• 1
  • 2
2007-07-06, 01:33
Medlem
Rymdgrodas avatar
Har poppat micropopcorn i kanske 10 r, men ALDRIG har jag lyckats gra det ordentligt.
Antar att det r mig det r fel p, men hur jag n vrider och vnder p vrme/poptid blir det alltid antingen en halvpoppad pse med goda popcorn eller en helpoppad pse med halvbrnda popcorn.
Alla jag knner fr alltid till micropopen helt perfekt, trots att de inte ens vaktar micron. (Sjlv str jag vid den hela tiden.)

Vad gr jag fr fel? r det micron som r kass? Den r ganska trng, men nd rtt modern. (Kanske r det som r felet?)

Ni fr urskta om jag har missat ngon existerande trd om detta, frskte ska s gott jag kunde.
Citera
2007-07-06, 01:35
Medlem
WoWbaggers avatar
Om du inte lyckats p 10 r, har du aldrig ftt fr dig att testa att gr popcorn p vanligt stt?
Citera
2007-07-06, 01:36
Medlem
Det handlar om knsla. Nr Poppandet brjar avta s r det dags att g p magknslan.
Brukar f.. flja 2 minutersregeln.
Citera
2007-07-06, 02:08
Medlem
xallos avatar
En bttre frga borde vara: Hur misslyckas man med micropopcorn? Till och med den hjlmfrsedda byfnen vid mitt lantstlle fixar det!
Citera
2007-07-06, 02:18
Medlem
Flytande_argots avatar
Allvarligt talat. Det finns "batches" som tammefan inte fungerar.

Tillt mig att exemplifiera frn min egen hgst ordinra vardag:

Fr ungefr tv veckor sedan hade jag ett par otcka incidenter med micro-popcorn som inte ville poppa. Det var ICA:s popcorn och p frpackningen fanns en mailadress till deras kundtjnst. S jag gjorde som jag ibland gr vid dessa tillfllen, jag mailade:

Hejsan. Har kpt ICA:s micro pop p ICA Maxi i Sundsvall i sdant dr 3-pack vid ett flertal tillfllen men de senaste tv gngerna har poppningen knappt fungerat. Mindre n hlften av frna poppar och det man fr r en halfull pse brnnskadade popcorn. De r inte fr gamla eftersom utgngsdatum r 11/09/2007 utan felet tycks vara i sjlva produkten.

Minns inte exakt nr jag kpte den senaste omgngen popcorn men det var max tre veckor sedan. Tnkte att det var en engngsfreteelse nr det hnde frsta gngen men nu hnde det ju ven med det andra 3-packet s jag tyckte det var lika bra att maila in och tala om det.

Man blir ju lite smtt besviken nr man drar igng en film och ska poppa lite popcorn och det visar sig att resultatet inte blir de goda popcorn man vant sig vid utan bara en brnd jvla massa som inte passar till nnting, inte ens Armageddon.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Idag kom posten med ett brev innehllandes 75 kr i vrdecheckar samt en urskt frn ICA:
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Hej Lasse! Tack fr att du hrde av dig till oss. Med anledning av din reklamation av ICA Popcorn micro vill vi verkligen beklaga det som har hnt. Vi har lmnat rendet till vr produktansvarige som kommer att ta upp det med vr leverantr. Det r viktigt att felaktigheter och synpunkter av olika slag kommer till vr knnedom. Fr att i ngon mn kompensera dig fr den bristflliga kvaliteten bifogar vi ersttning vrd 75 kronor att utnyttja hos din ICA-handlare. Vi hoppas att du fortfarande har frtroende fr vra produkter.

Med vnlig hlsning, Malin Eklf, ICA Kundsverice

Edit och p.s: "Lasse" och "Sundsvall" r fingerade namn.
Citera
2007-07-06, 03:14
Medlem
Rymdgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Om du inte lyckats p 10 r, har du aldrig ftt fr dig att testa att gr popcorn p vanligt stt?
Nej, jag gillar inte spispopcorn. Andelen lyckade popcorn jag fr ut r ntt och jmnt grnsfall fr att det ska vara vrt det.

Citat:
Ursprungligen postat av gurdensson
Det handlar om knsla. Nr Poppandet brjar avta s r det dags att g p magknslan.
Brukar f.. flja 2 minutersregeln.
Jo, men som jag sa; Antingen blir det halvfylld pse eller halvbrnda popcorn. Verkar inte finnas ngot mellanting.

