2023-07-19, 22:12
Socialen betalar ofta för att babbarna ska få åka hem till landet de sk flydde från🤣 i andra fall rör det sig om socialbidrag+svartjobb.
Man ska inte glömma att över 96 procent av babbarna från Mellanöstern inte har egen inkomst efter fem år i Sverige 🤣
Citera
2023-07-19, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur vet du om de är nyanlända eller inte? Tror du varenda utlänning du ser är flyktingar?
Spelar ingen roll vad de är. Har de sk flytt från krig så ska de inte åka hem till sina hemländer och när över 96 procent inte har arbete efter fem i Sverige... Hur har de då råd?
Citera
2023-07-19, 22:18
Avstängd
Nyanlända har råd att åka hem på semester till just de länder de "flytt ifrån" för att dumma jävla svenskar betalar dem för att göra just detta.

Du som svensk kanske inte har råd att åka på semester eller göra dina ungar glada på annat vis - men din skatt betalar dels för miljoner invällda bidragstagare och du betalar för deras semestrar i länderna de "flydde ifrån".

Dina ungars ledsamma semester i en möglig husvagn = glada somalier som lever glada bidragsliv i Sverige, förökar sig i lugn och ro, åker på semester hem till Somalia.
Citera
2023-07-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Och då åkte du till "hemlandet" för första gången? Min mamma är halvspanjorska. Född här i Sverige. Jag har vart mycket i Spanien. Redan 1976 så var jag där. Men det minns jag inte för jag var för liten, men jag vet att jag var där. Franco var dock inte kvar där. Men är inte så att jag ser det som att jag åkte hem då. Men jag är ju inte halvblatte. Så kanske därför jag inte känner så.

Hemland – Ett land som man föddes i, är medborgare i eller känner sig hemma i. Det kan också kallas för fosterland.

För mig är Sverige framförallt mitt fosterland.
Självklart ser jag mig själv som svensk och Sverige är definitivt mitt ”hemland” före något annat ställe. Dock är det många på Flashback som inte skulle hålla med min bedömning och därför skrev jag som jag skrev.

Du är kvarts spansk och skulle gissa på att du ser ganska etniskt svensk ut, jag e hel kurd och svartskalle. Skriver jag på Flashback att Sverige är mitt hemland blir jag utskrattad vilket är skillnaden på våra två upplevelser
Citera
2023-07-19, 22:55
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Spelar ingen roll vad de är. Har de sk flytt från krig så ska de inte åka hem till sina hemländer och när över 96 procent inte har arbete efter fem i Sverige... Hur har de då råd?
Hur vet du att de som reser inte jobbar och tjänar pengar?
Citera
2023-07-19, 22:57
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur vet du att de som reser inte jobbar och tjänar pengar?
Med tanke på att över 96 procent av invandrarna från Mellanöstern inte har egen, laglig försörjning efter fem år i Sverige talar starkt emot det. Du kan googla själv innan du ber mig om länk 🥳
Citera
2023-07-19, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Självklart ser jag mig själv som svensk och Sverige är definitivt mitt ”hemland” före något annat ställe. Dock är det många på Flashback som inte skulle hålla med min bedömning och därför skrev jag som jag skrev.

Du är kvarts spansk och skulle gissa på att du ser ganska etniskt svensk ut, jag e hel kurd och svartskalle. Skriver jag på Flashback att Sverige är mitt hemland blir jag utskrattad vilket är skillnaden på våra två upplevelser

Du är helkurd och svartskalle. Men "självklart ser du dig som svensk och Sverige är definitivt ditt hemland"?

Varifrån har du fått den vanföreställningen?

Du är inte svensk. Sverige är inte ditt hemland. Åk hem och kämpa på för ditt hittepåland Kurdistan. Finns säkert många "svenska" sossar och "komiker" som kan ge dig en slant eller en Karl-Gustav på vägen.

