jag få ligga med dig då?
Hon: Va?? Aldrig (går därifrån)

Fester är fortfarande lite kul ändå tycker jag (är 40+). Kommer tycka fester är kul även när jag är 59. Trots att jag är socialt fattig och smått efterbliven. Man tittar på några snubbar som sitter lugna och pratar med varandra. Vad pratar de om? Jag pratade NHL med en snubbe. Vi konstaterade att vi visste vad EN spelare där borta hette och sedan var det inte mer med det.

Tycker inte sexsnack är så kul. Sådant blir det alltid. "Hon sög av mig" och "Hö hö". Vissa spel och lekar andra ställer till med passar bara de erfarna. För andra är det bara pinsamt, inte minst när man ska hålla på med sådant här när man passerat 50.

Njae. Jag fungerar inte på fest. Jag fungerade på fest när jag var 14 upp till 24, inte nu. Men ändå går man dit såklart i fåfängt hopp om att hon ska bli kär i en och klänga på en och vi går hem tillsammans. Men det händer inte.
Citera
2022-09-30, 14:29
Bannlyst
Med den man tycker om kommer det naturligt. Jag är nyfiken på hennes närmaste familj. En hel drös med andra brudar, jag skiter ju i dem, så där pratar man lite om jobb och så. Många är ointresserade av mig och vice versa så jag sitter mest bara bredvid och lyssnar och flikar in något. Jag är lite för gammal nu och ohipp så jag passar egentligen inte på några fester längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in