2008-10-25, 07:22
Medlem
Skäggbiffens avatar
World of Warcraft är ett monument av dålig smak.

Förstörare av MMO´s? Tveksamt.. Man ser trenden nu med spel som Age of Conan och WAR men tillslut dör även detta ut liksom andravärldskriget spel har gjort till stor del.

Och det här med att många töser spelar WoW bekräftar bara att det är som vilken fjortiscommunity som helst. Grattis gnällfittor .. ni försvarar er generations korvmoj.
Senast redigerad av Skäggbiffen 2008-10-25 kl. 07:25.
Citera
2008-10-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag skulle vilja säga att WoW har förstört MMOs för oss som gillar att spela spel för utmaningar och känna att vi jobbat för att utveckla våra käraktärer medan de "casuals" , ett ord som kom in i MMO-världen tackvare WoW, som kommer ägna sig åt MMOs lär fortsätta att gnälla så fort de inte kan få uppleva allting i spelet när de spelar två eller tre timmar varannan dag.

För oss som spelade MMOs "Pre-WoW" så har WoW förstört extremt mycket (imo). Sen om det i sig förstör för MMOs är väl en annan fråga.

Sånt folk som kommit in i MMO-världen genom WoW är för det mesta spelare som jag inte tycker hör hemma i MMOs. Vilket de flesta av oss som spelat MMOs innan WoW verkar vara väldigt överens om för det mesta.

Det negativa med WoW är inte att människor utan liv (hardcore-spelare) måste börja dela utrymme med vanliga människor. Det dåliga är helt enkelt att spelet är kasst, linjärt, icke-interaktivt och repetitivt.

Låt oss säga att ett företag lanserar ett sällskapsspel, där man lyfter en sten och släpper den.
Desto fler gånger man lyfter en sten och släpper den, desto fler poäng får man. Detta blir snabbt en populär syssla hos människor i alla länder. Vissa spenderar hela månader till att lyfta/släppa. Man måste även betala en licens på cirka 100 kr/månad för att få vara med i den internationella listningen.

Sedan gör någon om reglerna, så att man inte behöver släppa lika många stenar för att få ett visst antal poäng.
Då börjar vissa erfarna spelare gnälla på att det är orättvist, då de själva arbetat så hårt på att vara bäst.

Sensmoralen? Dessa erfarna spelare har nog lite större problem än att det införs nya regler...
Senast redigerad av Sidhe 2008-10-25 kl. 12:49.
Citera
2008-10-25, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vicklo
Ingen spelar holy i arena, iaf inte på 2100. Här har du dock en vinnande taktik för pala warrior, roguen går på warrior, prästen jagar fear på paladinen och manaburnar. Profit, skulle vilja påstå att det var jättedåligt av er att förlora.

HAHA, nej men seriöst du har aldrig spelat spelet va?
Citera
2008-10-25, 15:31
Medlem
Sixth-Marchs avatar
Testade på brorsans account men det var inget jag fastnade för. Var så förbannat långt att gå mellan alla byar och städer och questerna var alldeles för lika för att falla i min smak.
*sitter och tänker tillbaka på tiden med RuneScape *
Jag lirar hellre FPS också för den delen.
Citera
2008-10-25, 17:28
Medlem
Afrokamels avatar
Slutade pga för mkt grind, spelet borde fan döpas om till world of grindcraft.
Citera
2008-10-25, 22:15
Medlem
Jag slutade pga:
- Tidskrävande
- Enformigt
- Ingen skill enbart nördande
- Massor av småbarn och ointressanta människor som spelar
- Insåg att enda anledningen till att jag spelade var att jag ville ha så bra gear som möjligt och inte för att det var kul eller underhållande
- Spelet kändes barnsligt
Citera
2008-10-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
HAHA, nej men seriöst du har aldrig spelat spelet va?

Har spelat sen release. Gladiator med tre karaktärer och ja, den taktiken funkar jättebra. Nej, ingen spelar holy, man spelar disc.
Citera
2008-10-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag skulle vilja säga att WoW har förstört MMOs för oss som gillar att spela spel för utmaningar och känna att vi jobbat för att utveckla våra käraktärer medan de "casuals" , ett ord som kom in i MMO-världen tackvare WoW, som kommer ägna sig åt MMOs lär fortsätta att gnälla så fort de inte kan få uppleva allting i spelet när de spelar två eller tre timmar varannan dag.

För oss som spelade MMOs "Pre-WoW" så har WoW förstört extremt mycket (imo). Sen om det i sig förstör för MMOs är väl en annan fråga.

Sånt folk som kommit in i MMO-världen genom WoW är för det mesta spelare som jag inte tycker hör hemma i MMOs. Vilket de flesta av oss som spelat MMOs innan WoW verkar vara väldigt överens om för det mesta.
Du är galen. Utmaningar? Som sagt, försök att ta kommandot i ett AB game, eller raida avancerade bossar, där har du din utmaning, mer utmanande än så blir inte genren.
Citera
2008-10-26, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vicklo
Har spelat sen release. Gladiator med tre karaktärer och ja, den taktiken funkar jättebra. Nej, ingen spelar holy, man spelar disc.

Mm, holy disc för 15 månader var rätt annorlunda. Du kunde inte vinna mot paladin/warr me rouge priest.

Finns inte en chans.
Citera
2008-10-26, 09:10
Medlem
Jag slutade för att de var för segt, det sög upp alltför mycket fritid för att ens kunna komma någonstans.

Jag spelade ju Warrior, sämsta classen enligt mig själv.

omöjligt att vinna i PVP 1vs1

rouge äger en
mage äger en
paladin äger en
warlock äger en
hunter äger en

man har inte en chans, de var så obalanserat så jag orkade inte med spelet
samt så har man inte lvl caps?? så irreterande när man var runt 30 level och questa så kommer det lvl 70:S och slår ihjäl en hela tiden, ibland gick det inte spela ens, bara stänga av spelet och testa nästa gång man spelar och hoppas på att de inte campade en massa lvl 70:s där.
SKulle kunna skriva hur mkt negativt som helst men orkar inte mer.
BLir bara förbanad när jag tänker på skiten
Citera
2008-10-26, 12:50
Medlem
Fryers avatar
Det verkade inte så värst kul och dessutom så känns det jävligt dumt att behöva betala månadskostnad. Kanske om det var en månads gametime så hade det funkat.
Citera
2008-10-26, 13:33
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiCk^NiCk
Sluta... NU .. medans du kan ...

hehe, så löjligt att ni ska överdriva med att man blir beroende av wow, för det blir man inte... Jag har spelat det i över 2år och aldrig känt mig beroende, jag har nog aldrig satt spelet framför "mitt" liv.. Visst kan det kännas jobbigt att behöva dra i mitten av en instans eller raid men det är bara att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in