2009-03-16, 17:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Duktigt. Kolla sida 1.

Orka läsa hela den sidan. Missade det tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ja, men wow går desto tyngre på servers just för att kunna vara "snällare" mot användarens dator (= fler som kan spela) tex CWoW's servrar utgör ~10% av dom 100 starkaste superdatorerna i landet... (tror det var 5 av top 10)...

Jag förstår inte vad CWoW är tyvärr, men för det första går Europeiska WoW-servers på bladservrar (närmare bestämt HP BL460c), och inga superdatorer där inte. Vilket land pratar vi om? USA har en park för sina servers, Europa en egen och Kina sin egen pga politiska skäl att man måste ha servers innanför gränserna i det kärleksfulla landet..
Citera
2009-03-16, 17:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Orka läsa hela den sidan. Missade det tyvärr.

Jag förstår inte vad CWoW är tyvärr, men för det första går Europeiska WoW-servers på bladservrar (närmare bestämt HP BL460c), och inga superdatorer där inte. Vilket land pratar vi om? USA har en park för sina servers, Europa en egen och Kina sin egen pga politiska skäl att man måste ha servers innanför gränserna i det kärleksfulla landet..

CWoW = kinesiska
Citera
2009-03-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Så du menar alltså bara för att wow är välkänt och har lagt ner enormt mycket pengar på att marknadsföras så är det per automatik ett bra spel?

Självklart inte! Smaken är som baken men som sagt det är ju faktiskt ett ganska allsidigt spel som passar de flesta, vilket också gör det populärt osm i sig drar in pengar vilket ger dem större möjlighet till att utveckla bättre spel!
Dock har ju Blizzard hållit på sitt konsept ganska mkt vilket verkar ha hämmat dem.
Jag tröttnade pga av WOTLK och att palla levla, det tråkiga med wow är att det alltid finns ett tak på allting så att säga
Citera
2009-03-17, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3obarn
Självklart inte! Smaken är som baken men som sagt det är ju faktiskt ett ganska allsidigt spel som passar de flesta, vilket också gör det populärt osm i sig drar in pengar vilket ger dem större möjlighet till att utveckla bättre spel!
Dock har ju Blizzard hållit på sitt konsept ganska mkt vilket verkar ha hämmat dem.
Jag tröttnade pga av WOTLK och att palla levla, det tråkiga med wow är att det alltid finns ett tak på allting så att säga

dvs inget endgame, ja det är tråkigt och inte tillfreställande.
Citera
2009-03-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
dvs inget endgame, ja det är tråkigt och inte tillfreställande.

Det var mycket roligare innan TBC kom, tycker jag själv personligen
Sen har det också kommit så mkt noobs nu på sistone.
Punkt slut
Citera
2009-03-17, 11:40
Medlem
WaRs avatar
Om man uttrycker sådana åsikter som TS så betyder det bara att man är en löjlig grinunge som har ett behov av att hävda sig genom att försöka vara bättre än "pöbeln". Riktiga "hardcore gamers" skiter i om det kommer ut dåliga spel och fortsätter spela sitt spel, det är ju liksom det som är definitionen av begreppet. En person som brinner för hårdrock sitter inte och klagar på att Pink's nya album är dåligt...
Citera
2009-03-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Om man uttrycker sådana åsikter som TS så betyder det bara att man är en löjlig grinunge som har ett behov av att hävda sig genom att försöka vara bättre än "pöbeln". Riktiga "hardcore gamers" skiter i om det kommer ut dåliga spel och fortsätter spela sitt spel, det är ju liksom det som är definitionen av begreppet. En person som brinner för hårdrock sitter inte och klagar på att Pink's nya album är dåligt...

Amen to that
Citera
2009-03-17, 13:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Riktiga hardcore gamers fortsätter spela, men dom klagar något så grönjävligt på hur enkelt andra kan fixa det smo dom fixade för 1 månad sen också.
Citera
2009-03-17, 13:30
Medlem
Ferross avatar
Skrev i denna tråden för väldigt längesedan men i och med att WotLK kommit ut så har spelet blivit ännu enklare och nu kan t om folk som spelar två eller tre timmar om dagen två dagar i veckan se all content utan större ansträngning, något som inte alls hör hemma i ett MMORPG på något sätt.

MMORPGs brukar rent generellt bli bättre och mer givande ju mer du spelar och ju längre du har spelat (dvs om du inte tröttnar och slutar), du tjänar alltså på att spela mycket och längre. Det är något som World of Warcraft lyckats förstöra helt, en spelare som spelat flera timmar om dagen i princip varje dag sedan open-beta har inte på något sätt lyckats bli mer unik eller framgångsrik (förrutom en dum titel) än en spelare som spelat i tre-fyra månader.

Det är en ekvation som jag aldrig sett fungera tidigare i ett MMORPG, man belönas helt enkelt inte för att lägga ner tid på spelet. Tyvärr så lär många spelare som har World of Warcraft som sitt först MMORPG tro att det är såhär MMORPGs alltid ska fungera och det lär bli ett jäkla whine på dessa när de ska börja leta efter ett nytt spel och märker att det inte fungerar att spela två timmar om dagen tre dagar i veckan och ändå ha allting man vill ha till sin karaktär.

Ännu värre blir det om nya MMORPGs börjar att anpassa sig till dessa spelare, då finns det egentligen ingen mening att spela dessa spel om man inte är en sådan spelare som bara spelar fem-sex timmar i veckan.

Med det sagt så ser jag absolut inget fel med att folk som inte har så mycket tid spelar MMORPGs, jag har gjort det själv när jag inte har haft mycket tid att spela, dock ska spelen inte vara anpassade för dessa spelare utan för de som verkligen vill lägga ner tid på spelet.
Citera
2009-03-17, 15:35
Bannlyst
Citat:

Generalisering is the shit, jag har spelat på högre nivå än dom flesta här om inte alla. Jag vet vad som gör ett bra spel, jag vet också att idioter fortsätter att vara idioter även om man säger till dom.
Citera
2009-03-17, 20:56
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Generalisering is the shit, jag har spelat på högre nivå än dom flesta här om inte alla. Jag vet vad som gör ett bra spel, jag vet också att idioter fortsätter att vara idioter även om man säger till dom.

Citera
2009-03-17, 22:03
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

jag håller med dig helt i diskussionen, WoW var inte mitt spel från början men nu gör dom det sämre och sämre.

Men du kanske ska skriva om dina erfarenheter istället för att bara säga att du har lirat mycket? Då kanske folk förstår (nej, det gör dom inte men vafan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in