2009-11-03, 18:17
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Jag skrev "om det r fr att det r ckligt s hller jag med dig", inte fr att det r sjukt. Jag tycker bara att det inte verkar vara speciellt gott ktt. Jag hller verkligen inte med dig.

Negativ attityd? Tja.. Du knns som en typiskt hycklande jvel som tycker det r tusen gnger vrre om en katt blir torterad n om en hna eller ko blir det.

Och nej, det dr south park-avsnittet r inte en djup reflektion om vad vi gr med vr jord, det r ett drygt skmt om dliga tvprogram och atombombssmllen i hiroshima, bara att du r fr korkad fr fatta ens det.

Ok, ckligt/sjukt. Sak samma..

uhm. Inga djur ska bli torterade. Allts, om man nu sjlv skulle jaga och s som frr skulle saken va annorlunda.
Men d tror jag mnga skulle vara vegetarianer. En katt r fr det frsta liten och ett "finare" djur n t.e.x en hna eller ko.

Och jo, jag fattar det avsnittet. Det r ocks en reflektion om vad vi gr med vr jord, samtidigt som det r skmt om Whale Wars, hiroshima och annat.
Du vet inte hur jag uppfattar ett avsnitt eller hur. Vi r tv olika individer. Fick mig att skratta iallafall. Men skte upp information om whaling eftert.
Du verkar dock rtt korkad och med en dryg attityd.

ven om jag kan frst det dr med hycklande. Och alla djur r vl lika vrda. Men sen ter man inte mnga djur av knslomssiga skl.
Men detta kan bli en lng diskussion. Och finns mnga andra trdar man kan lsa och skriva i. Visste helt enkelt inte att man jagade valar s hrt som man gr.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Wh...oe_Islands.jpg
Senast redigerad av [complex] 2009-11-03 kl. 18:30.
Citera
2009-11-03, 19:33
Medlem
Catlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Allts, om man nu sjlv skulle jaga och s som frr skulle saken va annorlunda.

Nej.

Citat:
Och jo, jag fattar det avsnittet. Det r ocks en reflektion om vad vi gr med vr jord, samtidigt som det r skmt om Whale Wars, hiroshima och annat.
Du vet inte hur jag uppfattar ett avsnitt eller hur. Vi r tv olika individer. Fick mig att skratta iallafall. Men skte upp information om whaling eftert.
Du verkar dock rtt korkad och med en dryg attityd.

Ett avsnitt av en komediserie fick dig att brja grta ut om att alla ska vara vegetarianer? Skms du inte?

Citat:
Men sen ter man inte mnga djur av knslomssiga skl.

Alright! Du sger att alla ska vara vegetarianer men rttfrdigar tandet av vissa djur.

Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Wh...oe_Islands.jpg

Ser fr vrigt jvligt gott ut, har hrt att valktt r riktigt fint.
Citera
2009-11-03, 20:35
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catlite
Nej.

Jo. Iallafall fr min del. Beror p.

Citat:
Ett avsnitt av en komediserie fick dig att brja grta ut om att alla ska vara vegetarianer? Skms du inte?

Jag har inte brjar grta ut om att alla ska va vegetarianer. Alla vljer sjlv sklart.
Nej. Som jag skrev s visste jag inte om det hr med whaling. Jag jagar och ddar/ter inte val.

Citat:
Alright! Du sger att alla ska vara vegetarianer men rttfrdigar tandet av vissa djur.

r osker p punkten. Aldrig sagt att alla ska va vegetarianer. Men ja.
Endast min synpunkt. Du skulle sjlv inte ta katt ellerhur. Men ter grna kyckling och annat? D rttfrdigar du ocks tandet av vissa djur.

Citat:
Ser fr vrigt jvligt gott ut, har hrt att valktt r riktigt fint.

Ok.
Citera
2009-11-03, 20:53
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Blev d ett jkla gnll i den hr trden! Sjlvklart skulle jag testa val eller delfin om jag fick chansen! Totalt verskattade djur som jag inte har ngra speciella band till, har haft bde hund och katt i strre delen av mitt liv s skulle tveka lite infr att ta det. andra sidan fr man ta seden dit man kommer. Nsta gng man r i asien kanske...

tss Skulle fan dda nn som t en katt hll jag p att skriva.
Skulle vl lugnt bli fngelse i sverige iallafall om nn t hund eller katt.

Visst. Fattar att inlgget r ironiskt
N, sjukt att ens skriva/skmta om mnet. Hr hemma i mondo/gore/bizarre delen eller nn annanstans.
Senast redigerad av [complex] 2009-11-03 kl. 20:57.
Citera
2009-11-03, 21:01
Medlem
Catlites avatar
Citat:
Du skulle sjlv inte ta katt ellerhur. Men ter grna kyckling och annat? D rttfrdigar du ocks tandet av vissa djur.

Har inte sagt att jag inte skulle ta katt, blir jag bjuden p det s visst. Alla djur r mat, d vi r hgst upp i nringskedjan.
Citera
2009-11-03, 21:17
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
har hrt att valktt r riktigt fint.

r ju sjlvklart en frga om smak, personligen r jag inte imponerad av val. Smaken pminner vldigt mycket om lever och det r ju acquired taste s att sga
Citera
2009-11-03, 21:25
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Har inte sagt att jag inte skulle ta katt, blir jag bjuden p det s visst. Alla djur r mat, d vi r hgst upp i nringskedjan.

Tror fan inte p det.
Ltt att skriva. Men sen skulle du f leva med att ha tit katt. Och fr det frsta r det olagligt och tror ingen ter katt nnstans. Inte ens i kina. Inte en aning.

Jo, som jag skrev innan. Mnniskan r det vrsta rovdjuret.
Och om du skulle ta katt borde du fundera p hur du fungerar.
Kanske uppska psykolog.

Googlade.
http://www.expressen.se/1.1190779 ...

Smart stt att starta en debatt. ven om det r groteskt.
Ska lsa inlggen dr sen.
edit: tappa matlusten fr nn dag nu eller ntt. Ondigt mne det hr just nu.
dags att sova lite. Hursomhelst rtt sjukt att ta ktt igentligen, men nd gr man det av nn anledning.
Senast redigerad av [complex] 2009-11-03 kl. 21:32.
Citera
2009-11-03, 23:44
Medlem
Catlites avatar
Citat:
Tror fan inte p det.
Ltt att skriva. Men sen skulle du f leva med att ha tit katt. Och fr det frsta r det olagligt och tror ingen ter katt nnstans. Inte ens i kina. Inte en aning.

Vad leva med att ha tit katt? Det r ett dumt kreatur lika mycket som en ko r ett dumt kreatur. Skrp dig.

Citat frn artikeln du lnkade, fr vrigt:

"Och varfr r det okej att ta hare, hst eller gris, men inte katt?"
Citera
2009-11-04, 10:38
Medlem
haiguises avatar
Citat:
[...] En katt r fr det frsta liten och ett "finare" djur n t.e.x en hna eller ko. [...]
Och alla djur r vl lika vrda. [...]

Och jag r generellt sett inte speciellt dryg, men skit fr skit.
Citera
2009-11-04, 17:05
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Vad leva med att ha tit katt? Det r ett dumt kreatur lika mycket som en ko r ett dumt kreatur. Skrp dig.

Citat frn artikeln du lnkade, fr vrigt:

"Och varfr r det okej att ta hare, hst eller gris, men inte katt?"

mmm, leva med det. Och om du skulle berttta att du tit katt skulle sklart mnga reagera starkt.

Sant. Stog ocks mycket annat i kommentarerna om du lser alla dom.
Nstan s man funderar p att bli veg.
Citera
2009-11-04, 17:13
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise

Och jag r generellt sett inte speciellt dryg, men skit fr skit.

N, men jag kan frst dina poster. Det r fan dubbelmoral...
Kan frst varfr mnga blir eller r vegetarianer.
ven tatuerade snubbar. Alla raser, kn. yadayada.

Alltid tnkt att det r s ondigt och dom missar s god mat typ.
Men sen nr man brjar tnka lite lngre s knns det fel.

Vette fan om jag blir veg i framtiden. Men respekt till dom som r.
Och tack fr posterna. Du har ju fan helt rtt. r ett hyckleri.

Typ antingen eller inget.
(Skit r verdriva. Jag skriver bara och funderade ver detta. Har inget med skit att gra. Skulle du ta skit? *joke*)
Citera
2009-11-04, 21:57
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Jvligt strt. Mnniskan r verkligen det vrsta rovdjuret.
Helt strt att man kkar val fan.

Visste inte en som att folk t valar frst n ja sg South.Park.S13E11.Whale.Whores.HDTV.XviD-FQM avsnittet igr.

Och det r vl baserat p klipp frn youtube.
Och att mnniskor t delfiner trodde jag fan inte. Men sen finns det dom som ter hundar, s det chockar inte. Men sjuk vrld hursomhelst.

Skulle sjlv aldrig nnsin ta ntt av dom och funderar fan p att bli vegetarian.
Visst, fisk/ktt kan man ta. Men fan inte valar och delfiner m.m.

D verkar du inte ha frsttt avsnittet, de sger ju i slutet nr de fr kineserna att ta kor/kycklingar att de nu r normala.. I Indien tycker de vl att det r sjukt att vi ter kossor medan vi tycker det r sjukt att folk kan ta hundar/delfiner/valar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in