Löjlig fråga eftersom dom flesta skulle svara nej. Men rent praktiskt skulle det vara perfekt. Bara att planera hela livet efter dom förutsättningar man fått och hinna förbereda sig för det som ändå är oundvikligt.
Nej, jag tror det skulle bli ett rent helvete efter ett tag att veta om den. Det skulle på nåt sätt bli en kamp mot klockan och man skulle försöka hinna med så mycket saker att man inte skulle få någon tid över att njuta av livet. Sen tror jag också att om man fick reda på att man skulle dö relativt ung, vi säger runt 50 års-åldern, så skulle i alla fall jag nog börja må psykiskt dåligt över att gå och grubbla på varför jag var tvungen att dö så tidigt. Försöka undkomma döden genom att göra andra saker och det skulle säkert resultera i ett psykhaveri utan like. Fy fan, näe... att veta sin egen död måste vara som att leva i sin värsta mardröm.
Bådeoch faktiskt.
Fast då lär man ju köra dödsorsak också.
Kul att få veta att man dör om 10 dagar, och att man blir rånmördad eller påkörd eller något, och det går inte o undvika.
Fast nej, tror ändå jag står över, även fast jag dör om 70 år i sömnen.
Tror det skulle underlätta en hel del i mitt nuliggande tillstånd med depressioner och självmordstankar så man på ett sätt skulle kunna förhindra självmord och dra ut på hela processen med döden på det sättet att man redan vet när och var det skulle ske. I det fallet skulle ångesten som säkerligen skulle inträffa före man dör eller i värsta fall vet om att man ska dö (ur ett perspektiv sett att man har cancer etc...) underlättas något avsevärt såväl att jag skulle kunna uträtta eventuella saker innan så man ändå kan dö med ett rent samvete.
På sätt och vis vet jag detta. Båda mina föräldrar dog vid 72 år, vilket gör att jag skulle bli förvånad om jag överlevde den åldern. Iofs finns ju alltid möjligheten att man dör innan dess, t ex i en olycka, men sånt kan man ju aldrig gardera sej mot.
Nu är jag inte särskilt rädd för att dö, tänker mer på hur de anhöriga skall klara sej. Egentligen är jag lite nyfiken på vad som komma skall, det finns ju en liten chans att man överlever, så att säga. Men, jag har inte bråttom dit. Det är ju det enda man är helt säker på skall komma i framtiden.
Även om man nog innerst inne egentligen förväntar sej att leva för evigt.
Nej, jag skulle bli helt nojig av att veta det. Skulle det visa sig att jag gör ung, runt 30, så skulle tiden fram dit mest gå ut på att hitta ett sätt att förhindra att jag dog då. Men visst, skulle det visa sig att jag dog när jag är 85 så skulle jag nog vara rätt lugn och verkligen leva livet utan att vara rädd för döden.
Jag skulle betala alla penning resurser jag äger för att få reda på mitt dödsdatum.. , Fan va soft livet skulle vara. Jag skulle kunna förbereda mig mer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!