Men svensk är du inte. Vilket du ju själv skriver. Helkurd och svartskalle = inte svensk. Åk hem och gör något åt situationen för ditt eget folk i stället för att bara parasitera på Sverige.
Citera
2023-07-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Eftersom majoriteten ALDRIG blir självförsörjande är det fel att påstå att ”många” skulle jobba. Och att kalla ett kommunalt hittepåjobb som vi skattebetalare bekostar för jobb är fel.
Och jo, det är klart som fan att det sticker i ögonen på oss som betalar deras bidrag om de har råd att resa utomlands, dessutom ofta till länder de påstått sig ”fly” ifrån. Tänk lite.
Lugna ner dig andra generation invandrare ungdomar ser man jobba överallt butik, Ica, mcdonalds, myndigheter mm dvs de lyckades bättre än dig 😀
Citera
2023-07-19, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Lugna ner dig andra generation invandrare ungdomar ser man jobba överallt butik, Ica, mcdonalds, myndigheter mm dvs de lyckades bättre än dig 😀

Man ser helt värdelösa blattar - oftast med instegsjobb - försämra allting i Sverige.

Det är vad man ser. Idioter som inte ens kan tala svenska ordentligt och som inte kan lära sig hur en kassaapparat fungerar eller vad hygien är. Men - svenska staten - svenska skattebetalare - betalar 100 % av lönen för blattar + handledaravgift till arbetsgivaren.
Citera
2023-07-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det är vanlig syn på Arlanda att nyanlända familjer köar för att åka hem på semester till länder såsom Somalia, Irak och Syrien.

Men hur har de råd med detta? Dessa familjer går ofta på bidrag. Ändå lyckas de resa hem till hemlandet väldigt ofta?

Är flygbiljetterna till dessa länder superbilliga eller vad är grejen? Hur ser klimatvännerna i Sverige på nyanländas resande? Det brukar ju heta att det är vita män som förstår klimatet, men hur stora klimatvännerna är egentligen nyanlända i Sverige som ständigt åker med flyget till hemlandet på semester? Chansen att de klimatkompenserar för detta sedan torde vara relativt liten.

Är det sant då?

Anledningen till köerna är kanske att det går ett plan i månaden och att det blir trångt och köer? Och att man då märker av det?

Och reser turkarna i mindre utsträckning?

Och hur är det med juggarna?

Finns data? Eller skall vi bara gissa? Skall vi gissa att ingen av dessa har stuga, en extra bil, båt eller dyra sport-, jul- eller påsksemestrar? Kan vi misstänka att de lever billigt? Hyreslägenhet misstänks? Inga dyra badrumsrenoveringar (vi skall ha äkta marmorgolv i vårt tredje badrum tex) eller fina bilar? Misstänker också att om BÅDA föräldrarna jobbar heltid så finns det en hel del pengar över när man lever enkelt…
Citera
2023-07-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Man ser helt värdelösa blattar - oftast med instegsjobb - försämra allting i Sverige.

Det är vad man ser. Idioter som inte ens kan tala svenska ordentligt och som inte kan lära sig hur en kassaapparat fungerar eller vad hygien är. Men - svenska staten - svenska skattebetalare - betalar 100 % av lönen för blattar + handledaravgift till arbetsgivaren.
Du bara bitter de har jobb och du arbetslös, bidragsberoende men Förtsätt trösta dig själv 😀
Citera
2023-07-19, 23:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du bara bitter de har jobb och du arbetslös, bidragsberoende men Förtsätt trösta dig själv 😀

Absolut, vi behöver folk som kan torka av toaletterna efter oss.

Människor som inte ens vill bo med sina egna släktingar i sina egna länder - för att de tycker att deras egna länder suger och deras släktingar suger.

Ni blattar måste verkligen hata er själva och era egna länder. Vilka pissländer ni måste komma ifrån. Fy fan. Sicka stackare ni är. Helt utan stolthet. Hit kommer ni som tiggare. I stället för att vara stolta i era egna länder.

Har ni ingen som helst egen nationell stolthet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in