2007-11-14, 08:58
Medlem
Moets avatar
Ursäkta bumpningen.

Tänkte bara komma med en liten uppdatering om vår käre Floyd.

Jag stötte ihop med han i Bangkok för ett tag sedan. Han satt i baren v9 och drack vin för kung och fosterland. -"Jolly good idea with a vine buffe, don´t you think?" -jojo . Han berättade vidare att han numera driver en restaurang i Patong, Phuket. Stället heter Burasai.
Citera
2007-11-14, 09:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moet
Ursäkta bumpningen.

Tänkte bara komma med en liten uppdatering om vår käre Floyd.

Jag stötte ihop med han i Bangkok för ett tag sedan. Han satt i baren v9 och drack vin för kung och fosterland. -"Jolly good idea with a vine buffe, don´t you think?" -jojo . Han berättade vidare att han numera driver en restaurang i Patong, Phuket. Stället heter Burasai.
OK . Intressant. BBC Food visar f n hans serie "Floyd On Fish". Han spottar inte i glaset där heller .

~Paul~
Citera
2007-11-14, 10:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Floyds fjordresa går denna vecka på kanal 8 tor jag det var. Igår var han i norge o på grönland, iofs repriser men ändock sevärt enligt mig.
Citera
2007-11-20, 08:11
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Floyds fjordresa går denna vecka på kanal 8 tor jag det var. Igår var han i norge o på grönland, iofs repriser men ändock sevärt enligt mig.

råkade bläddra förbi 8an, och vad ser man om inte gamle hederlige Floyd. Dock tycker jag han såg rätt mer risig ut nu än vad han gjorde förr (på den tiden han delade levande kräftor med kniv); så kan kanske fortfarande gör program? eller så är min visuella minne undermåligt...
Citera
2007-11-20, 09:12
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebaot
råkade bläddra förbi 8an, och vad ser man om inte gamle hederlige Floyd. Dock tycker jag han såg rätt mer risig ut nu än vad han gjorde förr (på den tiden han delade levande kräftor med kniv); så kan kanske fortfarande gör program? eller så är min visuella minne undermåligt...
Han har nog inte gjort något program på senare tid. Så han bör nog se ännu risigare ut idag .

~Paul~
Citera
2007-11-20, 10:27
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Han har nog inte gjort något program på senare tid. Så han bör nog se ännu risigare ut idag .

~Paul~

Programmen som går på 8:an nu är väl från 2004? Jag tycker för övrigt inte alls han ser risig ut. För mig representerar han livskvalitet, jag tänker lätt ägna mig åt att laga mat och supa på heltid efter 50 om jag klarar mig så länge.

övrigt om Floyd:

Hans blogg:

http://keithfloyduncorked.blogspot.com/

Några av hans krogar
http://www.burasari.com/en/experience.htm
http://www.linthwaite.com/floyd/index.htm
Citera
2007-11-20, 10:28
Medlem
w84funs avatar
Han har matlagningsdemonstrationer i England, är gästkock ibland på TV och driver restaurang i Thailand som nämnts tidigare. Han har fortfarande glaset i handen på varje bild. http://www.floydonline.co.uk/index.php
Citera
2007-11-20, 10:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Programmen som går på 8:an nu är väl från 2004? Jag tycker för övrigt inte alls han ser risig ut. För mig representerar han livskvalitet, jag tänker lätt ägna mig åt att laga mat och supa på heltid efter 50 om jag klarar mig så länge.
OK .

~Paul~
Citera
2007-11-20, 11:59
Medlem
Harry_Hallers avatar
Är det bara jag som tycker att de senare programmen håller sämre kvalité?

Erinrar mig från min ungdom att Floyds program var riktigt underhållande och lärorika. Av de jag sett på senare tid tycker jag dock matlagningsnivån håller en lägre kvalité. Kännetecknande är att allting tillagas på rekordtid samt att uppläggningen av rätterna sällan är genomtänkt. Detta ligger väl till viss del i konceptet men jag tycker mig ändå ha sett en viss försämring.
Citera
2007-11-20, 12:28
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Är det bara jag som tycker att de senare programmen håller sämre kvalité?

Erinrar mig från min ungdom att Floyds program var riktigt underhållande och lärorika. Av de jag sett på senare tid tycker jag dock matlagningsnivån håller en lägre kvalité. Kännetecknande är att allting tillagas på rekordtid samt att uppläggningen av rätterna sällan är genomtänkt. Detta ligger väl till viss del i konceptet men jag tycker mig ändå ha sett en viss försämring.

Jag tror det handlar mycket om att tv-matlagningen blivit bättrem, eller enklare. Mer pedagogisk, mer fokuserad på lätt-att-lära mat. Floyds rätter handlar mycket om att reducera in smakerna i t.ex köttet eller fisken och ha en massa olika kryddblandningar som kommer in från höger och vänster. För Jamie Oliver t.ex så räcker det ofta med att köra på lite "extra virgin olive oil" på en grillad kyckling.
Citera
2007-11-20, 14:31
Medlem
klybans avatar
Uncorked programmet verkligen uppmuntrade honom att dricka vin.
Tror dom visade hela serien på ett sträck, kändes så i alla fall eftersom jag såg han varje gång under dagen.

Han tog konsekvent det största glaset och innan hans sidekick som hade pratat färdigt om vinet,druvan,färg och arom så ville han ha påfyllning så han kunde ha smaka på vinet också
Citera
2007-11-20, 15:01
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag tror det handlar mycket om att tv-matlagningen blivit bättrem, eller enklare. Mer pedagogisk, mer fokuserad på lätt-att-lära mat. Floyds rätter handlar mycket om att reducera in smakerna i t.ex köttet eller fisken och ha en massa olika kryddblandningar som kommer in från höger och vänster. För Jamie Oliver t.ex så räcker det ofta med att köra på lite "extra virgin olive oil" på en grillad kyckling.
Till viss del gör det säkert det. Men jag tror å andra sidan inte att varje rätt som Floyd tillagar på bästa sätt genomförs att man snabbt tillsätter alla ingridienser för att sedan snabbt steka det lite i en stekpanna i en halv minut. Känns som han verkligen borde ta sig utrymme till att visa sin fantastiska kokkonst och gärna då med tillagning av rätter som tar lite längre tid att göra men som samtidigt är mer intressanta för publiken.

Hursomhelst så har jag stort förtroende för Floyd och han är något av sinnebilden, åtminstone för mig, vad avser en trevlig och sofistikerad britt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in