Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-11, 11:00
Medlem
Otto Flicks avatar
För mig råder det inga tvivel - Andrea Pirlo är världens bäste defensive mittfältare. Att han dessutom kan slå in frisparkar som få andra gör inte saken sämre. Underskatta ej heller Torsten Frings i Werder Bremen.
Citera
2007-07-11, 13:28
Medlem
toxicitys avatar
. Förutom de redan nämnda skulle jag även vilja slå ett slag för Mahamadou (stavning?) Diarra, en benhård spelare som sällan gör bort sig, även om jag fortfarande tror att han kommer förbättras.[/quote]

Dom matcherna jag sett med honom kunde han knappt slå en pass rätt.
Citera
2007-07-11, 22:31
Medlem
Brandfarligs avatar
Andrea Pirlo utan tvekan. Världsklass rätt igenom.
Citera
2007-07-14, 02:02
Medlem
RyanGiggss avatar
Hargreaves,Gattuso,Mascherano,Vieira(i Arsenal),Roy Keane är/var riktigt bra bollvinnare men dom har inte riktigt de offensiva kvalitéerna utan lämnar oftast över bollen enkelt till en medspelare medans spelare som Pirlo,Carrick,Essien osv är spelare som kan ta bollen själva och sen också styra ett helt uppspel.
Jag vet inte jag kan vara helt ute o cykla jämfört med majoriten här men jag tycker att alla jag har nämnt har med defensiva utgångspositioner än offensiva.
Citera
2007-07-14, 02:33
Bannlyst
Krister Nordin skulle dödat alla era Italienska/spanska/Tyska bögar. Inget fel med bögar iofs. Så defensiv kanske han inte var men han var bra i offensiven. Och i defensiven.

Men det skiter väl ni i bara märket på hårbalsamet är rätt.
Citera
2007-07-14, 05:21
Medlem
Jag tycker att Diarra, Cambiasso, Gattuso är de absolut bästa som är renodlade defensiva mittfältare. Spelare som Pirlo, Essien osv är för mig tvåvägsspelare. Den bästa i modern tid måste nog vara Makelele, anser jag.
Citera
2007-07-14, 06:44
Medlem
erguys avatar
Xabi Alonso!

Bryter boll och slår underbara passningar.
Kan inte bli bättre!
Citera
2007-07-14, 13:00
Medlem
Wake333s avatar
Jättesvårt att utse den bästa. Någon nämnde dock Makelele under Real-tiden och de får jag skriva under på. Då var han stundtals magisk.
Citera
2007-07-14, 14:27
Medlem
Ruskpricks avatar
Personligen vill jag se mer än destruktiva kvalitéer hos mina favorit spelare så min favorit på denna positionen är Xabi Alonso. Andra som ligger nära till hands är väll Pirlo,Frings,Cambiasso,Mascherano.
Citera
2007-07-14, 14:29
Gennaro Gattuso i Milan, ingen tvekan.
Citera
2007-07-14, 14:39
Bannlyst
Daniel Andersson?! Var du ironsik?
Pirlo och Gattuso is the shit!
Citera
2007-07-14, 14:53
Bannlyst
Daniele De Rossi utan tvekan. Besitter alla egenskaper som man bör ha som defensiv mittfältare. Har en jävlar anamma som Gattuso, men kan tygla sig om det behövs. Är dessutom skickligare med boll och har en större spelförståelse. Jag tror att han blir Italiens viktigaste spelare de närmsta åren, om han slipper skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in