• 2
  • 3
2007-07-08, 13:32
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
En grundregel r att ha en micro med roterande tallrik alt. att vnda manuellt p psen en eller ett par gnger under poppningen!
Mste ocks hlla stenkoll p poppningsintervallen. Max 2 sek mellan poppningarna annars blir det ckliga brnda popcorn.
Brukar bli ca 15 st opoppade och inga brnda nr ovanstende kriterier uppfyllts. Tror det r omjligt att f 100% perfekt poppade, eller har ngon lyckats??

Tro det eller ej s har det hnt att man ftt ett 100% resultat. D med spispopcorn givetvis.
Citera
2007-07-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Tro det eller ej s har det hnt att man ftt ett 100% resultat. D med spispopcorn givetvis.
Inga brnda, inga opoppade? Grattis! Men det torde vara omjligt med micropop?
Citera
2007-07-08, 13:53
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
Inga brnda, inga opoppade? Grattis! Men det torde vara omjligt med micropop?

Det hr till ovanligheterna kan jag lova. Som jag skrev innan s brukar det bli 15-20st opoppade i vanliga fall. Brnna popcorn har jag inte lyckats med sen barnsben. Mircopopp r nymodernt och WT.
Citera
2007-07-08, 13:58
Medlem
SilverDoggs avatar
haha, s sant som det r sagt ^^

den kastrullen jag anvnder nu brukar dr vara ett par stycken opoppade, beroende p hur mnga jag har slngt i (brukar bli s att locket ker av )

och ja, det r nog omjligt att f 100% nr det gller micropop. lr dig gra kta popcorn istllet
Citera
2007-07-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
haha, s sant som det r sagt ^^

den kastrullen jag anvnder nu brukar dr vara ett par stycken opoppade, beroende p hur mnga jag har slngt i (brukar bli s att locket ker av )

och ja, det r nog omjligt att f 100% nr det gller micropop. lr dig gra kta popcorn istllet
Bah, orka diska
Micropop direkt ur psen ftw!
Citera
2007-07-08, 23:06
Medlem
SilverDoggs avatar
hey, hellre disk och goda popcorn n ingen disk och bajspopcorn
Citera
2021-06-23, 18:15
Medlem
bithaxs avatar
Fick alltid perfekta popcorn med vr 80-tals micro hemma. Man satte den p 6 min med 3/4 effekt. Hade ingen snurrplatta eller ngot men det blev aldrig brnt.

Med min nya s blir det typ alltid kass resultat p halva tiden.
Citera
2022-01-21, 09:20
Medlem
notice88s avatar
Bsta knepet jag lrt mig att nr det brjar g 3 sekunder emellan poppningarna s br man plocka ur psen.
Men mycket handlar om magknsla.
Jag r sld p popcorn och har gjort det extremt mycket i mina dagar s jag har en aning om vad jag nmner.

Men tillse dock att mikron r ren fr annars brnns det lttare.
Citera
2022-01-21, 11:33
Medlem
Sladdarens avatar
Vil ni slippa kpa dessa popcornspsar och bara majskornen s .. flj klippet :

https://www.allrecipes.com/article/m...owave-popcorn/
Citera
2022-01-21, 12:26
Medlem
massuppfittarens avatar
600W, 2 min 30 sek. Poppar det fortfarande mycket? Lgg p 30 sek men framfrallt: plocka ut nr det r 2 sek mellan poppen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in