Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-20, 20:16
Medlem
Därför att dom lever gott på soc
Dom är vana att äta ris och bröd och kanske linser
Så dom kan spara pengar
Sen jobbar dom ofta svart
Citera
2023-07-20, 20:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Hur vet du att de har flytt öht?

Sällan man vet det, nån säger det bara verkar det som, så verkar det vara slutsnackat när en person sagt det och därmed basta. Man har ganska stor makt kan man säga inom vissa myndigheter... Ingen vet ju av 99% av befolkningen utan bara en person vet det på migverket och dom har ju tystnadsplikt

När tänker man ta bort den svansföringen ? Tycker det verkar kaxigt
Citera
2023-07-20, 20:20
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Statistiken visar att ny-anlända inkl ointegrerade eller anti-integrerade åker ofta på semeseter till sina hemländer och runt om i världen men har inte jobbat mer en 1-3 dagar i sverige på en praktikplats
Så kan det vara absolut. Det är nog första generation som gör så, deras avkommor jobbar och tjänar pengar. Självklart håller jag med dig och andra att de gör ingenting, har ingen vilja att göra något annat än att lyfta bidrag, men det är för att det är alldeles för enkelt att lyfta bidrag utan motprestation. En ändring måste ske.
Citera
2023-07-20, 20:24
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Så kan det vara absolut. Det är nog första generation som gör så, deras avkommor jobbar och tjänar pengar. Självklart håller jag med dig och andra att de gör ingenting, har ingen vilja att göra något annat än att lyfta bidrag, men det är för att det är alldeles för enkelt att lyfta bidrag utan motprestation. En ändring måste ske.

Ja visst, dumheten sitter ju ochså i att man åker hem där man flydde ifrån till alla sina kompisar släkt och familj fast man är nyanländ, eller vart här i 2- 5-10 år utan att lära sig nåt, eller att man bott här hela livet eller 20 år och har ett kneg men gärna åker hem till sitt hemland varje semester och festar loss med familjen, tivoli, ja beachparty mm rave och röka på mmm who knows
Citera
2023-07-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Absolut jag hälsar på hela tiden i mitt land som i Europa btw 😀
Då tycker jag du kan stanna där. Läsa på lite om länder och VERB. Du skriver helt utan VERB och åsyftar Europa som ett land, eller felsyftning igen?
Citera
2023-07-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ok då får alla som arbetslösa i Sverige göra det 😀

Då får du stanna hemma också garanterat 🤣

Arbetslösa svenskar och fattigpensionärer reser ingenstans de har knappt råd att leva tyvärr medan somalierna flyger överallt
Citera
2023-07-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Då tycker jag du kan stanna där. Läsa på lite om länder och VERB. Du skriver helt utan VERB och åsyftar Europa som ett land, eller felsyftning igen?
EU är ett land nästan 😀
Citera
2023-07-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Arbetslösa svenskar och fattigpensionärer reser ingenstans de har knappt råd att leva tyvärr medan somalierna flyger överallt
Ja alkohol, tobak, svenska spel mm kostar mycket!
Citera
2023-07-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Haha, visst du.
Och de man ser jobba på ställena du nämner har allt som oftast lönebidrag, dvs de är bidragstagare.
Nej de normala människor till skillnad från dig 😀
Citera
2023-07-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ja alkohol, tobak, svenska spel mm kostar mycket!

Vad kostar redbull, cigg, kebab, märkeskläder och cannabis då?
Citera
2023-07-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Vad kostar redbull, cigg, kebab, märkeskläder och cannabis då?
Mat, kläder måste man ha! 😀
Citera
2023-07-20, 22:42
Medlem
Citat:
Mat, kläder måste man ha! 😀

Även Redbull, BMW och cigg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto