2007-08-23, 01:01
Medlem
Svampfests avatar
Körde upp min warrior till 70 sen la jag av, det som dödade det för mig var känslan av att det fanns noll frihet att utöva din klass som just du kände för. För att överhuvudtaget kunna få några items värda att tala om krävs det att alla klasser pressas in i samma form. Präster healar och warriors tankar. Inget utrymmer för individuella skapelser och kreationer, spelar du inte din gubbe exakt som Blizzard har tänkt så är den värdelös.
Citera
2007-08-23, 01:46
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbis
Man kan välja mellan att köra för att få mkt honor. Alltså spela mkt BG, alltså slåss mot Horde/Alliance på olika banor, där man får honor och badges. Dessa kan man sedan spendera på olika IMBA items, IMBA gear osv.

Man får inte många honor vid datorn. De finns dock i närmaste galleria eller sunkig klubb och väntar på dig.
Citera
2007-08-23, 01:58
Medlem
Nåja, allting är relativt. Visst har WoW sina baksidor, men det smiskar ändå all konkurrens på en spelmarknad där ingen verkar vara kapabel att konkurera med blizzard. I övrigt kan jag tänka mig att det måste vara förjävligt att levla 1-58 i dessa dagar, när azeroth är helt dött. Blizzard säger dock att de ska åtgjärda detta på något sätt i 2.3

Neathara (CM i USA) 21/8:
Citat:
We have a few things in the works that are going to help out a bit. One of those things is that we are going to adjust the rate at which players can level. Another is that we are working on some changes for Dustwallow Marsh which should give players in that zone more to do and make leveling go quicker as well.

We'll reveal more of our plans as we get a bit closer toward actually implementing them. I just don't have a specific time table that I can give you as of yet.

Source

Oh, I assure you, there is more than just a singular quest being added. Detailed quests, I couldn't give you.
Citera
2007-08-23, 02:19
Medlem
lill-mes avatar
Kan inte säga att WoW är ett dåligt spel, då jag själv har spelat det.
Men en dag orkade jag bara inte, avinstallerade åbäket.
Liten epilog enligt mig.

