2007-07-19, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Nu har jag läst slut boken.
Jag hade inte väntat mig mycket, men den mediestorm som boken har dragit upp gör att jag tycker att jag borde ha den i hyllan. Och jag fick rätt, det var inte mycket fiffigt herr Strauss tog upp.

Boken handlar egentligen om nördar som förvandlas till påträngande nördar med fula kläder, genom att träna upp sitt självförtroende.
Jag skulle aldrig täckas gå fram till en kvinna med en så tunn replik som de påstår att oundvikligen bär frukt.

Jag tror att jag håller mig till att inte aktivt ragga brudar. Det är lättare så. Och om jag gav mig in i leken finns det en risk för att jag, gud förbjude, hittar mig själv i en limousin iförd läderoverall och röd latex-cowboyhatt och bockskägg medan jag vräker ur mig plattityder till höger och vänster.

Dessutom var den totala bristen på respekt för kvinnorna någonting som jag reagerade över.
Ett typiskt beteende för stereotypen "elak nörd", som jag tänker skriva min doktorsavhandling om.
Sjukt träffsäkert!
Har också precis läst färdigt den och jag fattar inte vem som går på sånt här! Fast iofs så är 90% av kvinnorna de stöter på strippor eller med i sex-och underhållningsbranschen, vissa av dessa kanske är dumma i huvudet?

Förövrigt har Neil Strauss en fruktansvärt ful feminin pipig röst. Och 1.50 lång.
Och har ett huvud format som en jordnöt. Definitivt osexig som fan.
*ryysa* OCH det här med Lisa! (spoiler)

En nörd är en nörd är en nörd!

Och det värsta är väl att OM hela communityn är sann och hela "Project Hollywood" är sant så har han totalt sålt ut sina kompisar, för att kunna skriva den här boken! En sann journalist...
Citera
2007-07-22, 18:32
Medlem
Citat:
En person med bra självförtroende behöver inte försvara sig mot ett anfall av negningar, man inser redan sitt värde och förväntar sig bemötas med den respekt ens värde förtjänar.

Precis! Jag har flera gånger försökt förklara för Game-fantaster varför jag avskyr neggningar, men inte riktigt lyckats formulera det. Men nu sa du det. När män signalerar att jag är ointressant så har jag inget behov av att bevisa att jag visst är intressant. När jag var yngre hade jag det behovet, när någon var lite dissig så började jag instinktivt att anstränga mig för att bli omtyckt av personen ifråga.
Men inte längre. Jag behöver inte en man som förolämpar mig, det gör inte att jag börjar undra varför han inte ger mig komplimanger, jag tycker inte att det är spännande eller sexigt. Jag tycker att det är ohyfsat. Signalerar han att han har bättre saker för sig så tänker jag inte hindra honom från att hänge sig åt dessa. Det finns människor som inte måste vara otrevliga för att våga umgås med mig, och då umgås jag hellre med dem.
Citera
2007-07-22, 22:45
Medlem
DAKFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladd
Precis! Jag har flera gånger försökt förklara för Game-fantaster varför jag avskyr neggningar, men inte riktigt lyckats formulera det. Men nu sa du det. När män signalerar att jag är ointressant så har jag inget behov av att bevisa att jag visst är intressant. När jag var yngre hade jag det behovet, när någon var lite dissig så började jag instinktivt att anstränga mig för att bli omtyckt av personen ifråga.
Men inte längre. Jag behöver inte en man som förolämpar mig, det gör inte att jag börjar undra varför han inte ger mig komplimanger, jag tycker inte att det är spännande eller sexigt. Jag tycker att det är ohyfsat. Signalerar han att han har bättre saker för sig så tänker jag inte hindra honom från att hänge sig åt dessa. Det finns människor som inte måste vara otrevliga för att våga umgås med mig, och då umgås jag hellre med dem.

Vad gör du om du råkar bli attraherad av snubben som neggar dig då?
Citera
2007-07-22, 23:15
Bannlyst
Citat:
EXAKT!!!
Det måste finnas en anledning till att 90% av kvinnorna som raggas upp i "The Game" är WT - strippor o annat löst pack.
Citera
2007-07-23, 00:01
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
EXAKT!!!
Det måste finnas en anledning till att 90% av kvinnorna som raggas upp i "The Game" är WT - strippor o annat löst pack.

Ja för dessa män kan inte umgås med normala kvinnor och det är jag helt jävla säker på....
Citera
2007-07-23, 00:11
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Precis det är inte ett dugg spännande eller sexigt utan bara extremt tröttsamt, faktum är att jag tycker hela beteendet är tragiskt och avslöjar en bitterhet utan dess like vilket är synd man går miste om rätt många BRA tjejer eftersom dessa tar avstånd istället för att fångas in.
Citera
2007-07-23, 00:16
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAKF
Vad gör du om du råkar bli attraherad av snubben som neggar dig då?

