Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Ett tips r att mitt i poppningen snabbt som attan ppna mikron och vnda p psen och sedan terupptaga poppningen. Det br ske p ett par sekunder.
Jag upplever att det blir en jmnare och bttre poppning d, med frre opoppade korn/brnda popcorn.
Citat:
Ursprungligen postat av Tiljan
Jag brukar skaka om psen snabbt emellant. Tiden kr jag p ren knsla. Nr du hr att poppandet gr ner frn ngra stycken i sekunden till en och en, d och d, s r det rtt lge att ta dem. Brukar f ljusa fina popcorn med kanske 20 korn kvar i botten.
Tack fr tipsen, ska prova!
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Jag gissar p att du inte kan koka gg heller...
Det kan jag skert inte, fr jag brukar alltid steka mina gg.
Du kanske tycker att det hr en fnig sak att frga om, men det finns ingen anledning att vara spydig fr det.
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
det r tamejfan omjligt att f bra poppning med micropop. g genast ver till riktiga popcorn istllet fr den dr skiten. mycket enklare, och mindre risk fr brnda popcorn. sjlv brukar jag poppa minst 95% av alla popcornen p det sttet, gentemot ~50% dom gnger jag sjlv har gjort micropop (typ 10 r sen sist) eller dom gnger andra har gjort micropop och jag skrockat hgt t dom.
Det r mycket lttare, ja, men jag r som sagt inte srskilt frtjust i spispopcorn.
Brukade alltid gra det frr, innan vi hade micro. Visst smakar de helt okej, men micropop r en av f microanpassade produkter som i mitt tycke r godare.
Funderar nu p att skaffa en gammal 80-talsmicro. P dem tycks det alltid fungera galant.