2007-07-09, 00:08
Medlem
Howl!s avatar
Det skulle jag helt klart tacka jag till att få veta.

Kan tänka mig att det skulle resultera att jag fick en tydligare av att klockan faktiskt tickar och jag måste skynda att göra vad jag vill få gjort i mitt liv.
Citera
2007-07-09, 00:18
Medlem
Krafses avatar
Jepp, hade gärna velat veta det, iaf i dagsläget.
Vad mer finns att säga?
Citera
2007-07-10, 01:55
Bannlyst
Skulle ni föredra att få reda dödsorsak istället för datum?

Fan, skulle svaret bli "från ett järnrör i huvudet, bakifrån" hade man varit rädd hela livet sen, varje gång man går ute osv.

Jag hade tackat nej på impulsivitet om någon t.ex ande plötsligt kom och frågade om jag vill veta... Hade jag fått veta när jag vill, så hade jag nog valt att få svaret under någon typ av påverkan.
Citera
2007-07-10, 01:57
Medlem
dumkopfs avatar
Just nu känns det verkligen som ett klockrent NEJ..

men hade nån kommit med ett konkret förslag att avslöja dagen då jag trillar av pinn, då vet man ju aldrig
Citera
2007-07-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HunteR-
Jag skulle betala alla penning resurser jag äger för att få reda på mitt dödsdatum.. , Fan va soft livet skulle vara. Jag skulle kunna förbereda mig mer.

Planera att skjuta dig själv i huvudet år 2020 den 13 december så kan du förbereda för att hinna med vad du vill få ut av livet.
Citera
2007-07-12, 06:21
Medlem
Rans avatar
Tveksamt, samtidigt så hade det ju varit kul att se om man hade levt för evigt. Oerhört svårt att säga hur pass troligt det är. Hade så varit fallet hade jag troligtvis spenderat mer tid på att få fler människor att leva för alltid. Om inte hade jag helt sluppit tänka på sådant.
Citera
2007-07-12, 10:08
Medlem
jalouxs avatar
Även om frågan är väldigt hypotetisk ställd så finns det ju inget sätt att komma runt det faktum att om man nu på något magiskt sätt fick reda på sitt dödsdatum så ändrar det också alla förutsättningar som legat till grund för att utse just det datumet.

Jag menar, om jag får veta att jag sak dö när jag är 60 år så måste det ju också innebära att jag är odödlig fram tills dess och kan agera därefter?

EDIT: Ja, absolut vill jag veta min dödsdag.
Citera
2007-07-12, 10:41
Medlem
puckots avatar
Oj, vilken fråga. Spontant måste jag säga nej, skulle nog bli skit nojjig och få ångest och känna mig pressad som fan, för att man ska hinna med allt man vill innan man dör.

Men och andra sidan, fördelen skulle ju möjligen vara, om man fick reda på att man skulle dö väldigt tidigt och att det var under såna förutsättningar att man faktiskt kunde påverka det innan det inträffar, och på så sätt öka livslängden. Låt säga att man får reda på att man ska dö vid exakt 30-35 års ålder av tex. rånmord eller misshandel, och man får reda på exakt datum, tid och plats. Då borde man väl kunna undvika det genom att hålla sig borta från den platsen, vid just den tidpunkten?

Men det är ju också under förutsättning att jag känner just då vid det tillfället när man får reda på det, att det fortfarande finns något i mitt liv som är värt att kämpa för, som gör det värt att stiga upp varje morgon. Annars kvittar det ju.
Citera
2007-07-12, 12:14
Medlem
-HunteR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Planera att skjuta dig själv i huvudet år 2020 den 13 december så kan du förbereda för att hinna med vad du vill få ut av livet.
Jag tackar för sarkasmen..
Menade inte så. Jag menade mer att om jag skulle komma att dö av något för mig själv oväntat. Så vore vetskapen bra att ha.
Citera
2007-07-19, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jramone
Här har vi då en som medvetet eller omedvetet tror på skrock.
Undra just vad din tankegång var när du skrev "13:e".

Du tänkte nog inte på det själv - men du kanske vill öppna lite inre knutar?
Citera
2007-07-19, 23:38
Medlem
Jag hade nog velat veta när jag skulle dö, varför kan jag inte riktigt svara på. Dock så har jag alltid haft en "känsla" att jag inte kommer överleva min 40-årsdag. Det kanske är helt konstigt att känna så, men men.. Därför väljer jag att göra så mycket jag kan nu när jag är ung :P
Citera
2007-07-21, 02:30
Medlem
lismer12s avatar
Nej, då kan jag aldrig mer börja dagen med att tänka att just denna kan vara den sista. Det är något som berikar mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in