2008-10-20, 22:12
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Expansion*

Expansion ja, men du förstod tydligen vad jag menade.
Citera
2008-10-20, 22:17
Medlem
theshades avatar
För det första har jag aldrig riktigt favoriserat rollspel, och fantasy med trollkarlar och magi är inte min stil.

Det kostar pengar att spela per månad. Detta är lika med ett fett NEJ från min sida.

Sen ser man en efter en som försvinner ner i detta förrädiska beroende. Senast idag hos en kompis fick jag bevittna hur den arton år gamla lillebrodern till min polare packade sina väskor och sa att han skulle sticka för att hans föräldrar inte låter honom spela tolv timmar per dag som han själv vill. Fullständiga raseriutbrott när han ombeds hjälpa till med tvätt eller disk. Han hinner inte för att hans polare ligger två levlar före säger han. Han har inga vänner IRL så han måste spela för att umgås säger han. Skolkar som fan för att ha tid att levla.

Detta är rent sorligt.
Citera
2008-10-20, 22:26
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Jag spelade aldrig skiten då jag såg några kompisar förvandlas från sköna grabbar med fotbollsintresse till ett par joltpimplande freaks.
Citera
2008-10-20, 22:33
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
För det första har jag aldrig riktigt favoriserat rollspel, och fantasy med trollkarlar och magi är inte min stil.

Det kostar pengar att spela per månad. Detta är lika med ett fett NEJ från min sida.

Sen ser man en efter en som försvinner ner i detta förrädiska beroende. Senast idag hos en kompis fick jag bevittna hur den arton år gamla lillebrodern till min polare packade sina väskor och sa att han skulle sticka för att hans föräldrar inte låter honom spela tolv timmar per dag som han själv vill. Fullständiga raseriutbrott när han ombeds hjälpa till med tvätt eller disk. Han hinner inte för att hans polare ligger två levlar före säger han. Han har inga vänner IRL så han måste spela för att umgås säger han. Skolkar som fan för att ha tid att levla.

Detta är rent sorligt.

Är inte spelets fel, det är han som ger det för stora grepp över hans liv. Både jag och min bror spelar wow, min bror har spelat ungefär dubbla tiden jag spelat och även han som fick in mej i spelet. Både jag och min bror har inga problem att koppla bort wow och umgås med vänner, öht. Jag har snart spelat ett år och aldrig skolkat pga att sitta hemma och nöta wow, tror de är väldigt få som gör det faktist. Vissa klarar av saker som fäster sej lätt, andra inte.
Citera
2008-10-20, 22:38
Medlem
timpan_rydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Spelade till början av förra sommaren, då hade jag raidat det mesta som fanns (ej Nax), vår guild dog och jag fann inte spelet särskilt underhållande längre. Försökte mig på TBC men det var ju inte särskilt kul.

Det jag saknar är MC/BWL tiden, då det var riktigt kul att spela, och vår realm (Vashj) hade riktig sammanhållning..

säger som dig, innan tbc var det otroligt kul! kommer ihåg mc/bwl tiderna väl, tror jag aldrig haft så kul som jag hade då i ett spel.

slutade när tbc kom ut o jag blev 70, tbc förstörde raidandet, var så mkt roligare med 40 pers än med 25.
Citera
2008-10-20, 22:40
Medlem
Slutade pga att jag inte gjorde nått i slutet av mitt wow spelande, hoppade runt i if och snackade i vent typ... blev less på raida med, även om det var ganska skoj
Citera
2008-10-20, 23:16
Medlem
Haampuss avatar
Efter 10månader insåg jag att jag bara gör samma skit hela tiden så började spela mindre och mindre. efter 12 månader slutade ajg helt. 4 måndaer senare började en rl polare som alltid hatat wow så blev sugen och rollade gnome warrior, kom till 40, han la av på 30. Spelade 1 månad på min warlock igen, det enda jag gjorde var att grinda guld för att skaffa bättre boe epics osv. Insåg att det är meningslöst och onödig tid pga 2 anledningar,
1. Skiten byts ut om 4 måander
2. Fast i samma tråkiga jävla grind som fick mig att sluta från början.

Nu är jag inne på min första månad warhammer. Om två dagar går tiden ut och tror inte jag förnyar. Eftersom jag tillslut blir 40, kommer jag spela i några månader, sedan tröttna för det är samla jävla grind igen. Det är svin kul att levla sina första/sin första gubbe i mmorpgs men tillslut tröttnar man. Därför blir det nog ny router och börja lira Halo 3 och CoD4 på Xbox live.
Citera
2008-10-21, 01:04
Medlem
FillilutteN2s avatar
Aldrig spelat.

- Var inget i själva spelet som lockade mig
- Hade inte råd att lägga dom pengarna på ett spel vid den tidpunkten
- Hade vänner som inte dök upp på filmkvällar osv pga de var tvungna att spela
Citera
2008-10-21, 06:51
Medlem
Busk1ss avatar
Grafiken var/är för barnslig. För mycket rosa och lila överallt.
Citera
2008-10-21, 07:42
Medlem
dequelos avatar
Jag spelade ett jäkla bra tag, men till slut hängde jag inte med i svängarna. Mina wowvänner (som höll mig kvar ett bra tag) lade av mer och mer med sitt riktiga liv och satte mer tid på WoW. Guilden blev för hardcore och jag fick för dålig gear för att hänga med på någonting. Sedan så måste jag säga att WoW förstördes redan när PCT kom. Halva servern flyttade och det kom nya idioter som köpt sina gubbar och inte kunde sin roll.

Dessutom, som redan nämnt tusen gånger tidigare, TBC var inte bara tråkigt, det var fult som stryk med alla konstiga rymdvarelser och tjafs. Jag tror att det blir mycket bättre till expansionen. Tyvärr lär jag väl ta upp någon char och fastna igen då...
Citera
2008-10-21, 07:51
Medlem
IRL är för gamlingar, sitter mycket hellre och kör en instance än är ute och tar en öl. Krogen gick man till för att man blev så jäkla uttråkad av att vara hemma, nu är det plötsligt kul att vara hemma, och man vill knappt lämna lägenheten.
Att det tar tid från eventuellt verkliga händelser ser jag itne som ett problem, jag har aldrig gillat att umgås med andra och nu har jag den perfekta lösningen på mitt problem. Bakom en avatar så är man fri, IRL är man en patetisk löneslav.
Citera
2008-10-21, 10:40
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Är inte spelets fel, det är han som ger det för stora grepp över hans liv. Både jag och min bror spelar wow, min bror har spelat ungefär dubbla tiden jag spelat och även han som fick in mej i spelet. Både jag och min bror har inga problem att koppla bort wow och umgås med vänner, öht. Jag har snart spelat ett år och aldrig skolkat pga att sitta hemma och nöta wow, tror de är väldigt få som gör det faktist. Vissa klarar av saker som fäster sej lätt, andra inte.

Jo men jag har själv en beroendepersonlighet och skulle fastna minst lika hårt själv. Nej, jag håller mig till att röka cannabis ibland. Det har i alla fall ingen dött av, till skillnad mot WoW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in