Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-06, 23:31
  #1
Medlem
Anroras avatar
Förra helgen så gick Peace and Love festivalen i Borlänge av stapeln, och som ni kanske vet så var årets tema "Revolution". Och så klart var ju Gudrun Shyman och hennes privata arme på 17 åriga tjejer på plats och irreterade oss öldrickande svenssons.
Hur som helst, jag och några vänner satt i vårat camp och drack bärs och hade det allmänt trevligt när det plötsligt kommer två unga tjejer, som ingen av oss aldrig hade sett, inspringande under vårat party tält och är väldigt upprörda över något.
-Vad äre med dig, frågar jag.
-Jag är arg, säger en av tjejerna.
-Arg över vad?, undrar jag.
-Arg över orättvisan i samhället, diskemineringen av tjejer, orättvis lön osv. osv. säger den äckligare av de två tjejerna.

Efter detta så börjar den mer militanta av de två tjejerna fråga mig vad jag står i diverse politiska frågor, och påverkad av en viss dryck så var jag inte i det bästa tillståndet att föra en vidare logisk diskution.

Efter att tjejerna har gnällt över alla orättvisor gentemot kvinnorna går hon över till att snacka om det bästa sättet att ta död på män, om varför vi män inte förtjänar att leva, och om vi ska leva ska vi stå under kvinnan.
Jag som nästan håller på att skratta ihjäl mig inombords kan inte hålla mig för skratt längre och börjar vrålflabba.

Då rycker en av tjejerna mig i håret och blir allmänt mongo, och börjar skricka att sådana som jag kommer stå i det första ledet när arkebuseringarna börjar efter revolutionen, full som jag var skrattar jag ännu mera, men tjejerna fortsätter att "diskutera" revolution och arbetarnas ställning i Sverige.
Efter 5 min för polarna nog (de har suttit och skrattat hela tiden) och på 15 sekunder har de verbalt ägt sönder tjejerna som går därifrån och svär och pekar finger åt oss.

Visst, det är roligt att höra feminster, men oftast slutar det med att de blir jätte arga och blir allmänt mongo. Rycka en kille i håret sådär bara?

Vad anser ni om arga feminister?
Citera
2007-07-07, 00:28
  #2
Medlem
Är du säker på att de inte var glamrockare?
Citera
2007-07-07, 00:40
  #3
Medlem
Jag håller med Bloggelito att oavsett sammanhang så dyker alltid arga feminister upp. Naket i tv? Arg feminist kommenterar! Olika löner? Mer arga feminister! Porr? Arg arg arg...

http://www.xingfu.se/blogge/posts/07...ist+Rage+Girl/

Feminist Rage Girl och Muslim Rage Boy borde ta varandra i hand. Kan inte vara bra att vara arg jämt
Citera
2007-07-07, 01:08
  #4
Medlem
Långhårs avatar
Heh, jag reagerar på detta.. så det var folk från en festival vid namn peace&love? Verkligen ironiskt..Fy fan sånt hyckleri.

Å andra sidan är det vanligt att "världsförbättrare" är skenheliga. "Tolerera eller dö!"
Citera
2007-07-07, 01:19
  #5
Medlem
evolutes avatar
Det där låter lite märkligt. Varför sprang de in på ert camp och hur initierades kontakten mellan er?
Citera
2007-07-07, 03:51
  #6
Medlem
Jodå. Jag har själv träffat några militanta feminister som mest skriker snarare än diskuterar. Det roliga är att de mest bara klagar utan att dra fram konstruktiva och lösningar applicerbara på verkligheten...
Citera
2007-07-07, 10:43
  #7
Medlem
knightones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Det där låter lite märkligt. Varför sprang de in på ert camp och hur initierades kontakten mellan er?

Du letar efter en anledning.. ? Det behövs ingen för dessa störande element.. jag tror 100% på berättelsen eftersom jag genomlidigt samma BS fler än en gång. De attackerar en man eller män helt på random och börjar tjöta...
Citera
2007-07-07, 12:33
  #8
Medlem
Och sedan ser de sin egen ilska som ett bevis för att de har rätt...

"Vi skulle väl inte vara så här arga på samhället om det inte var något som var fel!"

Påminner förresten om när Paul Berman i boken Terror och liberalism konstaterar att ju värre blodbad terrorister ställer till med, desto mer letar västs intellektuella efter rationella förklaringar i bakomliggande förtryck eller förnedring. Man tillskriver helt enkelt människors reaktioner en rationalitet de inte besitter.

Fast som Jackie Leven på ett ställe sjunger: "It took me fifteen long years to find out / that just because I was angry / didn't mean I was right". Förhoppningsvis kan det gå fortare för vissa.
Citera
2007-07-07, 12:40
  #9
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Det där låter lite märkligt. Varför sprang de in på ert camp och hur initierades kontakten mellan er?

De kom och frågade efter en öl, och naturligtvis så ger man inte bort en öl till någon som man vet inte kommer släppa till.
Och när de såg min t-shirt (som var en "The Kristet Utseende" tröja) vart dem arga och började diskutera.
Citera
2007-07-07, 12:42
  #10
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Är du säker på att de inte var glamrockare?


Ja, jag är säker på att de inte var glamrockare, vi hade ett par som grannar och tjejerna var inte glamrockare. De var äckligare.
Citera
2007-07-07, 12:54
  #11
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
De kom och frågade efter en öl, och naturligtvis så ger man inte bort en öl till någon som man vet inte kommer släppa till.
Och när de såg min t-shirt (som var en "The Kristet Utseende" tröja) vart dem arga och började diskutera.

Nämnde du att du inte ger bort öl till tjejer som inte kan tänkas släppa till?
Citera
2007-07-07, 13:28
  #12
Medlem
RedXs avatar
Under min glada studietid hade en av mina polare en flickvän som var hyfsat feministiskt lagd. Hon umgicks i ett gäng på fyra-fem hardcorefeminister (ja, jag pluggade i Umeå). Följaktligen blev man mer eller mindre tvingad att då och då "umgås" med dessa kvinnor.

En gång kom några av oss på den briljanta idén att spela damerna ett litet spratt. Vi var sju-åtta stycken som åt middag hemma hos en polare, däribland fyra av dessa feminister. När efterrätten serverades undrade vi lite försynt vad de tyckte om det nya förslaget från regeringen. "Vadå, vilket förslag?" fick man som svar (dessa damer var, sitt politiska intresse till trots, inte särskilt insatta i politik och kunde därför inte avfärda regeringens "förslag" som en bluff). Vi förklarade då att regeringen hade beslutat att införa en allmän kvinnlig vårdplikt för kvinnor i 18-årsåldern. Alla kvinnor som saknade giltiga skäl att avstå skulle tvingas arbeta ett år inom vården där det som bäst behövdes. Detta skulle exempelvis kunna innebära att en ung kvinna från Umeå stationerades i Storuman för att arbeta under ett års tid (bakgrunden till att vi nämnde detta förslag var att feministerna vi umgicks med dagarna innan hade vägrat erkänna att diskriminering även drabbar män).

Man kan lugnt säga att det tog hus i helvete. Märkligt nog var det ingen av dem som genomskådade vår relativt genomskinliga bluff. Eftersom vi givetvis tyckte att det hela var "ett bra förslag som skulle lösa många problem inom vården" och "en lämplig motvikt mot den diskriminering som den allmänna värnplikten innebar" fick vi oss en släng av sleven. Damerna förklarade att de inte kunde äta upp sin efterrätt. Förslaget (och vår reaktion på det) hade fått dem att "förlora all aptit". En av dem blev så upprörd att hon drog hem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback