Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Ett tips är att mitt i poppningen snabbt som attan öppna mikron och vända på påsen och sedan återupptaga poppningen. Det bör ske på ett par sekunder.
Jag upplever att det blir en jämnare och bättre poppning då, med färre opoppade korn/brända popcorn.
Citat:
Ursprungligen postat av Tiljan
Jag brukar skaka om påsen snabbt emellanåt. Tiden kör jag på ren känsla. När du hör att poppandet går ner från några stycken i sekunden till en och en, då och då, så är det rätt läge att ta dem. Brukar få ljusa fina popcorn med kanske 20 korn kvar i botten.
Tack för tipsen, ska prova!
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Jag gissar på att du inte kan koka ägg heller...
Det kan jag säkert inte, för jag brukar alltid steka mina ägg.
Du kanske tycker att det här en fånig sak att fråga om, men det finns ingen anledning att vara spydig för det.
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
det är tamejfan omöjligt att få bra poppning med micropop. gå genast över till riktiga popcorn istället för den där skiten. mycket enklare, och mindre risk för brända popcorn. själv brukar jag poppa minst 95% av alla popcornen på det sättet, gentemot ~50% dom gånger jag själv har gjort micropop (typ 10 år sen sist) eller dom gånger andra har gjort micropop och jag skrockat högt åt dom.
Det är mycket lättare, ja, men jag är som sagt inte särskilt förtjust i spispopcorn.
Brukade alltid göra det förr, innan vi hade micro. Visst smakar de helt okej, men micropop är en av få microanpassade produkter som i mitt tycke är godare.
Funderar nu på att skaffa en gammal 80-talsmicro. På dem tycks det alltid fungera galant.