Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-08, 23:09
  #1
Medlem
Hej alla FB:are!

När man befinner sig på fest och har introducerat sig etc så bör man väl för att få kontakt med tjejen, börja prata om diverse saker och intressen.. Senast jag var på fest så pratade jag lite med olika tjejer och så, visst det är en okej början att prata om skola/jobb och var de bor. Men sen då?

Vad ska man prata om?
Hur ska man få konversationen att fortsätta om tjejen är lite blyg? Mer alkohol visst, men förutom det?


Tack på förhand!
Citera
2007-07-08, 23:20
  #2
Medlem
henkssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damoon
Senast jag var på fest så pratade jag lite med olika tjejer och så, visst det är en okej början att prata om skola/jobb och var de bor. Men sen då?

Vad ska man prata om?
Hur ska man få konversationen att fortsätta om tjejen är lite blyg? Mer alkohol visst, men förutom det?


Varför ska du snacka en massa trams med dem för? Hur många gånger tror du inte att de har fått svara på dessa frågor redan. Du måste alltså komma med nått nytt. Testa gärna att vara ärlig med dem och tala om vad du vill göra med dem.

Du: Tja fan vad kul att se dig de var inte igår
Tjej: Hehe nej det kanske beror på att vi aldrig sett varandra förrut
Du: Jag vill ta dig i 2an
Tjej: Ok, bra ide
Citera
2007-07-08, 23:32
  #3
Medlem
Asså vad du snackar om har inte jätte stor betydelse.
se bara till att undvika dom nördigaste ämnerna (Bilar, Datorer m.m).
Du kommer märka snabbt om bruden e intresserad på hennes sätt och svara osv. då e de bara att lägga in stöten
Citera
2007-07-08, 23:33
  #4
Medlem
Kronans avatar
Fråga vad hon tycker om att prata om? Har ni gemensamma vänner, delar ni något intresse osv. Verka lite intresserad när hon berättar osv. Det svåraste brukar inte vara att föra dialog utan att börja prata med någon för mig iaf.
Citera
2007-07-08, 23:36
  #5
Medlem
Jag; Du är söt
Hon; Åååh, tack
Jag; Babbel om saker & att tjejerna ser ut som skit, men att hon är söt
Hon; Babbel om saker man inte lyssnar på
Jag; Kan jag få en liten kyss kanske?

Jag gillar att kunna ragga med en promillehalt som gör mig odödligt pratglad & social!

Var rätt direkt och säg gärna till henne (utan att tjata in det) att du tycker hon verkar söt, charmig eller vad du nu fallit in för! Jag upplevde det som att tjejen igår blev väldigt glad och intresserad när man var så.
Citera
2007-07-08, 23:37
  #6
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henksson
Du: Tja fan vad kul att se dig de var inte igår
Tjej: Hehe nej det kanske beror på att vi aldrig sett varandra förrut
Du: Jag vill ta dig i 2an
Tjej: Ok, bra ide

Sannolikhet=?
Citera
2007-07-08, 23:38
  #7
Medlem
Det finns inget vettigt att prata om med någon i denna kloak till värld, försök verka positiv och få henne på glatt humör. Om det nu är att få henne intresserad av dig du är ute efter?
Citera
2007-07-08, 23:42
  #8
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Sannolikhet=?
Det skulle i alla fall bli ett samtal som stod ut..

OnT: Jag vet inte.. Det beror väl på vad du vill? Ha omkull dom? Nya vänner? Något seriöst?

Jag vet att jag pratar om olika saker beroende på vad jag vill i alla fall..
Citera
2007-07-08, 23:44
  #9
Medlem
Dan-Banans avatar
Du känner alltså ett behov av att planera dina samtal i förväg?
Jag känner som så, att om inte samtalet tar fyr inom ett par minuter så är det bara att acceptera att det är dags att dra vidare.
Citera
2007-07-08, 23:47
  #10
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGotAGun
Jag; Du är söt
Hon; Åååh, tack
Jag; Babbel om saker & att tjejerna ser ut som skit, men att hon är söt
Hon; Babbel om saker man inte lyssnar på
Jag; Kan jag få en liten kyss kanske?

Jag gillar att kunna ragga med en promillehalt som gör mig odödligt pratglad & social!

Var rätt direkt och säg gärna till henne (utan att tjata in det) att du tycker hon verkar söt, charmig eller vad du nu fallit in för! Jag upplevde det som att tjejen igår blev väldigt glad och intresserad när man var så.

Väl talat, visst blir det vanligen den varianten när man hällt i sig ett glas eller två.
Speciellt denna raden "Hon; Babbel om saker man inte lyssnar på"
Citera
2007-07-08, 23:49
  #11
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det skulle i alla fall bli ett samtal som stod ut..

Det skulle nog bli ett samtal som inte varade så länge också

Citat:
Ursprungligen postat av filofax
OnT: Jag vet inte.. Det beror väl på vad du vill? Ha omkull dom? Nya vänner? Något seriöst?


Jag antar det första annars tycker jag verkligen synd om killen.

Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Jag vet att jag pratar om olika saker beroende på vad jag vill i alla fall..

Ja, man står ju knappast och pratar om hur hårt man vill ta henne i röven när man bara vill samtala lite och inget annat
Citera
2007-07-08, 23:50
  #12
Medlem
zyxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damoon
Hej alla FB:are!

När man befinner sig på fest och har introducerat sig etc så bör man väl för att få kontakt med tjejen, börja prata om diverse saker och intressen.. Senast jag var på fest så pratade jag lite med olika tjejer och så, visst det är en okej början att prata om skola/jobb och var de bor. Men sen då?

Vad ska man prata om?
Hur ska man få konversationen att fortsätta om tjejen är lite blyg? Mer alkohol visst, men förutom det?


Tack på förhand!

Hur den kommande skörden ser ut? Hur ofta du klipper dina tånaglar, och hur du efter avklippning sorterar dem i nyanser? Hur du fördrev dina 5 år på psyket?

Alla dessa är grymma samtalsämnen. Enjoy
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback