Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-06, 13:29
Medlem
jesper990s avatar
gattuso är helt klart den bästa deffensiva mittfältarn i världen just enligt mig.
Citera
2007-07-06, 14:42
Medlem
Får väl börja med att säga att det känns som en väldigt konstigt tråd där något slags ironiskt anslag blandas med fotbollskunnande. För mig är det bara ett mysterium att ännu ingen nämnt Werder Bremens Thorsten Frings, i mitt tycke en av världens bästa mittfältare och tillsammans med Makelele och Gattuso förmodligen världens bästa defensiva mittfältare. En spelare som kan bryta ner och bygga upp i samma moment. Att sedan nämna en spelare som Daniel "sidledspass" Andersson i samma mening som dessa är ett hån, oavsett om det är ironiskt eller seriöst menat.
Citera
2007-07-06, 17:56
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardiolog
Får väl börja med att säga att det känns som en väldigt konstigt tråd där något slags ironiskt anslag blandas med fotbollskunnande. För mig är det bara ett mysterium att ännu ingen nämnt Werder Bremens Thorsten Frings, i mitt tycke en av världens bästa mittfältare och tillsammans med Makelele och Gattuso förmodligen världens bästa defensiva mittfältare. En spelare som kan bryta ner och bygga upp i samma moment. Att sedan nämna en spelare som Daniel "sidledspass" Andersson i samma mening som dessa är ett hån, oavsett om det är ironiskt eller seriöst menat.

Håller med om att Frings är en mycket kompetent spelare, förstår inte hur jag kunde glömma honom på min lista.

Både Makelele och Gattuso har sett sina bästa dar, men de håller fortfarande hög klass.
Citera
2007-07-06, 18:00
Medlem
Calico Jacks avatar
Roy Keane var det i alla fall när han lirade. Nu vette fan.
Citera
2007-07-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Håller med om att Frings är en mycket kompetent spelare, förstår inte hur jag kunde glömma honom på min lista.

Både Makelele och Gattuso har sett sina bästa dar, men de håller fortfarande hög klass.

Du har alldeles rätt i att både Makelele och Gattuso varit ännu bättre tidigare, framför allt då Makelele, men jag tycker fortfarande att han gör ett extremt solitt jobb i de matcher jag ser och är åtminstone fortfarande en av de absolut bästa defensiva mittfältarna i världen. Förutom de redan nämnda skulle jag även vilja slå ett slag för Mahamadou (stavning?) Diarra, en benhård spelare som sällan gör bort sig, även om jag fortfarande tror att han kommer förbättras.
Citera
2007-07-08, 00:07
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardiolog
Som Werder fan kan jag bara hålla med. Frings är en av de bästa deffensiva mittfältarna i världen, tillsammans med Diego bildar han ett ruggit innermittfält i Bremen som jag hoppas kommer att få visa sin storhet nu i CL.
Tyvärr blir det lätt så att man som spelara i de minsre lagen i inte blir lika krediterade. Frings övervägde att gå vidare till Juventus men valde att stanna i Bremen, sådan klubbkänsla uppskattas verkligen!
Citera
2007-07-09, 23:10
Medlem
Aakkes avatar
Makelele, när han spelade i Real Madrid inget snack om det inte sett han så mkt nu i Chelsea
Citera
2007-07-10, 21:46
Bannlyst
Alltså vad snackar folk om? Tillochmed medlemmerna på fragbite kan mer fotboll än er. Varken Carrick, Essien osv osv är renodlade defensiva mittfältare.
Kan nämna några som är det: Heargreaves, Makelele, Gattuso, Frings, Mascherano, Linderoth, Emerson m.fl. Och det går knappt att utse den bästa, otroligt svårt.
Citera
2007-07-10, 22:20
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Alltså vad snackar folk om? Tillochmed medlemmerna på fragbite kan mer fotboll än er. Varken Carrick, Essien osv osv är renodlade defensiva mittfältare.
Kan nämna några som är det: Heargreaves, Makelele, Gattuso, Frings, Mascherano, Linderoth, Emerson m.fl. Och det går knappt att utse den bästa, otroligt svårt.

Vem avgör vem som är en riktig defensiv mittfältare? Alla lag spelar med olika uppställningar, där de vi nämnt har varit lagets svar på en defensiv mittfältare.
Citera
2007-07-10, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Vem avgör vem som är en riktig defensiv mittfältare? Alla lag spelar med olika uppställningar, där de vi nämnt har varit lagets svar på en defensiv mittfältare.

Carrick och Essien, tillexempel. Har defenitivt inte någon mer defensiv roll än den andra innermittfältaren bredvid sig. Just därför United har köpt in Hergreaves för att ha en bollvinnare, en defensiv mittfältare!
Citera
2007-07-11, 06:30
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Carrick och Essien, tillexempel. Har defenitivt inte någon mer defensiv roll än den andra innermittfältaren bredvid sig. Just därför United har köpt in Hergreaves för att ha en bollvinnare, en defensiv mittfältare!
Kan du inte skriva en jävla lista med alla stavningsalternativ du har på namnet Hargreaves?
Citera
2007-07-11, 10:34
Medlem
Killswitchs avatar
Citat:

Vem är lika def som Essien av mittfältarna då? Makelele har samma roll som Essien, därför finns dom sällan i samma startelva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in