2007-07-06, 15:09
Medlem
3.30 och s vaktar du micron sista 20 sekunderna. Slutar den poppa nr det r 10 sekunder kvar s tar du ut popcornen. Inte svrare n s.
Citera
2007-07-06, 15:14
Medlem
puckots avatar
Jag brukar jag iallafall stlla micron p gradantal 700W och kr i 3 minuter, sen avvaktar jag ngra sekunder efter det att micron har plingat till, det brukar gra susen fr mig. Lagom poppade och psen blir nsta helt full. Kr alltid med det.

Det har hnt enstaka gnger att det har misslyckats, men jag vet inte om det kan ha att gra med mrket p popcorna, om det kan variera med kvaliten?
Citera
2007-07-06, 15:24
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Bara p Flashback micropopcorn blir en vetenskap!
Citera
2007-07-06, 15:26
Medlem
Flytande_argots avatar
Ngon som vet om det gr att kpa sna dr popcorn som man ser i amerikanska filmer? Som i brjan p Scream. Allts som ett litet aluminiumpaket med handtag som man hettar upp p spisen..
Citera
2007-07-06, 18:47
Medlem
SilverDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdgroda
Det r mycket lttare, ja, men jag r som sagt inte srskilt frtjust i spispopcorn.
Brukade alltid gra det frr, innan vi hade micro. Visst smakar de helt okej, men micropop r en av f microanpassade produkter som i mitt tycke r godare.
Funderar nu p att skaffa en gammal 80-talsmicro. P dem tycks det alltid fungera galant.

du fr vl helt enkelt lra dig att gra popcorn godare n micropop =). vad gillar du? smriga popcorn? bara att poppa och hlla p smr isnafall. jag kan garantera dig att du kommer inte ngra dig nr du vl vet hur man gr =).
Citera
2007-07-06, 23:46
Medlem
Rans avatar
Vilka popcorn r det ni kper d? Jag har poppat OLWs popcorn skert hundra gnger i mitt liv, och jag fr minst 70% poppade. Aldrig gtt under 60%, det kan jag nstan lova.
Citera
2007-07-06, 23:51
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Vilka popcorn r det ni kper d? Jag har poppat OLWs popcorn skert hundra gnger i mitt liv, och jag fr minst 70% poppade. Aldrig gtt under 60%, det kan jag nstan lova.

Det dr r ju katastrofala siffror. Jag fr 10-20 st opoppade nr jag kr spispopcorn.
Citera
2007-07-07, 00:09
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran

Jag tittar sllan p mrket faktiskt, jag plockar mest p mig det frsta jag kommer t nr jag grver i micropop- hyllan. Men det har faktiskt blivit mest OLW fr mig ocks p senaste, fr att dom har en sort som ska vara lite fett snlare n dom andra. Sen om det stmmer eller ej vet jag inte. Har kkat Coop forums ibland ocks. Jag tycker det funkar bra iallafall med dom, men sen r jag inte s krvande heller.
Citera
2007-07-07, 03:20
Medlem
Rymdgrodas avatar
Nu har jag gjort ett nytt frsk.
Mixtrade lite med vrmen och vnde p psen, och jag mste sga att det gr lite bttre nu faktiskt. Fick tminstone 70 % poppade och inga brnda.
Helt okej jmfrt med hur det brukar bli.

Tack fr era tips!
Citera
2007-07-07, 10:24
Medlem
apoteks avatar
Sjlv poppar jag p spisen, tycker det blir mycket bttre och r jtteltt. Men nr jag poppar i micron s lgger jag in psen p full effekt, och vntar tills det r typ 1-2 sekunder mellan poppningarna. D stnger jag av micron och lter dem ligga och efterpoppa lite. Klart!
Citera
2007-07-08, 12:53
Medlem
Tjippmunks avatar
har kpt en popcornsmaskin frn obh nordica ( http://www.obhnordica.se/Default.asp...ductdata1.html ). tror jag gav 300:- fr den fr ngra r sen. i med lite olja och korn och stt igng bara. perfekt 9/10 ggr. och minimalt med fett.
tycker att mikropopcorn r fr smorda/feta nu mera. i jmfrelse.

men annars kan jag rekomendera american best mikropop. grn paket med viktvktarnas logga p. med smrsmak. riktigt goda. 3min 15sek s blir dom perfekta
Citera
2007-07-08, 13:06
Medlem
En grundregel r att ha en micro med roterande tallrik alt. att vnda manuellt p psen en eller ett par gnger under poppningen!
Mste ocks hlla stenkoll p poppningsintervallen. Max 2 sek mellan poppningarna annars blir det ckliga brnda popcorn.
Brukar bli ca 15 st opoppade och inga brnda nr ovanstende kriterier uppfyllts. Tror det r omjligt att f 100% perfekt poppade, eller har ngon lyckats??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in