• 5
  • 6
2007-08-12, 13:14
Medlem
Om jag fick erbjudandet så skulle jag nog säga nej. Om man fick veta så skulle man ju ha siffran hela tiden i huvudet; Då kan man ju inte njuta av tillvaron...
Citera
2007-08-12, 23:14
Medlem
Nålkåts avatar
Jag skulle utan tvekan vilja veta när och hur jag ska dö. Hur jag dör är inte viktiga, utan när. Vet jag att jag måste uppfylla alla mina mål med livet innan den 17 Juni år 2031 så kommer jag naturligtvis göra det.

Och i sista stund skulle jag mörda en massa människor som gör sig bättre i en kista, bara en notis.

Men; jag tror att om man väljer att se på framtiden, så kommer den ändras drastiskt, bara av den anledningen att man tittade.
Citera
2007-08-21, 00:07
Bannlyst
Nej, jag får ryck bara av att veta att jag ska börja jobba igen om 3 veckor.
Citera
2007-08-21, 18:26
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -OX-
Om jag fick erbjudandet så skulle jag nog säga nej. Om man fick veta så skulle man ju ha siffran hela tiden i huvudet; Då kan man ju inte njuta av tillvaron...
Precis. Det mesta av det lidande som folk får av negativa upplevelser kommer inte ifrån upplevelsen i sig.

Det mesta lidandet kommer ifrån rädslan för att denna negativa upplevelse ska äga rum. Dem där dagarna av oro för att inte tala om dem 20 minutrarna man sitter i väntrummet till tandläkaren är hundra gånger värre än dem 15 minutrarna det tar att fixa hålet.

Om man fick reda på att man skulle dö en plågsam död så skulle det gnaga i bakhuvet för resten av ens liv.
Citera
2007-08-29, 17:58
Medlem
oskarts avatar
absolut inte. all spontanitet skulle (iaf för mig) försvinna. Jag skulle nog betrakta hela mitt liv som en oundviklig transportsträcka fram till döden. inget skulle spela någon roll, allt skulle bli grått.
Citera
2007-09-01, 00:13
Medlem
cannabinols avatar
Gärna, men då ser jag fanme till att dö en dag för tidigt eller något bara för att bevisa att inget är exakt.
Citera
2007-09-01, 02:02
Medlem
Thucydidess avatar
Jag måste få ställa en fråga: Förutsätter den här trådens fråga fatalism eller determinism?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in