2007-11-20, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Till viss del gör det säkert det. Men jag tror å andra sidan inte att varje rätt som Floyd tillagar på bästa sätt genomförs att man snabbt tillsätter alla ingridienser för att sedan snabbt steka det lite i en stekpanna i en halv minut. Känns som han verkligen borde ta sig utrymme till att visa sin fantastiska kokkonst och gärna då med tillagning av rätter som tar lite längre tid att göra men som samtidigt är mer intressanta för publiken.
Hursomhelst så har jag stort förtroende för Floyd och han är något av sinnebilden, åtminstone för mig, vad avser en trevlig och sofistikerad britt!
Hursomhelst så har jag stort förtroende för Floyd och han är något av sinnebilden, åtminstone för mig, vad avser en trevlig och sofistikerad britt!
Jag tycker att jag ser honom i ett annat ljus när man ser honom nuförtiden. När hans program gick på SVT en gång i världen (vad är det 15-20 år sedan) tyckte jag han var väldigt underhållande och jag i min då bristfälliga kunskap såg honom som en stor kock.
Efter vad man nu vet om hans alkoholproblem och som andra sagt den högre standard som finns på TV-kockar blir jag ibland lite sorgsen när jag ser honom. Jag tänker ofta på att nästan allt är klart när han börjar och hans fokusering på vinet. Lite tråkigt när jag faktiskt gillar gubben och att han glimtvis visar sin passion för de ibland fantastiska råvaror och genuina maträtter som finns.
Såg några minuter häromdagen av ett program som jag tror var från portugal och han "lagade" marulk men det enda han gjorde var att på 15 sekunder fixa en sås och sedan korka upp en magnumflaska rödvin varefter han sa att den var för liten för två. Detta hade jag tyckt vara väldigt roligt förut men nu blir jag lite sorgsen.