Attans svårt att formulera en rubrik som kortfattat beskriver vad jag menar...
men vad jag syftar på är att jag själv, så länge jag kan minnas, alltid mentalt "befunnit" mig på varierande platser utomhus i min näromgivning när jag surfar, skriver texter eller på annat sätt använder datorer. Alltså, att man i bakhuvudet tänker sig att man på något sätt befinner sig vid någon vacker plats, gatukorsning i hemstaden, eller i trädgården hos någon bekant

... och inte vid själva datorhörnan...
Nej, jag är inte hög eller något sådant...
Nån som förstår vad jag menar? Upplever det inte som något problem men tycker att det är lite konstigt igentligen att man tänker sig attt man befinner sig någonstans när man surfar eller pysslar på med datorn... kan dessutom "befinna" mig på någon inte särskilt anmärkningsvärd plats i flera veckor, tex i min hemstads vackra park. Om jag besöker någon annan plats som gör intryck så kan jag istället byta till den.
Detta låter och är antagligen helt skruvat men är intresserad av om någon annan upplever samma sak?
Allt gött...
PS. Vet inte om tråden gör sig bäst här, tvekade om psykologiforumet... men nån snäll, snygg och intelligent moderator kan väl flytta isåfall.DS