• 2
  • 3
2007-07-08, 13:32
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
En grundregel är att ha en micro med roterande tallrik alt. att vända manuellt på påsen en eller ett par gånger under poppningen!
Måste också hålla stenkoll på poppningsintervallen. Max 2 sek mellan poppningarna annars blir det äckliga brända popcorn.
Brukar bli ca 15 st opoppade och inga brända när ovanstående kriterier uppfyllts. Tror det är omöjligt att få 100% perfekt poppade, eller har någon lyckats??

Tro det eller ej så har det hänt att man fått ett 100% resultat. Då med spispopcorn givetvis.
Citera
2007-07-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Tro det eller ej så har det hänt att man fått ett 100% resultat. Då med spispopcorn givetvis.
Inga brända, inga opoppade? Grattis! Men det torde vara omöjligt med micropop?
Citera
2007-07-08, 13:53
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
Inga brända, inga opoppade? Grattis! Men det torde vara omöjligt med micropop?

Det hör till ovanligheterna kan jag lova. Som jag skrev innan så brukar det bli 15-20st opoppade i vanliga fall. Bränna popcorn har jag inte lyckats med sen barnsben. Mircopopp är nymodernt och WT.
Citera
2007-07-08, 13:58
Medlem
SilverDoggs avatar
haha, så sant som det är sagt ^^

den kastrullen jag använder nu brukar där vara ett par stycken opoppade, beroende på hur många jag har slängt i (brukar bli så att locket åker av )

och ja, det är nog omöjligt att få 100% när det gäller micropop. lär dig göra äkta popcorn istället
Citera
2007-07-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
haha, så sant som det är sagt ^^

den kastrullen jag använder nu brukar där vara ett par stycken opoppade, beroende på hur många jag har slängt i (brukar bli så att locket åker av )

och ja, det är nog omöjligt att få 100% när det gäller micropop. lär dig göra äkta popcorn istället
Bah, orka diska
Micropop direkt ur påsen ftw!
Citera
2007-07-08, 23:06
Medlem
SilverDoggs avatar
hey, hellre disk och goda popcorn än ingen disk och bajspopcorn
Citera
2021-06-23, 18:15
Medlem
bithaxs avatar
Fick alltid perfekta popcorn med vår 80-tals micro hemma. Man satte den på 6 min med 3/4 effekt. Hade ingen snurrplatta eller något men det blev aldrig bränt.

Med min nya så blir det typ alltid kass resultat på halva tiden.
Citera
2022-01-21, 09:20
Medlem
notice88s avatar
Bästa knepet jag lärt mig att när det börjar gå 3 sekunder emellan poppningarna så bör man plocka ur påsen.
Men mycket handlar om magkänsla.
Jag är såld på popcorn och har gjort det extremt mycket i mina dagar så jag har en aning om vad jag nämner.

Men tillse dock att mikron är ren för annars bränns det lättare.
Citera
2022-01-21, 11:33
Medlem
Sladdarens avatar
Vil ni slippa köpa dessa popcornspåsar och bara majskornen så .. följ klippet :

https://www.allrecipes.com/article/m...owave-popcorn/
Citera
2022-01-21, 12:26
Medlem
massuppfittarens avatar
600W, 2 min 30 sek. Poppar det fortfarande mycket? Lägg på 30 sek men framförallt: plocka ut när det är 2 sek mellan poppen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in