Man försöker få dom att bete sig på ett normalt vettigt sätt vilket iof är ganska lönlöst eftersom dom av någon anledning inte fattar att det faktiskt funkar.. tja om dom inte är ute efter strippor, horor och annat WT-pack då vill säga.
Citera
2007-07-23, 00:37
Medlem
DAKFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Man försöker få dom att bete sig på ett normalt vettigt sätt vilket iof är ganska lönlöst eftersom dom av någon anledning inte fattar att det faktiskt funkar.. tja om dom inte är ute efter strippor, horor och annat WT-pack då vill säga.

Snack, blir du attraherad av någon så kommer inte det första du gör vara att försöka ändra på något.
Att man som PUA bara skulle vara ute efter "stippor, horor och annat WT-pack" är även det bullshit.

Jag tror också ni har missuppfattat "neggar" (dock har jag aldrig läst något av N.S). En neg ska inte vara förolämpande eller elak utan den ska vara cocky&funny.
Citera
2007-07-23, 00:52
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Snack, blir du attraherad av någon så kommer inte det första du gör vara att försöka ändra på något.
Att man som PUA bara skulle vara ute efter "stippor, horor och annat WT-pack" är även det bullshit.

Jag tror också ni har missuppfattat "neggar" (dock har jag aldrig läst något av N.S). En neg ska inte vara förolämpande eller elak utan den ska vara cocky&funny.

Svar

1. Jo för idioter går inte att umgås med

2. Nej det sa jag inte, jag sa att det funkar bara på strippor,horor och annat WT-pack

3. Män med så kasst självförtroende att dom måste ragga efter en bok är definitivt inte cocky&funny
Citera
2007-07-23, 01:20
Medlem
DAKFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Svar

1. Jo för idioter går inte att umgås med

2. Nej det sa jag inte, jag sa att det funkar bara på strippor,horor och annat WT-pack

3. Män med så kasst självförtroende att dom måste ragga efter en bok är definitivt inte cocky&funny

1. Attraktion är inget val, blir du attraherad av en idiot så kommer du inte ändra på honom. (obs generalisering )

2. Vad funkar bara på sånna? Tipsen man får i "The game"?
Det jag peronligen kör med funkar på nästan alla, de få som det inte funkar på är inte min typ.

3. Alla föds inte cocky&funny, så vart ligger felet att ta hjälp av en bok?

Man blir inte en PUA efter att man läst en bok, krävs månader med övning ute på gatan för att bygga upp sitt självförtroende och game. En bok av detta slag är endast en startgnista som funkar för få.
Så efter månader av övning så raggar man inte längre efter en bok utan av sina egna erfarenheter.
Citera
2007-07-23, 22:51
Medlem
Varför all denna kritik mot boken? Jag förstår inte hypen kring den, jag har läst den och jag tycker den är bra. Det är en intressant bok faktiskt, han beskriver ju ändå ett slags socialt spel.

Sen att man absolut inte kan anamma den helt och hållet och tro att man ska lyckas genom att "säga rätt saker" och bara följa en slags spelplan.

Däremot tycker jag den kan ge en rätt sätt att tänka på, i alla fall få upp ögonen för att det faktiskt mestadels handlar om ens eget självförtroende, och att man måste våga chansa lite...

Just a thought...
Citera
2007-07-24, 00:43
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
1. Attraktion är inget val, blir du attraherad av en idiot så kommer du inte ändra på honom. (obs generalisering )

2. Vad funkar bara på sånna? Tipsen man får i "The game"?
Det jag peronligen kör med funkar på nästan alla, de få som det inte funkar på är inte min typ.

3. Alla föds inte cocky&funny, så vart ligger felet att ta hjälp av en bok?

Man blir inte en PUA efter att man läst en bok, krävs månader med övning ute på gatan för att bygga upp sitt självförtroende och game. En bok av detta slag är endast en startgnista som funkar för få.
Så efter månader av övning så raggar man inte längre efter en bok utan av sina egna erfarenheter.

Nä jag är inte så mkt för att ändra på folk egentligen förutom när dom är allmänt dumma

Ha ha ja det är ju lätt att säga att de få det inte funkar på är inte min typ hahaha det var faktiskt jättekul

Jo man föds cocky&funny det är lite svårt att improvisera sådant i efterhand med hjälp av en bok det blir bara töntigt och patetiskt tycker ju jag då och alla andra som inte är din typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in