Under spelets gång
  • Lvl 1-20, springa runt lite i westfall, gnata defias, gnata DM, nöta lite quester, påbörja lite i redridge för att springa runt och fixa saker till olika folk. Någon tölp vill man ska döda orcer och murlocs i wetlands.. Inte skoj.
  • Lvl 20-30, nöta lite i duskwood, döda spindlar, döda lite zombies, oj! Titta, en kille vill ha en kaka! Ovanligt? Nej.. Efter det, börja snegla lite mot southshore-stället. Kanske göra något Gnomeregan som tar 2 timmar och någon lämnar gruppen när man ska ge sig på techboth med ursäkten "sry guys!! mum yelling at me!! GTG! CYA".
  • Lvl 30-40, en sak. A fucking mess. Springa och döda lite sköldpaddor, bli gankad i stranglethorn, nämen oj. Bli gankad igen av någon lvl 70 som roar sig i Stranglethorn. Nämen, sedär? Nu börjar ju mount närma sig, dags att kanske börja tänka på lite gear. Nu är det dags för det vansinnigt lätta och urbota Scarletkillarna att få däng! Men inte nog med det, man ska även spara varenda liten koppar för mount. Skamligt tråkigt, nästintill snudden till att man blir självdestruktiv där. Springa runt i en ända jävla stor grässlätt i Arathi Highlands och kuta runt i grottor. Eller varför inte bli lite stendöd på Eliterna i borgen? Och titt som tätt blir ju man attackerad av hords i stora grupper eller high lvls.
  • Lvl 40-50, jahapp. Nu kör man så klart igång med Uldaman och det skitet, har fortfarande inte mount och är i lvl 42. Ack, folket blåser förbi mig. Halvbra gear får man ju även, men vad fan gör det för skillnad när första droppet i uldaman utklassar sakerna från Scarlet? Nu börjar det till och med suga hårt, i lvl 45 och uppåt så drar man till Gadgetstan eller vad fan det heter. Ett jävla urholkat ökenområde, inga roliga quest, ännu mindre rolig instance. Och framför allt så jagar ju hordsen en på sina Epic mounts! Man har även sprungit runt och fjollat i searing gorge, hur skojigt är det? Seriöst, lava, dvärgar och annat skit.
    Eller varför inte dra upp Feralas här när vi ändå är igång? Hur jävla sugigt är inte det på en skala? En tät skog fullt av Ogres, missbildade "apor" och lite vargar och björnar. Amen fyfan, detta ställe är ju ett bottennapp i högsta grad.
  • Lvl 50-60, jahapp. Över till Un'goro crater, ett riktigt sunkigt ställe med tät jungel och tråkiga quester som att plocka blommor, rädda någon kille, eller finna delar till någons vrak. Inte så jävla skoj, springer man runt där, ibland så får man någon invite till "The sunken temple". Vilket kanske är den sämsta instancen i spelet, tråkiga fiender, tråkiga bossar, jobbiga drops och dom är rare. Okej, nu övergår man till silithus. Där man får feting däng av eliterna, eller de patrollerande NPC hordsen som bankar hjärnsubstansen ur en.. Inte heller så jävla roande. Och upplägget räddas inte heller precis att man slitit sig ur Azshara med alla Nagas och annat idyll, och övergår till det sjukligt deprimerande winterspring. Seriöst? Killen som designande det måste ha varit rejält mosig efter helgens supande.
    Förmodligen i ren frustration var han ju tvungen att dra in Felwood! Ännu mera björnar, vargar, slimeklumpar och några fult håriga varulvar. Quest-torka så det bara visslar om det här. Och självklart ska man ju dra till Desolace ibland och köra skittråkiga instancer som baseras på att slåss mot växter och annat jävla krams.
  • Lvl 60-70, nämen nu jävlar! Outlands, det beryktade stället alla snackar om.
    Hmm, jaha? Nu ökades min bar som gick så fort att lvla från 59-60. Dubbelt!? Jaja, lika bra att hålla igång! Som dom säger From Zero to Hero.. Pyttsan, här gäller det att fly från hordsen på flying mount, dödas av någon felreaver, springa runt och hjälpa svampfolket i sporeggar, fjolla i nagrand vid vattenfal etc. Köra BF, Hellfire ramparts, m.m. Okej? Lite sjysstare gear, lite mera space, har skaffat mig en Epic mount som man aldrig hade råd med förräns lvl 63. Kanske kan glänsa med den på något lowbie ställe! Nu är ju jag den där elaka alliance som gankar, men efter 5 minuters roande i Thousand needles blir jag själv gankad som fan. Hmm, jaha. Nu börjar allt bli riktigt tjötigt.. Jaja, över till nästa!
  • Till sist, lvl 70! Hmm.. Nu börjar jag inse, dessa 21 dagar playtime, om jag ska uppskatta spelet till fullo, måste jag viga mitt sociala liv för att få bra gear, som leder till bra arena team. Som leder till bättre gear, som leder till bättre guild etc. Allting leder ju någon annanstans. Nya bossar, nya fiender, nya instancer. Aj då, nu har jag fanimej spenderat 1.500 :- spänn på WoW för att nå hit? Jaja, kan väl nöja mig med lite ganking i hillsbrad foothills. Eller kanske tillbringa några nätter till PvP? Men fortfarande kan man jämföras som ett muslimskt slaktavfall efter BG. Eftersom alla andra har tusen gånger bättre gear.

Spelet är inte skoj i mitt tycke, enformigt, tidskrävande, jobbigt. Även fast man har ett nice guild, blir man för fast vid spelet. Är det värt det priset? Sömnlösa nätter, stor inverkar på det sociala livet utanför etc. För vad? Fjolla runt och döda någon "världsboss". Skaffa det nya animerade lila vapnet som inte tillhör allt för många? Eller kanske sukta och sitta och dregla över de dära omöjliga gearet? Kanske få våta drömmar om Illidan stormrage! Och tillbringa tiden man inte spelar WoW, med att se på WoW filmer, läsa WoW forum och prata WoW med vänner. (Om du vid detta lag fortfarande har några.).

Nej, stängde jag dörren för gott. Och den ska förbli stängd.

The gate is shut! It was made by the Geeks, and the geeks keeps it. The gate is shut.
Citera
2007-08-23, 02:43
Medlem
FisringsAgusts avatar
haha, med den reklamen kommer jag aldrig att testa wow.
Citera
2007-08-23, 05:35
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
...
Hahaha, kul inlägg för det är exakt det här intrycket jag har fått av MMORPG:er. Men frågan är, hur korkad är du egentligen som spelade genom all den här skiten när du uppenbarligen verkar tycka att spelet suger något så in i helvete?
Citera
2007-08-23, 09:25
Medlem
Rätt intressant att komma med påståendet "Det är repetetivt" Säg mig ett enda spel som inte är scriptat och samma sak repeteras om och om igen?
Citera
2007-08-23, 10:33
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Rätt intressant att komma med påståendet "Det är repetetivt" Säg mig ett enda spel som inte är scriptat och samma sak repeteras om och om igen?

