2009-11-02, 19:49
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Skulle du kunna ta delfin ocks eller.

Ja, visst. Skulle inte tveka om jag hade chansen.
Citera
2009-11-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ah. Aborre, smfisk och snt gr bra. Kor r rtt sjukt med igentligen..
Men fan. Ktt r gott. Hamburgare osv. Men det borde vara olagligt verallt att ta delfiner, valar, hundar m.m.

Kyckling gr bra. Djur som inte r intelligenta kanske. Moraliska skl sklart.
Om man ter delfiner m.m. r man ond helt enkelt..
Riktigt fina djur. Men man kan frst varfr mnga r vegetarianer.

Vad fr dig att tycka att en kyckling eller ko eller fisk inte skulle vara intelligent? Varfr r just en val eller delfin intelligent?
Lter ven lite knepigt att man skulle vara ond fr att man ter vissa djur, men inte om man ter andra. Lite som att det skulle vara ok att dda judar, svarta, handikappade osv., men vita personer fr leva...
Citera
2009-11-02, 22:15
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ah. Aborre, smfisk och snt gr bra. Kor r rtt sjukt med igentligen..
Men fan. Ktt r gott. Hamburgare osv. Men det borde vara olagligt verallt att ta delfiner, valar, hundar m.m.

Kyckling gr bra. Djur som inte r intelligenta kanske. Moraliska skl sklart.
Om man ter delfiner m.m. r man ond helt enkelt..
Riktigt fina djur. Men man kan frst varfr mnga r vegetarianer.

Du gr bra att ta tycker jag.

Serist dock, r du mentalt handikappad?

Jvla hycklare.
Citera
2009-11-03, 01:38
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ja, visst. Skulle inte tveka om jag hade chansen.

D r du jvligt strd. Hoppas du skmtar.
edit: Enligt mig och dom flesta p vr planet r det iallafall sjukt. Skulle du kunna ta hund d?
Senast redigerad av [complex] 2009-11-03 kl. 02:17.
Citera
2009-11-03, 01:41
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Du gr bra att ta tycker jag.

Serist dock, r du mentalt handikappad?

Jvla hycklare.

mm, du med. Med lite majons p. Mm. mentalt handikappad. Mrker du inte det?
Jag hll med dig om att det r sjukt helt enkelt. Men skrev otydligt bara.
Du hll sjlv med i posten innan. Och varfr sn negativ attityd utan orsak?

Funderar p allt som har med ktt att gra typ efter man sg southpark avsnittet.
r igentligen inte riktigt rtt..
Senast redigerad av [complex] 2009-11-03 kl. 01:58.
Citera
2009-11-03, 01:48
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWinter
Vad fr dig att tycka att en kyckling eller ko eller fisk inte skulle vara intelligent? Varfr r just en val eller delfin intelligent?
Lter ven lite knepigt att man skulle vara ond fr att man ter vissa djur, men inte om man ter andra. Lite som att det skulle vara ok att dda judar, svarta, handikappade osv., men vita personer fr leva...

Jmfr en abborre med en delfin.

Men visst. det r lite som curt cobain sjunger. "Its ok too eat fish, cause they dont have any feelings."
Vet dock inte om han va vegetarian eller inte.

Frstr vad du menar. Igentligen r det rtt sjukt att ta djur iverhuvudtaget.
Men ah..
Du har rtt p mnga stt.
Handlar mer om vad som r allmnt accepterat kanske. Och...

Sen r kor och kycklingar lttare att ta n en val eller f tag p en delfin.
Dom simmar och ska f simma ifred i havet.

Vet inte riktigt hur jag ska svara p det, men det r sjlvklart att man inte ter val eller delfin typ

Man har sjlv ibland knt synd om stora gddor man tagit upp.
Eller mest nngng nr syrrans mans farsa typ hgg av huvudet och hll det uppe som en grottmnniska hehe.
vette fan. Kndes fel, ven om han skmtade.

Kul att fiska gdda, ring och abborre. Och bara klubba dom i huvudet. Och det kan man ta.
Men vissa djur lmnar man ifred om man gillar dom helt enkelt.