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
En bttre frga borde vara: Hur misslyckas man med micropopcorn? Till och med den hjlmfrsedda byfnen vid mitt lantstlle fixar det!
Jaha, men det gr inte jag. r inte s hemma p kksapparater.

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
"ett lngt brev..."
Bra initiativ att ta sig tid att maila och ppeka, men jag r rdd att problemet i det hr fallet ligger hos mig.
Har som sagt envisats i mnga r, s det skulle knnas lite konstigt att anklaga butiken fr att ha slt dliga popcorn sedan 90-talet.
Citera
2007-07-06, 06:05
Medlem
Windom_Earls avatar
Ett tips r att mitt i poppningen snabbt som attan ppna mikron och vnda p psen och sedan terupptaga poppningen. Det br ske p ett par sekunder.

Jag upplever att det blir en jmnare och bttre poppning d, med frre opoppade korn/brnda popcorn.
Citera
2007-07-06, 08:50
Medlem
MisterGGs avatar
Jag har ocks enorma problem med att poppa micropopcorn. jag brnner alltid psen eller s blir den bara halvfrdig.. och det finns fan inte mycket som fr en att tappa aptiten s mycket som lukten av brnda popcorn.. usch..

tur att det finns frdigpoppade att kpa
Citera
2007-07-06, 10:47
Medlem
Tiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Ett tips r att mitt i poppningen snabbt som attan ppna mikron och vnda p psen och sedan terupptaga poppningen. Det br ske p ett par sekunder.

Jag upplever att det blir en jmnare och bttre poppning d, med frre opoppade korn/brnda popcorn.

Jag brukar skaka om psen snabbt emellant. Tiden kr jag p ren knsla. Nr du hr att poppandet gr ner frn ngra stycken i sekunden till en och en, d och d, s r det rtt lge att ta dem. Brukar f ljusa fina popcorn med kanske 20 korn kvar i botten.
Citera
2007-07-06, 11:15
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdgroda
Nej, jag gillar inte spispopcorn. Andelen lyckade popcorn jag fr ut r ntt och jmnt grnsfall fr att det ska vara vrt det.

Jag gissar p att du inte kan koka gg heller....
Citera
2007-07-06, 11:39
Medlem
SilverDoggs avatar
det r tamejfan omjligt att f bra poppning med micropop. g genast ver till riktiga popcorn istllet fr den dr skiten. mycket enklare, och mindre risk fr brnda popcorn. sjlv brukar jag poppa minst 95% av alla popcornen p det sttet, gentemot ~50% dom gnger jag sjlv har gjort micropop (typ 10 r sen sist) eller dom gnger andra har gjort micropop och jag skrockat hgt t dom.
Citera
2007-07-06, 15:07
Medlem
Rymdgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Citat:
Ursprungligen postat av Tiljan
Jag brukar skaka om psen snabbt emellant. Tiden kr jag p ren knsla. Nr du hr att poppandet gr ner frn ngra stycken i sekunden till en och en, d och d, s r det rtt lge att ta dem. Brukar f ljusa fina popcorn med kanske 20 korn kvar i botten.
Tack fr tipsen, ska prova!

Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Jag gissar p att du inte kan koka gg heller...
Det kan jag skert inte, fr jag brukar alltid steka mina gg.
Du kanske tycker att det hr en fnig sak att frga om, men det finns ingen anledning att vara spydig fr det.

Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
det r tamejfan omjligt att f bra poppning med micropop. g genast ver till riktiga popcorn istllet fr den dr skiten. mycket enklare, och mindre risk fr brnda popcorn. sjlv brukar jag poppa minst 95% av alla popcornen p det sttet, gentemot ~50% dom gnger jag sjlv har gjort micropop (typ 10 r sen sist) eller dom gnger andra har gjort micropop och jag skrockat hgt t dom.
Det r mycket lttare, ja, men jag r som sagt inte srskilt frtjust i spispopcorn.
Brukade alltid gra det frr, innan vi hade micro. Visst smakar de helt okej, men micropop r en av f microanpassade produkter som i mitt tycke r godare.
Funderar nu p att skaffa en gammal 80-talsmicro. P dem tycks det alltid fungera galant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in