Skillnaden är att dom flesta andra spel är man klar med på under 20 timmar.
Så är inte fallet med World of Warcraft.

Jag tycker att World of Warcraft var SKITKUL i början, när man gick ifrån level 1-20. Mysiga miljöer, ganska okej story, mycket folk som sprang runt som man kunde snacka med, och man blev awe-struck när man såg en 25 mage som kunde döda en harvest golem med en enda fireball. Konkurrensen var hög om spawnsen, vilket ledde till många konflikter.

Sedan blev det som sagt repetitivt, jag lyckades masa mig till level 40 för att jag ville ha en mount, men efter det har jag inte spelat igen. Folk som inte har testat det borde göra det, men när det börjar bli tråkigt så skall ni veta att det inte blir roligare, och att mödan (och pengarna!) man lägger ner inte står i rimlig proportion till den underhållning man eventuellt får.

Jag har svårt att lockas av MMO's i dagsläget, har fått en besk eftersmak utav World of Warcraft. Tacka vet jag storydrivna single-player spel, som tar slut precis när man börjar tröttna.
Citera
2007-08-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Skillnaden är att dom flesta andra spel är man klar med på under 20 timmar.
Så är inte fallet med World of Warcraft.

Jag tycker att World of Warcraft var SKITKUL i början, när man gick ifrån level 1-20. Mysiga miljöer, ganska okej story, mycket folk som sprang runt som man kunde snacka med, och man blev awe-struck när man såg en 25 mage som kunde döda en harvest golem med en enda fireball. Konkurrensen var hög om spawnsen, vilket ledde till många konflikter.

Sedan blev det som sagt repetitivt, jag lyckades masa mig till level 40 för att jag ville ha en mount, men efter det har jag inte spelat igen. Folk som inte har testat det borde göra det, men när det börjar bli tråkigt så skall ni veta att det inte blir roligare, och att mödan (och pengarna!) man lägger ner inte står i rimlig proportion till den underhållning man eventuellt får.

Jag har svårt att lockas av MMO's i dagsläget, har fått en besk eftersmak utav World of Warcraft. Tacka vet jag storydrivna single-player spel, som tar slut precis när man börjar tröttna.

CS är ju repetetivt, och även det oändligt långt Men där gnälls det inte alls lika mycket på dålig grafik, usel spelmotor etc.

Jag har svårt att hitta nya spel som greppar mig på samma sätt som WoW. Men det har inte kommit några stora titlar man sett fram emot heller under tiden man spelat wow.

Sen så får jag hålla med dig att folk ser olika på olika spel. Men att bara presentera wow som repetetivt är inte helt sant. Då får TS gärna lägga till en motivering till varför wow skulle vara sämre än t.ex. CS i det avseendet.
Citera
2007-08-23, 10:52
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
CS är ju repetetivt, och även det oändligt långt Men där gnälls det inte alls lika mycket på dålig grafik, usel spelmotor etc.

Jag har svårt att hitta nya spel som greppar mig på samma sätt som WoW. Men det har inte kommit några stora titlar man sett fram emot heller under tiden man spelat wow.

Sen så får jag hålla med dig att folk ser olika på olika spel. Men att bara presentera wow som repetetivt är inte helt sant. Då får TS gärna lägga till en motivering till varför wow skulle vara sämre än t.ex. CS i det avseendet.

CS har mycket mer detalj vad gäller faktorer som kan ändra utgången av en match, samt erbjuder spelaren mer kontroll över karaktären. Det är helt enkelt roliga än att klicka på en murloc och trycka: "1...3....4" för att den skall dö.

Nu gillar jag inte CS heller, men det är klart mindre repetitivt gameplay-mässigt.
Citera
2007-08-23, 10:54
Medlem
atms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NICKE6000
Spelet börjar när du blir level 70 och får en gemenskap i en bra guild.

Håller med, jag föredrar endgame raidande.

Fullkomligt hatar questende och allmän solo-grinding, och det är ungefär det som TS nämner.
Citera
2007-08-23, 10:56
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atm
Håller med, jag föredrar endgame raidande.

Fullkomligt hatar questende och allmän solo-grinding, och det är ungefär det som TS nämner.

Håller med... är grymt kul när man är med i en skön guild och raidar kara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in