Typ som en hund. Du skulle aldrig ta upp din egen hund liksom, om du nu har nn.
Fr tnka p saken senare. Man kanske borde bli vegetarian. Eller har respekt fr dom som r det rttare sagt...Hamburgare och tacos m.m. r fr gott.
vette fan, babbel babbel. Vart hungrig bara fr det. Glmt att ta idag typ. tjatja
Senast redigerad av [complex] 2009-11-03 kl. 02:09.
Citera
2009-11-03, 09:29
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
D r du jvligt strd. Hoppas du skmtar.
edit: Enligt mig och dom flesta p vr planet r det iallafall sjukt. Skulle du kunna ta hund d?

Varfr skulle delfiner vara s speciella? Hund vill jag inte ta av knslomssiga skl, men jag skulle inte frebr den som vljer att gra det s lnge hunden behandlas vl. Det r intressant att du utgr frn att alla mnniskor r lika negativt instllda till att ta delfin som just du r. Med tanke p hur mnga som inte har mat fr dagen s tror jag att flertalet mnniskor gladligen skulle slakta en delfin.
Citera
2009-11-03, 11:57
Medlem
Hller med en talare tidigare i trden om att en bra miljval hade suttit fint just nu. Jag r ordentligt hungrig.

Delfin hade jag grna provat om jag fick chansen. Hund har jag tit i Kina tv gnger, men gillade inte smaken p rtterna jag t. Det gr skert att tillaga p bttre stt.

Katt dremot, kommer jag aldrig ta.
Citera
2009-11-03, 12:15
Medlem
haiguises avatar
Citat:
mm, du med. Med lite majons p. Mm. mentalt handikappad. Mrker du inte det?
Jag hll med dig om att det r sjukt helt enkelt. Men skrev otydligt bara.
Du hll sjlv med i posten innan. Och varfr sn negativ attityd utan orsak?

Funderar p allt som har med ktt att gra typ efter man sg southpark avsnittet.
r igentligen inte riktigt rtt..

Jag skrev "om det r fr att det r ckligt s hller jag med dig", inte fr att det r sjukt. Jag tycker bara att det inte verkar vara speciellt gott ktt. Jag hller verkligen inte med dig.

Negativ attityd? Tja.. Du knns som en typiskt hycklande jvel som tycker det r tusen gnger vrre om en katt blir torterad n om en hna eller ko blir det.

Och nej, det dr south park-avsnittet r inte en djup reflektion om vad vi gr med vr jord, det r ett drygt skmt om dliga tvprogram och atombombssmllen i hiroshima, bara att du r fr korkad fr fatta ens det.
Citera
2009-11-03, 17:59
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Varfr skulle delfiner vara s speciella? Hund vill jag inte ta av knslomssiga skl, men jag skulle inte frebr den som vljer att gra det s lnge hunden behandlas vl. Det r intressant att du utgr frn att alla mnniskor r lika negativt instllda till att ta delfin som just du r. Med tanke p hur mnga som inte har mat fr dagen s tror jag att flertalet mnniskor gladligen skulle slakta en delfin.

Sant. Och hund r isnafall samma sak som en delfin. Om nn inte har mat fr dagen skulle som bli tvungna.
Men nu finns det s mycket annat att vlja av, att man helt enkelt lter dom va i havet. Och ang mat fr dagen s skulle dom inte kunna ta ett stort skepp ut i havet och jaga delfiner.
Citera
2009-11-03, 18:07
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Hller med en talare tidigare i trden om att en bra miljval hade suttit fint just nu. Jag r ordentligt hungrig.

Delfin hade jag grna provat om jag fick chansen. Hund har jag tit i Kina tv gnger, men gillade inte smaken p rtterna jag t. Det gr skert att tillaga p bttre stt.

Katt dremot, kommer jag aldrig ta.

ok.
Shit allts. Skulle fan aldrig ta hund om jag fick chansen. Inte delfin heller.
Men katt skulle jag definitivt ta. En liten kattunge. Helst s liten som mjligt. N fy va hemsk.
Och jvligt sjukt dom ter hund i kina. Skms du inte ver att ha tit hund..? Eller knde att det va fel p ntt stt..
Citera
2009-11-03, 18:15
Medlem
tvcasualtys avatar
Blev d ett jkla gnll i den hr trden! Sjlvklart skulle jag testa val eller delfin om jag fick chansen! Totalt verskattade djur som jag inte har ngra speciella band till, har haft bde hund och katt i strre delen av mitt liv s skulle tveka lite infr att ta det. andra sidan fr man ta seden dit man kommer. Nsta gng man r i asien kanske...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in